ویژه کنکور

بهترین منابع پایه یازدهم

بهترین منابع یازدهم

کنکور، موضوع داغ و پرطرف‌دار این روزها در هر محفلی است. احتمالاً برای شما هم پیش‌آمده که در جمع خانوادگی و دوستانه از دبیرستانی‌ها و کنکوری‌ها راجع به عملکرد و منابع سؤال می‌شود و بیشتر افراد سعی دارند بیشترین تلاش خود را نشان دهند و بهترین منابع را انتخاب کنند.

در این مقاله کنکور گاماس به شما بهترین منابع پایه یازدهم را معرفی می‌کند. چگونه خواندن و چگونگی کسب بهترین بازده درسی دست ماست، پس تا انتها با ما همراه باشید.

سرعت تست‌زنی یکی از عوامل مهم موفقیت در کنکور است.
سرعت تست‌زنی یکی از عوامل مهم موفقیت در کنکور است.

پایه یازدهم و اهمیت آن در کنکور سراسری

اغلب دانش‌آموزان با نشستن بر کلاس‌های پایه یازدهم خیلی سریع به یاد کنکور سراسری می‌افتند و در همین سال تلاش خود را شروع می‌کنند. دروس در این پایه تخصصی‌تر می‌شود و از اهمیت بیشتری نسبت به پایه دهم برخوردار است.

دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی و همچنین مطالعه پیوسته می‌توانند به نتیجة خوبی برسند.

دروس پایه یازدهم در رشته‌های مختلف، متفاوت است. ما در ادامه به بهترین منابع پایه یازدهم به تفضیل از رشته‌های مختلف می‌پردازیم.

باتوجه‌به زیاد بودن حجم مطالب در کنکور سراسری پیشنهاد مشاورین ما در گاماس 20 به شما دوستان عزیز کنکوری این است که مطالعه اصولی و آمادگی برای کنکور را از سال‌های دهم و یازدهم شروع کنید تا در سال دوازدهم به بیشتر مطالب تسلط کافی را داشته باشید.

شیوة مطالعه در پایه یازدهم و دهم با بچه‌های دوازدهم متفاوت است. شما در این پایه‌ها وقت کافی برای مطالعه تمام مباحث را دارید و می‌توانید در همة دروس تسلط کافی را به دست آورید. در ادامه ما به شما بهترین منابع پایه یازدهم را برای هر رشته معرفی می‌کنیم.

کنکور سراسری یکی از مرحله‌های مهم در زندگی نوجوانان است
کنکور سراسری یکی از مرحله‌های مهم در زندگی نوجوانان است

رشته‌های درسی دوره دبیرستان

رشته تجربی

پر طرف‌دارترین رشته در میان رشته‌های تحصیلی در دبیرستان، تجربی است. رقابت در این رشته بسیار بالا است زیرا بیشتر دانش‌آموزان می‌خواهند در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و … قبول شوند.

بیشتر دانش‌آموزان نهایت تلاش خود را می‌کنند، اما متأسفانه نتیجه دلخواه خود را کسب نمی‌کنند یکی از دلایل این ناکامی‌ها استفاده از منابع نادرست است.

هدف ما از انتشار این مقاله معرفی بهترین منابع پایه یازدهم و بهترین کتاب‌های کمک‌درسی یازدهم تجربی برای کنکوری‌ها و دانش‌آموزانی است که می‌خواهند مطالعه درست و اصولی داشته باشند.

رشته ریاضی

رقابت در این رشته هم بسیار بالا است بیشتر دانش‌آموزان برای رشته‌های پرطرف‌دار مانند مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک؛ مهندسی برق و … تلاش می‌کنند. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین کتاب‌های کمک‌درسی یازدهم ریاضی می‌پردازیم.

رشته انسانی

راه دستیابی به رشته‌های مهم و حساس از قبیل حقوق، حسابداری، روان‌شناسی و مدیریت، کنکور انسانی است. این رشته‌های مهم و حساس بسیار در جامعه امروزی ما پراهمیت هستند و امروزه دانش‌آموزان بیشتری به رشته انسانی علاقه‌مند شده‌اند. در ادامة این مقاله شما می‌توانید بهترین کتاب‌های کمک‌درسی یازدهم انسانی را برای خود انتخاب کنید.

دانش‌آموزان در سال دوازدهم با حجم زیادی از دروس روبه‌رو می‌شوند
دانش‌آموزان در سال دوازدهم با حجم زیادی از دروس روبه‌رو می‌شوند

دروس عمومی رشته تجربی

ادبیات:

در درس ادبیات فارسی بهترین و جامع‌ترین منبع، کتاب درسی است. شما با تسلط به کتاب درسی و استفاده از کتاب کمک‌آموزشی به‌عنوان مکمل به‌آسانی می‌توانید به این درس مسلط شوید و بهترین درصد در کنکور سراسری را کسب کنید.

کتاب‌های موضوعی انتشارات نشر الگو، بهترین کتاب‌های کمک‌درسی یازدهم در درس ادبیات می‌باشند. این کتاب‌ها شما را در رسیدن به رتبة دلخواه راهنمایی می‌کنند.

عربی:

درس عربی، یکی از دروس مهم عمومی برای تمام رشته‌ها است. بهترین منابع پایه یازدهم در درس عربی، کتاب‌های جامع خیلی سبز هستند. این کتاب‌ها با ارائه درس‌نامه‌های جامع به شما را در درک بهتر این درس کمک می‌کنند.

یکی دیگر از کتاب‌های مناسب در درس عربی برای بچه‌های یازدهمی، کتاب عربی موضوعی میکرو طبقه‌بندی گاج است. این کتاب با رویکردی کاملاً متفاوت به قواعد درس عربی و تمام اصولی که برای کسب بهترین نمره نیاز دارید می‌پردازد. این کتاب برای دانش‌آموزانی با پایه قوی بهترین انتخاب است.

دین و زندگی:

دین و زندگی یکی از دروس عمومی برای تمامی رشته‌هاست و از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر دانش‌آموزان می‌توانند در این درس نمرة خوبی به دست آورند. یکی از بهترین منابع پایه یازدهم در درس دین و زندگی، کتاب‌های دین و زندگی میکرو گاج است. این کتاب‌ها درس‌نامه‌های خیلی جامعی دارند و تست‌های زیادی را شامل می‌شوند.

زبان انگلیسی:

زبان انگلیسی یکی دیگر از دروس عمومی در رشتة تجربی است. بیشتر دانش‌آموزان در این درس تسلط کافی را دارند و قوی هستند. یکی از بهترین منابع پایه یازدهم در درس زبان انگلیسی، کتاب زبان آی‌کیو انتشارات گاج است. این کتاب درس‌نامه‌های بسیار جامعی دارد به‌صورت کامل دروس زبان را ارائه می‌دهد.

دروس تخصصی رشته تجربی

زمین‌شناسی:

یکی از دروس تخصصی در رشتة تجربی درس زمین‌شناسی است. بیشتر دانش‌آموزان به این درس اهمیتی نمی‌دهند اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر طرف‌دار رشته‌های پزشکی و داروسازی هستید، از این درس غافل نشوید.

بهترین کتاب تست زمین‌شناسی یازدهم، کتاب میکرو طبقه‌بندی زمین‌شناسی کنکور از انتشارات گاج است. این کتاب درس‌نامة بسیار مفیدی دارد و تست‌های زیادی را برای تمرین بیشتر به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

ریاضیات:

در ریاضیات بچه‌های رشتة تجربی به دو گروه قوی و ضعیف تقسیم می‌شوند ما در اینجا برای هر دو گروه بهترین کتاب ریاضی یازدهم تجربی را معرفی می‌کنیم. اگر پایه شما در درس ریاضیات قوی نیست، پیشنهاد ما به شما کتاب‌های خیلی سبز است. این کتاب‌ها در دو جلد ارائه شده است و برای بیشتر دانش‌آموزان مناسب است.

اگر سطح شما در درس ریاضی بالا است می‌توانید از کتاب ریاضی جامع IQ کنکور تجربی استفاده کنید در این کتاب دوجلدی تست‌های سطح بالا با هوشمندی بسیار طبقه‌بندی‌شده است.

زیست‌شناسی:

درس زیست‌شناسی مهم‌ترین درس تخصصی برای دانش‌آموزان تجربی است. شاید برای شما هم در طول دوران تحصیلتان این سؤال به وجود آمده است که چگونه زیست بخوانیم؟ این درس در کنکور سراسری ضریب بالایی دارد و بیشتر دانش‌آموزان سعی دارند بالاترین نمره و درصد را برای این درس کسب کنند.

یکی از بهترین منابع پایه یازدهم برای درس زیست‌شناسی، کتاب زیست‌شناسی خیلی سبز است که مؤلفان این کتاب در پایه یازدهم، کمیل نصری، سینا رضازاده سرابی و حسن محمد نشتایی هستند.

فیزیک:

درس فیزیک یکی از دروس دشوار برای بیشتر دانش‌آموزان در رشتة تجربی است. پیشنهاد ما به شما کتاب فیزیک یازدهم انتشارات خیلی سبز است.

شیمی:

درس شیمی یکی از مهم‌ترین دروس در رشته تجربی است. دانش‌آموزان می‌توانند با کتاب‌های مبتکران به نویسندگی آقای دکتر بهمن بازرگان بهترین نمره و بالاترین درصد را در کنکور تجربی کسب کنند.

این کتاب‌ها به‌صورت پایه‌ای نوشته شده و تست‌های کنکوری و تألیفی بسیار خوبی را در خود جای‌داده است.

کتاب‌های شیمی مبتکران، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دوران جمع‎بندی کنکور هستند.

کتاب‌های مبتکران یکی از بهترین کتاب‌ها برای منابع کنکوری هستند.
کتاب‌های مبتکران یکی از بهترین کتاب‌ها برای منابع کنکوری هستند.

دروس عمومی رشته ریاضی

ادبیات: دانش‌آموزان در رشته ریاضی می‌توانند درس ادبیات را به‌صورت موضوعی از کتاب‌های نشر الگو بخوانند این کتاب‌ها تست‌های بسیار جامعی را در خود جای‌داده‌اند.

دین و زندگی یازدهم:

درس دین و زندگی یکی از مهم‌ترین دروس برای دانش‌آموزان است. برای کسب بهترین نمره و درصد بالا در کنکور سراسری می‌توانید از کتاب دین و زندگی خیلی سبز پایه یازدهم استفاده کنید. این کتاب منبع خوبی برای تست‌زنی شما در درس دین و زندگی است.

عربی یازدهم:

درس عربی یک درس عمومی با ضریب دو در کنکور ریاضی است و دانش‌آموزان می‌توانند به‌آسانی درصد بالایی را در این درس کسب کنند. یکی از بهترین منابع پایه یازدهم در درس عربی، کتاب فوت‌وفن عربی از انتشارات خیلی سبز است +. این کتاب تست‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

زبان انگلیسی یازدهم:

برای درس زبان انگلیسی شما می‌توانید از کتاب‌های موضوعی استفاده کنید، برای گرامر این درس پیشنهاد گاماس به شما کتاب گرامر تخصصی انتشارات خیلی سبز تألیف دکتر علیرضا جابری است. با این کتاب به‌آسانی می‌توانید تست‌های گرامر را به‌درستی پاسخ دهید.

دروس تخصصی رشته ریاضی

ریاضی و حسابان:

ریاضی و حسابان یکی از دروس تخصصی در رشته ریاضی است که گرفتن نمره بالا در پایه یازدهم نیازمند تمرین مداوم در این درس است. یکی از بهترین منابع پایه یازدهم در این درس کتاب حسابان یازدهم ریاضی از سری میکرو طبقه‌بندی گاج است.

فیزیک یازدهم ریاضی:

دومین درس تخصصی در رشتة ریاضی، فیزیک است. بهترین منبع از نظر ما کتاب‌های خیلی سبز است. این کتاب‌ها به‌صورت پایه‌ای و جامع در دسترس هستند و درس‌نامه‌های بسیار خوبی دارند.

اگر سطح فیزیک شما بالا است می‌توانید از کتاب‌های نشر الگو نیز استفاده کنید.

شیمی یازدهم ریاضی:

درس شیمی یکی دیگر از دروس تخصصی مهم در رشتة ریاضی است. بهترین منبع برای این درس کتاب‌های مبتکران است. این کتاب‌ها هم به‌صورت پایه‌ای و هم به‌صورت تست‌های جامع در دسترس شما قرار می‌گیرند.

انتشارات گاج، کتاب‌های جامعی برای دروس یازدهم ارائه داده است.
انتشارات گاج، کتاب‌های جامعی برای دروس یازدهم ارائه داده است.

دروس عمومی رشته انسانی

ادبیات: درس ادبیات یکی از دروس عمومی در رشته انسانی است اما از اهمیت زیادی برخوردار است. این درس در کنکور سراسری ضریب 4 دارد. یک کتاب خوب برای ادبیات کتابی است که هر چهار بخش این درس از جمله قرابت معنایی، آرایه‌های ادبی، املا و لغت و تاریخ ادبیات را پوشش دهد. پیشنهاد گاماس به دوستان رشتة انسانی استفاده از کتاب فارسی 2 از انتشارات نشر الگو است.

عربی عمومی انسانی:

عربی در کنکور انسانی با ضریب 2 یکی از دروس مهم در این رشته است. بهترین منابع پایه یازدهم در درس عربی کتاب‌های سیر تا پیاز گاج و کتاب‌های پایه‌ای خیلی سبز هستند.

دین و زندگی یازدهم انسانی:

دین و زندگی از دروس عمومی و نسبتاً آسان این رشته است. بهترین منبع برای این درس اول کتاب درسی و بعد کتاب‌های میکرو از انتشارات گاج هستند.

زبان انگلیسی یازدهم انسانی:

زبان انگلیسی در کنکور انسانی با ضریب 2 است. کتاب میکرو طلایی گاج تمام مباحث درس زبان انگلیسی را از پایه دهم تا دوازدهم در خود جای‌داده است. این کتاب شامل درس‌نامه‌های پایه به پایه با تست‌های استاندارد از کنکورهای سراسری سال‌های پیش و تست‌های تألیفی است.

دروس تخصصی رشته انسانی

ریاضی و آمار:

در این درس، دانش‌آموزان می‌توانند از کتاب‌های ریاضی و آمار جامع خیلی سبز استفاده کنند. این کتاب یکی از بهترین کتاب آمار و احتمال یازدهم است و درس‌نامه‌های خوبی دارد همچنین به شما کمک می‌کند تا تست‌های این درس را به‌آسانی حل کنید.

فلسفه:

در این درس بهترین منبع به پیشنهاد گاماس، کتاب‌های فلسفه و منطق جامع خیلی سبز و فلسفه و منطق جامع مهر و ماه است. هر دو این کتاب‌ها درس‌نامه‌های خیلی خوبی دارند و شما را برای رسیدن به نمره دلخواه هدایت می‌کنند.

تاریخ:

برای رسیدن به یک نمره بالا و درصد مناسب در رشته انسانی پیشنهاد ما به شما کتاب جامع تاریخ از انتشارات خیلی سبز است. این کتاب یکی از بهترین منابع پایه یازدهم در رشته انسانی است که هم درس‌نامه و هم تست‌های زیادی را در خود جای‌داده است.

جامعه‌شناسی:

بهترین منبع برای این درس کتاب جامعه‌شناسی جامع خیلی سبز است. این کتاب شامل درس‌نامه جامع، تست و پاسخ‌نامه تشریحی است.

روان‌شناسی:

روان‌شناسی یکی دیگر از دروس تخصصی در رشته انسانی است. اغلب دانش‌آموزان علاقه زیادی به این درس دارند. این درس در زیرگروه یک ضریب سه دارد و بسیار بااهمیت است.

پیشنهاد ما به شما کتاب روان‌شناسی جامع مشاوران است.

اقتصاد:

این درس یکی از دروس رتبه ساز در کنکور سراسری انسانی است. پیشنهاد گاماس به شما کتاب میکرو اقتصاد از انتشارات گاج است.

یکی از مهم‌ترین تصمیمات در کنکور، انتخاب منابع درست است.
یکی از مهم‌ترین تصمیمات در کنکور، انتخاب منابع درست است.

در آخر

انتخاب منابع مناسب برای دروس، یکی از مهم‌ترین تصمیمات است زیرا یک کتاب خوب می‌تواند به شما در گرفتن نمره بالا و کسب بهترین رتبه در کنکور سراسری کمک کند. استفاده از یک مشاوره کنکور می‌تواند راه شما را هموارتر سازد. شما می‌توانید از خدمات مشاوره ما در طرح برنامه‌ریزی کنکور گاماس 20 شرکت کنید.

ما در این مقاله به بررسی بهترین منابع پایه یازدهم برای تمامی رشته‌ها پرداختیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *