ویژه کنکور

راز و رمز های رتبه سازی

راز و رمز های رتبه سازی

موفقیت در کنکور سراسری و وارد شدن به دانشگاه های معتبر، آرزوی همه ی دانش آموزاست. حالا شاید برای شما سوال پیش بیاد که چجوری تو کنکور موفق شیم؟ اصن رمز و راز رتبه های برتر کنکور تو چیه؟
گرفتن رتبه برتر کنکور هدفیه که اگه تو طول مسیرتون نظم و برنامه ریزی مناسبی داشته باشین و با جدیت برای اون تلاش کنین، بهش می رسین. اما رسیدن به این هدف مشروط به اینه که با گذشت زمان، انگیزه و اشتیاق خودت و از دست ندی و مشکلات، دلسرد شدنا و خستگیایی که تو طول سال براتون به وجود میان رو کنترل کنین. در واقع رمز و راز اصلی موفقیت تو کنکور همین مسائله. البته تکنیکا و نکاتی هم هست که موفقیت تو رو تو کنکور بیشتر تضمین می کنه.

رمز و راز رتبه های برتر کنکور تو چیه؟

تو باید این باور رو در خودت تقویت کنی که هر مشکلی که سر راهت قرار بگیره، از اون قوی تری و همه توانایی های لازم برای غلبه به سخت ترین مباحث درسی و حل تستا تو وجودت قرار داده شده. از افکار منفی و حواشی که ذهنت رو خسته کرده و شما را از هدفتون دور می کنن، کناره گیری کنین. برای خودتون اهدافی مشخص کنین و برای رسیدن به اونا، تلاش کنین. حتما علاوه بر هدف اصلی که رتبه برتر شدنه، برای خودتون اهداف ماهیانه، هفتگی و روزانه نیز مشحص کنین. سپس برای محقق کردن این اهداف همه ی تلاشتون رو به کار بگیرید تا شیرینی دستیابی به هدف رو تجربه کنین.

 

در طول مسیر رتبه برتر شدن تو کنکور سراسری لازمه که:

اول،‌ رفتارایی رو انجام بدین که رتبه های برتر عادت به انجام اونا داشتن؛ مثلا برنامه ریزی اصولی، نظم و تعهد به برنامه ریزی، تغذیه مناسب و ….
دوم، از یه سری عادتا و رفتارایی که مانع این هستن که شما رتبه برتر کنکور شید، دوری کنین؛ مثل تنبلی تو درس خوندن،بی توجهی به أصول درست مطالعاتی، عوامل اعتیاد رفتاری  و ….
سوم، در آخر تکنیکایی رو یاد بگیرین که رتبه های برتر کنکور از اونا استفاده کردند؛ مثل بهترین روشای مطالعه ی درس ها برای کنکور، توانایی کنترل و مدیریت آزمون، کنترل استرس امتحان و ….

چجوری تو کنکور موفق بشیم؟

اول، تمرکز؛ لازمه ی رتبه برتر کنکور شدن!

تمرکز حواس موقع درس خوندن، کلید اصلی و اساسی درک و فهم مطالبه و کلید اساسی تمرکز حواس، به کارگیری از روشاییه که باعث تقویت و پرورش مهارتای لازم برای این کار میشه. بنابراین بدون تمرکز حواس ممکنه درک و فهم مطلبی که فقط یه ساعت وقت لازم داشته باشد، ساعت ها وقت ببره، اما فهمیده نشه و اثر مثبتی نداشته باشه. از این رو کاربرد روشا و فنونی که به شما کمک می کنه تا تو زمان مطالعه فعال باشین، تمرکز حواستون و تقویت کنین و مهارت تون رو در ایجاد و بالا بردن تمرکز هنگام درس خواندن بیشتر می کنه.

چجوری تو کنکور موفق بشیم؟

دوم،‌ تو رسیدن به هدف، مشاور تحصیلی تاثیر زیادی داره.

بودن یه مشاور تحصیلی با تجربه و متخصص که به بررسی روند درس خوندن شما و دلایل فراز و نشیباتون در طول سال تحصیلی بپردازه، عامل بسیار مهمیه که تقریبا همه ی رتبه های برتر کنکور از اون استفاده می کنن. مشاور تحصیلیتون به خاطر تجربه ای که داره، تو موقعیتای مختلف و حساس نقش مهمی تو موفقیت شما میذاره. کار اصلی یه مشاور تحصیلی، به خاطر دادن برنامه، انگیزه، پیگیری و نظارت روش مطالعاتی و رفع اشکالاتتونه که شما از وجود اونا بی خبرین.

سوم، دفتر برنامه ریزی، عامل موفقیت:

همه ی کارای مهم زندگی آدما با برنامه ریزی به نتیجه می رسن. همه ی رتبه های برتر کنکور و همه ی انسانای موفق دیگه تو هر زمینه ای، برای دستیابی به اهداف کوچک و بزرگ، برنامه ریزی های منظم انجام میدن. مطمئن باشین بدون برنامه ریزی پیشرفته، تو طول مسیر رتبه برتر شدن به مشکلاتی برمی خورین که با برنامه ریزی به سادگی کنترل و حل میشن.

چجوری تو کنکور موفق بشیم؟

چهارم، بالا بردن ساعت مطالعه برای رتبه برتر شدن:

یکی دیگه از ویژگیای موفقیت رتبه های برتر، ساعت مطالعه بالای اونا تو طول ساله. البته بالا بردن ساعت مطالعه امری تدریجیه که تو طول زمان انجام میشه، اما باید خودت رو ملزم کنی که به مرور به ساعت مطالعه مناسب برسی. به خاطر داشته باشین رتبه برتر کنکور شدن هدف بزرگ و باارزشیه؛ بنابراین به زحمت و تلاش زیادی هم نیاز داره. داشتن برنامه ریزی مناسب هم نقش مهمی تو افزایش ساعت مطالعه داره؛ چون هنگامی که برنامه های درسی ما مشخص و مکتوب شن، برای انجام دادن اونا، خودت رو ملزم به افزایش مقدار مطالعه هفتگی می کنیم.

پنجم،‌ استفاده از منابع کمک درسی لازم برای رسیدن رتبه برتر کنکور:

کمک گرفتن از منابع کمک آموزشی مناسب، از عوامل مهم موفقیت تو کنکوره که باید به درستی و با نظر مشاوران و دبیران متخصص انتخاب شن. یه کتاب کمک درسی خوب باید مطالب و مفاهیم کتاب درسی رو کاملا پوشش بدین، درسنامه های مفید و کاربردی داشته باشه و از تستای آموزشی و سنجشی مناسبی برخوردار باشه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *