اخبار کنکور

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401

بعد از برگزاری کنکور سراسری 1401 متقاضیان می توانند نتایج کنکور سراسری را در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مشاهده کنید. هر ساله نتایج طی دو مرحله منتشر گشته و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. نتایج اولیه کنکور سراسری در سال قبل در دهه ی اول مرداد ماه برای همه ی داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به شکل یکپارچه اعلام شده و وضعیت علمی داوطلبان را مشخص نمود.

متقاضیان بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری خود می توانند نسبت به انتخاب رشته این آزمون اقدام کنند. بعد از آن سازمان سنجش به بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان می پردازد و نتایج نهایی کنکور سراسری ریاضی، انسانی و تجربی 1401 را در هفته اول مهر برای همه ی دوره های شبانه، روزانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان اعلام و محل قبولی آن ها را مشخص می نماید. در ادامه شیوه ی مشاهده نتیجه اولیه و نهایی کنکور ۱۴۰۱ را در اختیار داوطلبان قرار دادیم.

نتایج اولیه ی کنکور سراسری ۱۴۰۱:

سازمان سنجش پس از برگزار نمودن کنکور سراسری 1401، اقدام به تصحیح برگ های همه ی داوطلبان نموده و کارنامه اولیه کنکور سراسری را برای همه ی داوطلبان متقاضی دانشگاه سراسری و آزاد در سایت خود به نشانی sanjesh.org  منتشر می نماید.

همه ی داوطلبانی که در کنکور سراسری رشته های انسانی، ریاضی، تجربی، زبان و هنر ۱۴۰۱ ثبت نام نمودند همزمان با انتشار نتیجه اولیه این آزمون می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ را مشاهده نمایند. نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 شامل اطلاعاتی همانند نمره آزمون، رتبه، درصدهای هر درس و غیره می باشد. نتایج اولیه کنکور سراسری سال قبل مرداد ماه بر روی سایت سنجش قرار گرفت.

نتایج اولیه ی کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبان به جهت مشاهده پاسخ اولیه آزمون سراسری و اطلاع از نتیجه خود باید در زمان مشخص شده به سایت مراجعه کرده و به صورت اینترنتی اقدام به دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری نمایند. به جهت اطلاع از شیوه ی مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 به این بخش توجه کنید:

اول، به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org از منوی سمت راست وارد شوید.

دوم، کلیک بر روی لینک کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری 1401.

سوم، یکی از سه روش زیر را انتخاب نموده و اطلاعات خواسته شده در روش انتخابی را وارد کنید.

شماره شناسنامه، شماره داوطلبی و سال تولد.

شماره پرونده، کد رهگیری 16 رقمی در ثبت نام و شماره شناسنامه.

شماره پرونده، شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه.

کارنامه اولیه ی کنکور سراسری داوطلبان را در نوع اولویت بندی رشته محل های انتخابی یاری نموده و به داشتن انتخاب رشته ای بی نقص و دقیق کمک خواهد کرد. از این جهت به متقاضیان توصیه می شود حتما به رتبه و تراز مندرج در کارنامه خود توجه کرده و به جهت جلوگیری از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری همه ی فاکتورهای مسافت، علاقه، هیئت علمی دانشگاه، شهریه دانشگاه ها و دوره های شهریه پرداز را در نظر بگیرند.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱:

متقاضیانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401 مجاز به انتخاب رشته در هر کدام از دوره های دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد شدند، فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری را در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و فرم های انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در سایت azmoon.org تکمیل نمودند، بی صبرانه منتظر اعلام جواب نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان و اعلام نتایج دانشگاه آزاد 1401 هستند تا از وضعیت قبولی یا مردودی خود مطلع شوند.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱

سال قبل نتایج نهایی آزمون سراسری در هفته ی اول مهر ماه اعلام گشت، اما امسال پیش بینی می شود که با کاهش بیماری کرونا، برنامه های برگزاری آزمون سراسری به روال سابق برگشته و در شهریور ماه نتایج نهایی اعلام خواهد شد. نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری به شکل اینترنتی و در سایت سازمان سنجش اعلام می شود. به همین جهت متقاضیان برای مشاهده پاسخ خود باید در زمان مقرر به سایت sanjesh.org مراجعه نموده و پاسخ انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.

متقاضیان در مرحله ی اول باید به سایت سنجش وارد شده و گزینه سراسری را از منوی سمت راست انتخاب کنید. بعد از باز شدن صفحه مربوط به آزمون سراسری، لینک مشاهده نتایج نهایی آزمون سراسری سال 1401 را انتخاب نمایند.

برای مشاهده ی نتیجه قبولی خود می بایست با استفاده از یکی از دو روش زیر، کارنامه انتخاب رشته خود را دریافت کنند:

  • اول: شماره شناسنامه، شماره داوطلبیو عبارت امنیتی.
  • دوم: شماره شناسنامه، شمارهپرونده و عبارت امنیتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *