مشاوره, مطالب انگیزشی

نقش انگیزه در مسیر خواندن برای کنکور

متن انگیزشی کنکور

سخنان انگیزشی کنکوردکتر محمودیرتبه برتر کنکور تجربی، مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰

اگه بی انگیزگی و احساسات بد شما رو درگیر کرده پیشنهاد میکنم ذهنتون رو خالی کنید و این جملات انگیزشی کنکور رو مطالعه کنید…

متن انگیزشی کوتاه، که توسط دکتر فاطمه محمودی تهیه شده. کسی که با وجود سختی زیاد و داشتن دختر 2 ساله ش رتبه 301 کنکور تجربی را به دست آورد این جملات انگیزشی کنکور 1400 تقدیم به شما کنکوری های پرتلاش

جملات انگیزشی برای دانش آموزان

شما باید باور کنید که اولا هدفتون یه مسیر منطقی داره و شما میتونید بهش برسید. به خودتون اعتماد داشته باشید. در راه کنکور همیشه درحال مقایسه خودتون با بقیه نباشید اما از دیروز خودتون بهتر باشید.

دوما بدونید رسیدن بهش تاوان داره سختی داره تلاش داره و این طبیعت رسیدن به هر هدف بزرگیه. بدونید هر کدوم از کسانی که بهش رسیدن یه داستان دارن از روزای سختی که گذروندن و شما هم باید از این سختی ها عبور کنید تا هر روز کامل و کامل تر بشید. روزایی که مشکلات هجوم میارن هی ناراحت میشی غصه میخوری ممکنه فکر کنی دیگه از توانت خارجه و بقیه ازت سبقت گرفتن و دیگه راه جبرانی نیست…
حتی تو بدترین شرایط یه چیز خوب پیدا کنید و ازش انرژی بگیرید. ناراحتی رو با خودتون تکرار نکنید. به زبون نیاریدش. حتی اجازه ندید خود بیرونی تون از حال خود درونی تون خبردار بشه . نذارید روزتون بدون درس شب بشه. اگه دو صفحه خوندید و یک خط جدید یاد گرفتید لذت ببرید از این که حداقل یک خط بیشتر از دیروز بلدید و این یعنی برد یعنی تکامل یعنی پیشرفت…

 

شما باید انقدر سمج باشید که دنیا خیلی جدی حسابتون کنه و همیشه به چشمش بیاید. مثل یه دانش آموز خیلی درسخون و قوی برای معلم.
معلم برا دانش آموز قوی ممکنه امتحان سختتر طرح کنه و سوالات سخت ازش بپرسه و این ذات رو به جلو رفتنه. وگرنه اگه آدم با شرایط بد مواجه نمیشد حتما دچار رکود میشد و هی درجا میزد… و کامل نمیشد…. و دنیا محل تکامله نه ایستادن.

یکی از شرایط بد و سختی ها همین احساسات و روحیه و افکار بد هست که اتفاقا خیلی قوی میتونه کار کنه. اما باید شکستش بدید و این امتحان رو با سربلندی طی کنید و حتی بازم منتظر امتحان باشید. مثل یه بوکسور که هی از رقیبش ضربه میخوره اما بازم بلند میشه و مبارزه میکنه…تو این رینگ مبارزه برنده کسیه که دیرتر جا میزنه و بازم بلند میشه و ضربه آخرو میزنه. میره مرحله ی بعد و بازم زمین میخوره اما ایندفعه حتی زودتر و قویتر از قبل بلند میشه… و میشه یه حریف غدر. یه آدم شاخص. یه آدمی که امتحانشو پس داده و لیاقت و اراده ش سنجیده شده و حالا آماده س بره فینال و بازم بره بالاتر و برسه به اوج…
امیدوارم شما اون آدم شاخص و قوی باشی و به اوج برسی…

پ.ن:از کلماتی مثل ناامیدی و خستگی و ناتوانی و … استفاده نکردم. چون نباید بهونه و محل مانور دادن ، دست افکار منفی درون خودمون و دنیای بیرونی بدیم. این کلمات بیان و تکرارش آدمو ضعیف میکنه و این مانعی برای پیشرفته.

این جمله ها رو هر روز با خودت تکرار کن:

برای شروع لازم نیست حتما عالی باشی. اما برای عالی شدن باید شروع کنی؛ پس شروع کن!

هیچ وقت یه کنکوری نباید از تلاش کردن خسته بشه؛ چون میدونه یه روزی جواب این تلاشاشو میبینه.

موفق بودن بیشتر از اون که به انجام کارای تکراری از روی عادت بستگی داشته باشه، به علاقه و اشتیاق تو به یادگیری وابسته است. رویاهای خودت رو بساز در غیر این صورت شخص دیگه ای تو رو برای ساختن رویاهاش به کار میگیره.

سال بعد همین موقع آرزو می کنی که ای کاش امروز شروع کرده بودی.

موفقیت امر ساده‌ایه؛ اول تصمیم بگیر که چی می‌خوای، اون وقت تصمیم بگیر که در صورت رسیدن به آرزوها، بهای اون رو بپردازی و بعد هم اون بها رو پرداخت کنی.

ممکنه یه سال بهت بد بگذره فقط درس، کلاس کنکور و کتاب باشه؛ اما به جاش یه عمر بهره ی این زحماتت رو می بینی. تو شاید یه سال عمرتو فدا کنی، اما به جاش سالای خوشی منتظرته. فقط به خدا توکل کن و به خودت اعتماد به نفس بدی و انگیزه داشته باش و ارادتو قوی کنی. تو هم باید در مقابل وسوسه ها توی این یه سال مقاومت کنی تا موفق بشی.

اتفاقا میوفتن، تا بهت ثابت کنن، تو بیدی نیستی که با این بادا از ریشه در بیای، آروم و قوی باش و برگرد به زندگیت.

زندگی اون‌قدرم پیچیده نیست، عادتای خوب و سخت‌ کوشی، همه ی اون چیزیه که برای موفقیت و برنده شدن احتیاج داری.

افکار منفی نمی تونن مانع من بشن.

تو هیچ وقت نمی تونی فصل بعدی زندگی تو شروع کنی در صورتی که در حال خوندن فصل قبلی باشی.

زمانت رو مدیریت کن و از ۲۴ ساعت روز استفاده بهینه کنی و وقت خودت رو صرف مسائل با اهمیت زندگیت کنی. تو باید بر اساس نیازا و توانمندیات برنامه ریزی کنی تا به هدفت برسی.

این جمله ها رو هر روز با خودت تکرار کن:

کمن کسایی که مشکلات زندگی شونو دوست داشته باشن. هیچکس عاشق مشکل نیست. اما همه ی آدمای موفق دنیا، مشکلات زندگی رو تحمل و بر اون غلبه کردن تا به اهداف شون برسن.

هیچ وقت یه کنکوری از تلاش کردن خسته نمیشه؛ چون میدونه یه روزی جواب این تلاشاشو میبینه.

من به این نتیجه رسیدم که هر چه سخت کوش ­تر باشم و بیشتر تلاش کنم، به نظر شانس بیشتریم دارم.

به جای فکر کردن به صد دلیل برای تسلیم شدن به هزاران دلیل برای ادامه دادن فکر کن.

اینم میگذره؛ تو سخت ترین شرایط و پدیدار شدن مشکلات تو زندگی، همیشه یادتون باشه همه شون می گذرن. هیچکدومشون نیومدن تا ابد بمونن.

زندگی چیزیه که برای تو اتفاق میوفته در حالی که تو مشغول برنامه های دیگه ای هستی.

به تک‌ تک قلدرایی که بهت خندیدن و تو رو جلوی دوستات مسخره کردن، فکر کن. با مجسم کردن شون خودت رو تحریک کن تا سخت‌ تر تلاش کنی و بیشتر درس بخونی.

نباید همه ی نردبون رو نگاه کنی! فقط قدم اول رو بردار. برداشتن اولین قدم همیشه سخت ترین مرحله است اما
هر چی بالاتر می ره همیشه آسون تر می شه.

با هر قدم به زندگی دلخواهت نزدیکتر می شی تا این که سرانجام اون چه غیر قابل مشاهده بود ظاهر و اون چه دست نیافتنی بود به واقعیت تبدیل می شه.

“موفقیت در زندگی تاس خوب آوردن نیست، تاس بد رو خوب بازی کردن است.”

ارزشتو باید پیداکنی، ارزش صرفا رفتن به دانشگاه تهران نیست! ارزش در اون آدمی طراحی میشه که با همه سختی ها و مشکلاتش تا آخرین لحظه روی هدفش وقت و انرژی میذاره و تلاش میکنه…
میدونم وقتی اینو میخونین شاید بعضیاتون بگین من مشکلاتم خیلی زیاده، نمی تونم، الان دیگه دیره و نمی رسم و این حرفا…ولی میخوام یه چیزی بهتون بگم…همه تو زندگیشون مشکل و گرفتاری و بیماری و…دارن اما آدمی موفق میشه که با وجود مشکلات تلاش کنه و بجنگه!!! اگه موفق شدن آسون بود دیگه با  ارزش و خوب ولذت بخش نبود که حالا بنظرتون این لحظات ارزششو نداره که بخاطرش تلاش کنی؟خوابتو کم کنی؟تفریحتو کم کنی؟!اگه داره بسم ا… از همین امروز شروع کن یا قویتر ادامه بده.

راهکار افزایش انگیزه درس خواندن برای کنکور

موفقیت در تحصیل می تواند باعث خوشحالی شما شود. شاید اشتیاق شما به دلایل زیر باشد:

  • احساس شادی محض از خود موفقیت:تصور احساس رضایت ناشی از گرفتن نمراتی خوب، پس از تلاشی سخت، می‌تواند محرکی قدرتمند برای ادامه کار باشد.
  • دریافت ستایش و تحسین از سوی دیگران:شاید بگویند شما باید هر کاری را برای خودتان انجام دهید نه برای دیگران، اما دریافت تحسین و احترام از سوی دیگران می‌تواند انگیزه ای قوی برای بسیاری از افراد باشد. به خصوص افرادی که برای آنها نظر دیگران اهمیت دارد.
  • پیشی گرفتن از دیگران:شکست رقیبان و پیشی گرفتن از دیگران می‌توانند انگیزه ای برای برخی از افراد باشند.
  • پیشبرد اهداف تحصیلی:گرفتن نمره یا رتبه مناسب برای قبول شدن در مقطع دکترا یا رفتن به دانشگاهی که آرزوی آن را دارید، می تواند محرکی قدرتمند برای شما باشد.

دستیابی به حرفه و زندگی بهتر: برای بسیاری از ما اهداف تحصیلی، زمینه‌ساز دستیابی به اهداف زندگی و حرفه ای ما هستند. زمینه‌ساز اینکه در عرض ۱۰ سال آینده، چه وضعیتی داشته باشیم، چه شغلی داشته باشیم، کجا زندگی کنیم…؟اگرچه برای دستیابی به حرفه ای خوب، راه‌های دیگری نیز وجود دارد، اما موفقیت‌های تحصیلی می‌توانند انتخاب‌های بیشتری را برای ما فراهم کنند.

شرایط و روش های ایجاد انگیزه در داوطلبان کنکوری و دانش آموزان

  • با تمام قدرت مسیرانتخابی خود را ادامه دهید، هیچگاه از حرکت باز نایستید. به روز های خویی که پس از دست یابی به موفقیت خواهید داشت فکر کنید این خود یک روش برای انگیزه بیشتر و قدرت بیشتر در ادامه مسیر می شود.
  • یک لیست از تمام کارهایی که خوشحالتان می کند تهیه کنید و برای انجام آن ها وقت بگذارید.
  • با قدم های کوچک شروع کنید. هیچ فرد موفقی به یک باره همه چیز را به دست نیاورده است.
  • با بهانه هایتان روبرو شوید و آن ها را از بین ببرید. هر بار که متوجه شدید در حال بهانه آوردن هستید، همان لحظه جلوی خودتان را بگیرید.
  • یک لیست از آهنگ های الهام بخش در گوشی تان داشته باشید و هر روز به آن ها گوش بدهید.
  • به خودتان بابت موفقیت های کوچک و بزرگ جایزه بدهید. خودتان را به یک قهوه دعوت کنید و یا چیزی که همیشه دوست داشتید را بخرید.
  • برنامه ی روزانه، کوتاه مدت و بلند مدت تهیه کنید و براساس آن کارهایتان را پیش ببرید.
  • هر روز زمانی را به بیرون رفتن و قدم زدن و یا دیدن یک دوست اختصاص بدهید.
  • از قانون 5 ثانیه استفاده کنید. هر بار که انجام کاری در ذهنتان آمد، تا 5 ثانیه فرصت دارید برای انجام آن کار از جایتان بلند شوید وگرنه ذهنتان شما را از انجام آن منصرف خواهد کرد.
  • ایمان به خودتان را دوباره برنامه ریزی کنید، اگر انگیزه برای درس خواندن برای امتحانات یا کنکور ندارید یک راه عالی برای تغییر نگرش این است که ازحرفهای انرژی مثبت و جملات اعتماد به نفس برای اثبات توانایی‌های خود استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید دچار تله کمال گرایی شده اید و این ویژگی شما را از خود دلسرد کرده بهتر است درباره راهکارهای موثر درمان کمال گرایی اطلاعات کسب کنید.

سخنان انگیزشی دکترسالیانی، پزشکی همدان

وقتی یک هدف بالایی داریم نباید بذاریم ناامیدی چیره بشه. کم کم ساعت مطالعمو زیاد کردم مسائل جانبی که فکرمو درگیر میکرد کنار گذاشتم تو آزمون بعدی رشد ۲۰۰ تایی داشتم که برام یه روحیه ی خیلی خوب بود بعضی روزا پیش میومد که خسته بشم از درس خوندن از اینکه شاید امسالم به نتیجه دلخواه نرسم ناراحت میشدم و درس خوندنو میذاشتم کنار ولی بالاخره هرکسی یک راهی برای حل کردن مسائلش داره و برای من حرف زدن با خونواده بود که بهم روحیه میداد و باعث میشد باز فردا با روحیه به درس خوندن ادامه بدم و عقب موندگیمو جبران کنم.من از روزی ۴ ساعت به روزی ۱۰ ساعت مطالعه رسیدم. ترازای کانونم خیلی رشد داشت. تو این حال بعضی وقتا پیش میومد ۳۰۰ تا افت تراز داشته باشم ولی دلسرد نمیشدم با دقت بررسی میکردم چه جاهایی اشتباه کردم تا دوباره تکرارشون نکنم .چیزی که هست اینه که تو این شرایط ناامیدی دشمن شماره یک ما محسوب میشه و فقط با اراده و باور به خودمون میتونیم از پسش بربیایم خیلی از ما ممکنه سال اولی که کنکور میدیم نتیجه ی دلخواهمونو نگیریم و از نتیجه بدست اومده دلسرد بشیم از طرفی هم ممکنه ازپشت کنکور موندن  هراس داشته باشیم که اگه باز نتیجه نگیریم: الکی یک سال از زندگیمو تلف کردم.تو این شرایط اراده و اعتماد به خودمون خیلی مهمه پشت کنکور موندن اراده و صبر میخواد. شاید رسیدن از رتبه ی ۲۰۰۰۰ منطقه دو به ۱۳۰۰ یکم کار سختی ب نظر بیاد ولی نشدنی نیست این کاریه ک من انجام دادم و میدونم هرکسی میتونه اینکارو انجام بده به شرطی که به خودش اعتماد داشته باشه

سخنان انگیزشی کنکور نوشین ابوطالبی دانشجوی پزشکی مشهد

این روزها از خیلی از دانش آموزهای کنکوری می شنوم که درس خوندن برایشان سخت شده. انگیزه دارند، هدفشان را دوست دارند اما …

کاملا درک میکنم. خستگی طبیعیست. هر چه به کنکور نزدیکتر می شویم کلافگی بیشتر می شود.از خودمان می پرسیم پس تا کی این استرس ها ادامه دارد؟ پس کی کنکور میرسد و من راحت می شوم؟

هم دلت میخواهد زودتر روز کنکور بیاید که خلاص شوی، هم دلت میخواهد آن روز دیرتر برسد که فرصت مطالعه ی بیشتری داشته باشی.
تا به حال با خودت فکر کرده ای که همه ی ما هم این هارا تجربه کرده ایم ؟ به دوستان همسنت فکر کردی؟ که آن ها هم این تجربیات را دارند؟در واقع شرایط برای همه یکسان است. مطالب به تدریج تکراری میشوند. استرست روز به روز بیشتر شده و دوست داری کنکور را زودتر بدهی که تکلیف باقی زندگیت معلوم بشود. اما …
این روزها باید صبر و بردباری را تمرین کنی، آن ها یی که صبوری پیشه می کنند کسایی هستند که موفق میشوند. میدانی چطوری باید تلاش کنی ؟ یک داستانی هست که روزی راهبی جوان به نزد استاد رفته و از او میپرسد چطور  میتوانم به کمال برسم ؟ استاد سر راهب جوان را به زیر آب فرو می برد. راهب جوان پس از اندکی تلاش، به فکر فرو می رود که شاید استاد با او شوخی داشته و دستش را از روی سر  بر خواهد داشت.اما شرایط این طور نبود، راهب تمام تلاشش را کرد و از انرژیش استفاده کرد تا به هرآن چه نزدیکش باشد چنگ انداخته و سر خود را از آب بیرون بیاورد و نفس بکشد.
استاد درست زمانیکه چیزی به خفه شدن راهب نمانده بود سرش را از آب بیرون آورده و اجازه داد که او نفس بکشد.استاد از راهب جوان پرسد در آن لحظات آخر چه آرزویی داشتی؟جوان می گوید تنها آرزو و تلاشم نفس کشیدن بود. استاد رو به جوان کرده و می گوید: باید هدفت را همان طوری بخواهی که اکسیژن را در لحظات پایانی خفگی می خواستی! یعنی حتی یک دقیقه هم نتوانی سر جایت بنشینی و دائما در تکاپو باشی. این خواستن واقعی چیزی است که تو را به تلاش وادار می کند و تمام زورت را به کار میگیری تا به آن برسی.ادرسی که میگیریم آن است که الان ما در آن لحظات پایانی هستیم، لحظاتی که اهدافمان را میخواهیم و نباید خسته شویم. حتی یک دقیقه هم دست از تلاش نکشیم

فقط یه ترسوی واقعیست که ضربه ی نهایی را نمی زند و کار را تمام نمیکند.

این را یادت باشد که از این به بعد هر یک روزِ سال جدید اندازه ی سه روز سال قبل ارزش دارد. سعی کن قدرش را بدانی و تمام تلاشت را بذاری. مطمئن باش بعد کنکور به خودت افتخار خواهی کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *