اخبار کنکور

برنامه امتحان نهایی دوازدهم و معرفی بانک سوالات نهایی

برنامه امتحان نهایی دوازدهم و معرفی بانک سوالات نهایی

امتحان نهایی دوازدهم هرساله از اوایل ماه خرداد برگزار شده و دانش‌آموزان این پایه، ملزم به شرکت در آن و اخذ نمرات قبولی به منظور دریافت مدرک دیپلم خواهند بود. از طرفی هم چندین سال است که سوابق تحصیلی تاثیر بسزایی بر سرنوشت انتخاب رشته متقاضیان داشته و به همین خطر کسب نمرات عالی در این دوره، یک پوئن مثبت برای قبولی در رشته‌های برتر به شمار می‌رود. فلذا اگر قصد اطلاع از برنامه امتحان نهایی دوازدهم را دارید و به دنبال منبع نمونه سوالات امتحان نهایی این پایه هستید، تا پایان همراه ما باشید.

برنامه امتحان نهایی دوازدهم تجربی، انسانی و ریاضی

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، امتحان نهایی دوازدهم (و همچنین پایه نهم)، نسبت به سایر مقاطع از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و به نوعی تاثر سرنوشت سازی بر رشته دانشگاهی و نتایج انتخاب رشته خواهد داشت. تمام این‌ها در حالی است که سوالات این متحان، توسط اساتید مجرب کشوری طراحی شده و از طرفی تصحیح برگه‌های امتحانی هم به دست معلمان و اساتید دیگر (به غیر از معلمانی که سال تحصیلی را با آن‌ها گذراندید)؛ انجام می‌گیرد. فلذا داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه باکیفیت دروس، تاثیر بسزایی در کسب نمرات مطلوب خواهد داشت. لازمه یک پلن دقیق و بی‌نقص هم اطلاع از برنامه امتحانات نهایی می‌باشد، به همین خاطر در ادامه این مطلب جدول زمان‌بندی امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ پایه دوازدهم را به همراه کتاب‌های مربوط به هر آزمون آورده‌ایم.

رشته / تاریخ

ریاضی - فیزیک

علوم تجربی

ادبیات و علوم انسانی

علوم و معارف اسلامی

فنی حرفه ای و کاردانش

یکشنبه 1402/02/31

تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن)

تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن)

تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن)

علوم و معارف قرآنی 3

تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن)

سه شنبه 1402/03/02

فیزیک 3

فیزیک 3

تاریخ 3

تاریخ 3 (تخصصی رشته)

---

پنج شنبه 1402/03/04

فارسی 3

فارسی 3

فارسی 3

فارسی 3

زبان فارسی و نگارش 3

یک شنبه 1402/03/07

هندسه 3

ریاضی 3

جامعه شناسی 3

اصول عقاید 3

----

سه شنبه 1402/03/09

زبان انگلیسی 3

زبان انگلیسی 3

زبان انگلیسی 3

زبان انگلیسی 3

زبان انگلیسی 3

پنج شنبه 1402/03/11

شیمی 3

شیمی 3

فلسفه 2

فلسفه 2

---

سه شنبه 1402/03/16

حسابان 2

زیست شناسی 3

علوم و فنون ادبی 3

علوم و فنون ادبی 3

----

پنج شنبه 1402/03/18

سلامت و بهداشت

سلامت و بهداشت

سلامت و بهداشت

سلامت و بهداشت

سلامت و بهداشت

یک شنبه 1402/03/21

ریاضیات گسسته

زمین شناسی

ریاضی و آمار 3

ریاضی و آمار 3

---

سه شنبه 1402/03/23

عربی، زبان قرآن 3

عربی، زبان قرآن 3

عربی، زبان قرآن 3

عربی، زبان قرآن 3

عربی، زبان قرآن 3

پنج شنبه 1402/03/25

علوم اجتماعی

علوم اجتماعی

جغرافیا 3

احکام 3

---

ملزومات شرکت در جلسه امتحانات نهایی دوازدهم ۱۴۰۲

حال شاید برایتان سوال باشد که برای شرکت در این آزمون، باید چه لوازمی همراه خود بیاوریم و زمان حضور در جلسه چه ساعتی خواهد بود؟ در پاسخ باید بگوییم که تمام امتحانات راس ساعت ۸ صبح برگزار شده و دانش آموز پیش از این ساعت، باید در جلسه حاضر باشد. ضمنا به همراه داشتن کارت ورود به جلسه الزامی بوده و چنانچه این کارت را به همراه نداشته باشید، مسئولین اجازه ورود به جلسه را نخواهند داد.

شرکت در امتحان نهایی دوازدهم برای ترمیم نمرات

به دلیل تاثیر مستقیم و غیرمستقیم سوابق تحصیلی در انتخاب رشته دانشگاهی، ممکن است افرادی که در سال‌های گذشته در این آزمون‌ها شرکت کرده و نمرات چندان رضایت‌بخشی نداشته‌اند، تمایل به شرکت مجدد در این آزمون‌ها را داشته باشند، در این صورت می‌توانید برای ترمیم نمرات خود مجدد در آزمون مربوط به همان درس ثبت نام و شرکت کرده و نمره قبولی مد نظر خود را اخذ نمایند.

تاریخ برگزاری آزمون امتحان نهایی دوازدهم ویژه بزرگسالان

به طور کلی تفاوتی برنامه زمانی برگزاری آزمون دانش آموزان عادی و بزرگسالان وجود نداشته و امتحانات هر دو نهاد از ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

اهمیت تاریخ صدور نتایج آزمون نهایی دوازدهم

همانطور که گفته شد، نتایج امتحان نهایی دوازدهم تاثیر مستقیمی بر ثمره انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه خواهد داشت. از این‌رو بسیار مهم است که شما به موقع از نتایج و نمرات این امتحانات باخبر شوید، و در صورت لزوم فرصت اعتراض به نمرات دریافتی را داشته باشید.

نمونه سوالات امتحان نهایی دوازدهم ۱۴۰۲

یکی از مهم‌ترین پارامترهای اثرگذار بر میزان تسلط دانش آموزان در امتحانات، آمادگی پیش از آزمون است. این امر زمانی محقق می‌شود که فرد پیش از شرکت در جلسه اصلی، چندین مرتبه ازمون مربوطه را از قبل، شبیه سازی کرده باشد. حال ممکن است این سوال در ذهنتان خطور کند که چگونه می‌توان امتحان نهایی را در منزل شبیه سازی نمود؟! پاسخ بسیار ساده است! با نمونه سوالات نهایی این کار ممکن می‌شود. تنها کافیست چند نمونه سوال از امتحانات سوال‌های گذشته یا سوالات شبیه سازی شده را از گاما دریافت نموده و در منزل تمرین کنید. بدین ترتیب استرس و فشار ناشی از امتحانات کاهش یافته و اعتماد به نفس و دانش شما برای موفقیت در آزمون‌ها افزایش خواهد یافت‌. در ضمن ناگفته نماند که انواع ویدئو آموزشی و عکس و کتاب‌های درسی مربوط به این پایه در گنجینه سوالات گاما موجود بوده و به نوعی یک منبع کامل از سوالات و آموزه‌های شب امتحان به شمار می‌رود.

امتحان نهایی

 

بهترین کتاب‌های کمک آموزشی برای شب امتحان

یکی دیگر از بهترین روش‌های یادیگری‌سریع دروس و مرور آنچه در طول سال آموخته‌اید، استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی شب امتحان می‌باشد. در ادامه چند نمونه از این کتاب‌ها را برای رشته‌های مختلف پایه دوازدهم معرفی خواهیم کرد، تا گام موثری در جهت موفقیت شما در مسیر تحصیلتان برداشته باشیم.

شب امتحان خیلی سبز

·       مناسب شب امتحان

·       دارای پاسخنامه تشریحی

·       شبیه سازی آزمون‌ امتحانات نهایی

·       ارائه درسنامه‌های مختصر و مفید

·       دارای سوالات پرتکرار امتحانات نهایی و آزمون سراسری

·       به‌روزرسانی باتوجه به آخرین تغییرات درسی

امتحانِت مهروماه

امتحان نهایی اسفندیار

6420 گاج

بنی هاشمی

فرمول بیست گاج

غول امتحان مبتکران

 

 

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی برنامه امتحان نهایی دوازدهم پرداختیم و شرایط برگزاری و شرکت در جلسه آزمون را خدمت شما عزیزان شرح دادیم. امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مطلب برده و پاسخ سوالات خود را یافته باشید. با این حال اگر همچنان پرسش یا نظری راجع به این موضوع دارید، حتما در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم و آرزوی موفقیت در امتحانات را برای شما عزیزان داریم.

1 فکر در مورد “ برنامه امتحان نهایی دوازدهم و معرفی بانک سوالات نهایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *