ویژه کنکور

بودجه بندی کنکور 1401

بودجه بندی کنکور 1401

از کنکور همیشه به‌عنوان سخت‌ترین آزمون زندگی یاد شده است. آزمونی که در آن ما برای آینده خود تصمیم می‌گیریم و آن را تا حد خوبی مشخص می‌کنیم. هرچند شاید این نحوه تفکر چندان صحیح نباشد و زندگی در آینده برای ما متفاوت رقم بخورد، اما از تأثیر نتیجه کنکور بر زندگی آینده نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. اینکه شما چه رشته‌ای بخوانید، چه شهری بروید و در چه دانشگاهی تحصیل کنید، همگی بر روی زندگی آینده شما تأثیر بسیاری خواهد داشت. برای موفقیت باید برنامه داشته باشید و بودجه بندی کنکور ۱۴۰۱ به شما در این راه کمک خواهد کرد.

بودجه بندی نظام جدید تجربی و بودجه بندی زیست

دریافت مشاوره کنکور سراسری

سال کنکور یکی از مهم‌ترین سال‌های زندگی ما محسوب می‌شود و ما باید تا حد امکان قدم‌های خود را با اطمینان برداریم تا اعتمادبه‌نفس خود را در مسیر حفظ کنیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، صحبت‌کردن با یک مشاور کنکور باتجربه است که قبل از ما این مسیر را به ‌خوبی طی کرده باشد.

اگر در رشته تجربی تحصیل می‌کنید، بهتر است که به یک مشاور کنکور تجربی مراجعه کنید که سختی‌های رشته تجربی را در مقایسه با دروس رشته ریاضی بشناسد. با توجه ‎به اطلاعات، در سال‌های اخیر متقاضیان رشته تجربی به‌ مراتب از رشته ریاضی بیشتر شده و دانشجویان در پی کسب رتبه‌های بالاتر برای رشته‌های علوم پزشکی هستند.

به همین دلیل سؤالات کنکور به فراخور این افزایش تقاضا سخت‌تر شده و رتبه‌ها نیز در نهایت به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند. به همین دلیل اگر قصد شرکت در این گروه آزمایشی را دارید، بهتر است که مسیر خود را با مشاور کنکور گاماس 20 شروع کنید.

مشاوران باتجربه این مؤسسه قبلاً این مسیرهای دشوار را طی کرده‌اند و توانسته‌اند در دانشگاه‌های برتر کشور به تحصیل پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی بپردازند. به همین دلیل شاید انتخاب خوبی باشد که با آن‌ها همراه شوید و از تجربیاتشان در این مسیر پر پیچ‌وخم بپرسید.

مشاوران کنکور به شما در جمع بندی کنکور کمک می‌کنند تا در نهایت مبحثی نخوانده یا تمرین‌نشده باقی نماند. این جمع‌بندی به شما اعتمادبه‌نفس مضاعف می‌بخشد تا سر جلسه کنکور با دقت و حوصله تمام سؤالات را جواب بدهید.

بودجه بندی نظام جدید تجربی و بودجه بندی ریاضی

بودجه بندی دروس عمومی رشته تجربی 1401

دروس عمومی در دو رشته ریاضی و تجربی مشابه یکدیگر است و شما با مطالعه این دو بخش می‌توانید آگاهی خوبی از بودجه بندی کنکور ۱۴۰۱ پیدا کنید.

دروس عمومی اهمیت زیادی در رتبه نهایی شما خواهند داشت، بنابراین آن‌ها را دست‌کم نگیرید و با دقت به تمامی سؤالات پاسخ بدهید. اگر این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، می‌توانید با انرژی به سراغ سؤال‌های اختصاصی بروید و با اعتمادبه‌نفس به سؤالات پاسخ بدهید.

از طرفی به دلیل آنکه خیلی از دانش‌آموزان به دروس عمومی اهمیت زیادی نمی‌دهند، اگر شما بتوانید با تثبیت دروس اختصاصی، نمره بالاتری را در دروس عمومی کسب کنید، می‌توانید رتبه بالاتری را نیز کسب کنید و شانس خود را برای بهترین رشته‌های دانشگاه‌های برتر بیشتر کنید.

درس ادبیات یکی از سخت‌ترین دروس عمومی در کنکور محسوب می‌شود. آرایه‌های بسیار و همچنین قرابت معنایی همیشه دانش‌آموزان را به چالش می‌کشد. این درس دارای 25 تست و ضریب بالایی دارد که 4 است.

در بودجه‌بندی این درس شما 3 سؤال از معنی لغت، 3 سؤال از املا، یک سؤال از حفظ شعر، 5 سؤال از دستور زبان فارسی، 4 سؤال از آرایه ادبی و 9 سؤال از قرابت معنایی خواهید داشت.

بودجه بندی نظام جدید ریاضی و بودجه بندی شیمی

بودجه بندی دروس عمومی رشته ریاضی 1401

در ادامه بودجه بندی کنکور ۱۴۰۱ در دروس عمومی، به درس عربی می‌رسیم. این درس نیز 25 سؤال دارد و ضریب آن در کنکور 2 است. در بخش ترجمه و تعریب، 10 سؤال، 4 سؤال از درک مطلب، 3 سؤال از تحلیل صرفی، 1 سؤال از اعراب‌گذاری، 2 سؤال از لغت و 5 سؤال از قواعد می‌آید. مدت پاسخ‌گویی به سؤالات بخش ادبیات شما 18 دقیقه است و برای بخش عربی شما 20 دقیقه زمان دارید.

درس دین و زندگی در سه پایه آخر تدریس می‌شود و بودجه‌بندی آن در بودجه بندی کنکور ۱۴۰۱ به ‌صورت زیر است. در دینی دهم از درس اول هیچ سؤالی نمی‌آید. درس دوم 2 سؤال، درس سوم یک سؤال، درس پنجم، ششم، هفتم، هشتم، یازدهم و دوازدهم یک سؤال و از دروس چهارم، نهم و دهم هیچ سؤالی نمی‌آید.

در درس دین و زندگی پایه یازدهم، دانش‌آموزان از درس‌های دوم، سوم، چهارم، ششم، هفتم، دهم و دوازدهم یک سؤال خواهند داشت و از درس نهم نیز دو سؤال دارند. از مابقی دروس در کنکور سراسری سؤالی طرح نخواهد شد. با این ‌حال در نظر داشته باشید که خواندن این دروس باقی‌مانده می‌تواند برای شما مفید باشد، چراکه ممکن است یک سؤال مشترک از بین چند درس طرح شود و منحصراً مخصوص یک درس نباشد. به همین دلیل داشتن اطلاعات کافی از تمامی دروس می‌تواند به شما در پاسخگویی به سؤالات کمک کند.

سؤالات دین و زندگی در دوره دوازدهم از دروس دوم، سوم، چهارم، ششم، هفتم، نهم، دهم و دوازدهم طرح خواهد شد که همگی یک سؤال خواهند بود، اما از درس نهم دو سؤال طرح خواهد شد. برای پاسخگویی به 25 سؤال طرح شده در این بخش شما 17 دقیقه زمان دارید.

بودجه بندی نظام جدید ریاضی و بودجه بندی شیمی

بودجه بندی دروس عمومی رشته انسانی 1401

دروس عمومی در رشته انسانی در دو درس دین و زندگی و زبان انگلیسی با دو رشته ریاضی و تجربی تفاوت چندانی ندارد. به همین دلیل بودجه بندی کنکور ۱۴۰۱ در درس زبان انگلیسی برای هر سه رشته به‌ صورت زیر است.

ضریب درس زبان انگلیسی 2 بوده و شامل 25 سؤال است. از گرامر 4 سؤال، واژگان 8 سؤال، کلوز تست 5 سؤال و از درک مطلب 8 سؤال طرح خواهد شد.

بودجه بندی دروس تخصصی رشته تجربی 1401

بودجه‌بندی درس زمین‌شناسی برای رشته تجربی به‌ صورت زیر است.

نام درس در فهرست دروس تعداد سؤالات احتمالی
منابع آب‌وخاک 4
آفرینش کیهان و تکوین 5
منابع مدنی، زیربنای تمدن 3
سازه‌های مهندسی 3
زمین‌شناسی و سلامت 4
پویایی زمین 3
زمین‌شناسی ایران 3

بودجه بندی ریاضی در رشته تجربی به‌صورت زیر است.

نام درس در فهرست دروس تعداد سؤالات احتمالی
توان‌های گویا و عبارت‌های جبری 1
هندسه 2
مجموعه-الگو-دنباله 0
لگاریتم و توابع نمایی 2
مثلثات 4
ترکیبات 2
احتمال 2
آمار 0
معادله و نامعادله 2
تابع 4
حد و پیوستگی 3
مشتق 2
کاربرد مشتق 3

بودجه بندی فیزیک در رشته تجربی مشابه زیر است.

نام درس در فهرست دروس تعداد سؤالات احتمالی
فیزیک و اندازه‌گیری 1
ویژگی های فیزیکی مواد 2
کار توان انرژی 1
دما و گرما 2
الکتریسته ساکن 4
جریان و مدار 4
مغناطیس و القای الکترومغناطیس 2
حرکت بر خط راست 4
دینامیک 3
نوسان و امواج 4
فیزیک اتمی و هسته 3

بودجه بندی مسائل شیمی کنکور در رشته تجربی نیز مشابه زیر است.

نام درس در فهرست دروس تعداد سؤالات احتمالی
آرایش الکترونی و جدول دوره‌ای 5
ساختار لوویس 1
استوکیومتری 4
شیمی آلی 5
ترموشیمی 4
اسید و باز 4
سینتیک 2
تعادل 2
الکتروشیمی 3
جامد های بلوری 2
محلول ها 2

بودجه بندی زیست کنکور نیز مشابه زیر است.

نام درس در فهرست دروس تعداد سؤالات احتمالی
گوارش و جذب مواد 2
تبادلات گازی 0
گردش مواد در بدن 4
تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد 1
تنظیم عصبی 1
حواس 1
دستگاه حرکتی 2
تنظیم شیمیایی 1
ایمنی 1
تقسیم یاخته 0
تولیدمثل 3
مولکول های اطلاعاتی 2
جریان اطلاعات در یاخته 3
انتقال اطلاعات در نسل ها 5
تغییر در اطلاعات وراثتی 2
از ماده به انرژی 2
از انرژی به ماده 3
فناوری های نوین زیستی 1
رفتارهای جانوران 1
گیاهی دهم 2
گیاهی یازدهم 4
گیاهی جامع 2
جانوری 7

 

مطالعه برای کنکور با راهنمایی‌های مشاوران خبره و بودجه بندی کنکور ۱۴۰۱

بودجه بندی دروس تخصصی رشته ریاضی 1401

در ادامه نیز به بودجه بندی کنکور ۱۴۰۱ در رشته ریاضی می‌پردازیم.

بودجه بندی گسسته به‌ صورت زیر است.

نام درس در فهرست دروس تعداد سؤالات احتمالی
گراف 3
بردار 2
مربع لاتین 1
نظریه اعداد 4
ترکیبات 1

بودجه بندی هندسه رشته ریاضی به ‌صورت زیر است.

نام درس در فهرست دروس تعداد سؤالات احتمالی
چندضلعی محاطی و محیطی 3
نیمساز زوایای داخلی و محاسبه طول نیمساز 2
بیضی و سهمی 1
دایره 3
ماتریس 2

بودجه بندی حسابان در رشته ریاضی نیز به ‌صورت زیر است.

نام درس در فهرست دروس تعداد سؤالات احتمالی
11 و 10 معادله و نامعادله 2
لگاریتم ترکیبی با دترمینان 1
حد و پیوستگی یازدهم 2
حد و پیوستگی دوازدهم 2
12 و11 حد و پیوستگی ترکیبی 1
لگاریتم 1
الگو و دنباله 2
تابع هفت تابع ترکیبی با دو لگاریتم یک ترکیبی با مثلثات
مثلثات یک مثلثات دوازدهم یک مثلثات یازدهم ترکیبی یک مثلثات یازدهم و دوازدهم

بودجه بندی مسائل شیمی کنکور در رشته ریاضی نیز مشابه زیر است.

نام درس در فهرست دروس تعداد سؤالات احتمالی
آرایش الکترونی و جدول دوره‌ای 5
فرمول شیمیایی 2
ظرفیت الکترون 1
شیمی آلی 6
استوکیومتری یا آنتالپی پیوند 1
ترکیبی موازنه و اکسایش و کاهش 1
تعادل 1
الکتروشیمیایی 3
اسید 3
ترموشیمی یک ترکیبی با استوکیومتری و دو ترموشیمی
استوکیومتری 1
انحلال پذیری 1
ساختار لوویس 1
ترکیبی درصد جرمی با استوکیومتری 1
آنیون و کاتیون 1
سینتیک 2
محلول ها 2

بودجه بندی فیزیک در رشته ریاضی مشابه زیر است.

نام درس در فهرست دروس تعداد سؤالات احتمالی
اندازه‌گیری و چگالی 1
کار توان انرژی 1
ویژگی فیزیکی مواد 3
دما و گرما قانون گازها 2
ترمودینامیک 3
الکتریسیته ساکن 5
جریان الکتریکی 6
مغناطیس 3
القا 0
حرکت بر خط راست 5
دینامیک و حرکت دایره‌ای 3
نوسان و امواج 4 سؤال به‌علاوه یک سؤال ترکیبی
برهم‌کنش‌های موج 2
فیزیک اتمی 5
فیزیک هسته ای 2

بودجه بندی دروس تخصصی رشته انسانی 1401

دروسی که در رشته انسانی تدریس می‌شوند تفاوت بسیاری با دیگر رشته‌های درسی در دبیرستان دارند. در رشته علوم‌انسانی، دانش‌آموزان دروس روان‌شناسی، جغرافیا، فلسفه، زبان عربی و زبان و ادبیات فارسی را به ‌صورت دقیق‌تر می‌خوانند. برای آنکه اطلاعات بیشتری را در این ‌خصوص پیدا کنید، باید درمورد بودجه بندی کنکور ۱۴۰۱ جست‌وجوی بیشتری را انجام دهید یا با مشاورین کنکور صحبت کنید.

نتیجه‌گیری

برای موفقیت در کنکور دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی داشته باشند و این کار مهارت و تجربه خوبی را نیاز دارد. به همین دلیل سال کنکور به ما درس‌های بسیاری را خواهد آموخت که برای آینده ما بسیار اهمیت دارد. برای آشنایی با نحوه برنامه‌ریزی بهتر است که به مؤسسه‌های مشاوره کنکور مراجعه کنیم و با متخصصان این حوزه صحبت کنیم. در مسیر تلاش برای کنکور ما باید بودجه بندی کنکور ۱۴۰۱ را نیز بشناسیم تا قدم‌های خود را با دقت بیشتری برداریم و به سمت هدف خود حرکت کنیم.

سؤالات متداول

اگر شما نیز در ابتدای راه مطالعه برای کنکور هستید، احتمالاً به دنبال یافتن منبعی برای بودجه بندی کنکور 1401 هستید. در این متن به تعدادی از سؤالات شما پاسخ داده شده است، اما در ادامه به دو سؤال متداول نیز می‌پردازیم.

بودجه بندی کنکور رشته تجربی 1401 به چه صورت است؟

در این بودجه بندی مشخص شده است که از هر درس چه تعداد سؤالی در کنکور سراسری طرح خواهد شد. بسته به تعداد سؤال شما می‌توانید تمرکز خود را بر روی چند درس مهم بیشتر کنید تا بتوانید نمره خوبی را کسب کنید.

در کنکور رشته ریاضی و انسانی 1401 برای هر درس چند سؤال مطرح می‌گردد؟

در کنکور ریاضی و انسانی، در بخش دروس عمومی، هر درس 25 سؤال دارد که این میزان برای دروس تخصصی متفاوت خواهد بود. دروس تخصصی رشته ریاضی و انسانی با یکدیگر متفاوت بوده و تعداد سؤالات نیز فرق می‌کند.

کلام آخر:

در این مطلب به بررسی بودجه بندی کنکور 1401 پرداختیم. شما عزیزان می توانید تجربیات و یا پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین در صورت داشتن هر نوع سوال آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *