برنامه ریزی کنکور, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

مشاوره درباره سرعت مطالعه در کنکور

مشاوره درباره سرعت مطالعه در کنکور بالا بردن سرعت و نگه داشتن کیفیت مطالعه

مشاوره کنکور درباره نحوه مطالعه

مشاور کنکور خانم دکتر صندوق داران دندانپزشکی شهید بهشتی

رتبه برتر کنکور تجربی و مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰

خیلی از دانش آموزان کنکوری نگران سرعت مطالعه شون هستن و احساس می کنن خیلی خیلی کند پیش میرن اول از همه این افراد باید در نظر داشته باشن که اگه همون مطالبی رو هم ک فرصت کردن بخونن، درست و کامل یاد گرفته باشن، برد کردن!

چیزی که واقعا اهمیت داره کیفیت مطالعه است.

البته هیچ شکی نیست که بعد از مدتی، مطالعه و تمرین مستمر باعث میشه سرعت یادگیری افزایش پیدا کنه اما این روند ب زمان احتیاج داره! باید صبر داشته باشیم و روش های مختلف رو امتحان کنیم تا بهترین روش یادگیری ک مناسب شخص ماست رو به دست بیاریم .
به جز این موارد، شاید یکی از مهمترین عواملی که روی سرعت مطالعه تاثیر داره، میزان تمرکز ما در این امره .

عوامل برهم زننده تمرکز

در این رابطه  عوامل بر هم زننده تمرکز می توانند بیرونی یا درونی باشن، اگه صدای بلندی تو محیط وجود داره ک حواستون رو پرت می کنه یا در محل مطالعه شما عبور و مرور افراد زیاده، با یک عامل بیرونی مواجهین ک خب میتونین با تغییر موضع و شرایط محیط اون رو برطرف کنین.
اما اگه فکری وجود داره ک ذهنتون رو مشغول کرده و دائما بین جمله ها و عبارات طلایی درساتون که سعی در یادگیری و تکراشون داریم ، جولان میده و مزاحمت ایجاد میکنه، این فکر یه عامل درونیه؛ در این مورد اون افکار رو روی کاغذ بنویسین تا مطمئن شین سر فرصت بهشون فکر میکنین.

الان وقت تمرکز روی مباحث دیگه هست اگه فکری که ذهن شما رو درگیر کرده ترس و نگرانی از قبول شدن تو امتحان و آزمونتونه ب خودتون یادآوری کنین که در هرصورت فکر کردن به این قضیه چیزی رو حل نمیکنه و اتفاقا تمرکز رو متن کتابی که رو به روتونه راه حل مناسبتریه صبح قبل از اینکه شروع کنین به اجرای برنامه ای ک از مشاورتون دریافت کردین، تخمین بزنین برای انجام هر مورد ب چه زمانی نیاز دارین.

روش های افزایش تمرکز  و سرعت

که البته بعد از یه مدت و با شناختی که از خودتون به دست میارین این تخمین ها به واقعیت نزدیکتر میشن. اگر مثلا برای درس زیست شناسی ۲ ساعت رو پیش بینی میکنین، با ساعت یا کورنومتر تایم بگیرین و حواستون به زمان باشه، پایان این ۲ ساعت شما باید این درس رو خونده باشین پس اجازه ندین افکار بی ربط و گاهی وسواس بی خودی زمان رو ازتون بگیره

با مداد یا دستتون متن رو خط ببرین و زیر جمله های مهم خط بکشین. تا حواستون به خطوط بالایی و پایینی پرت نشه

زمان خواب و استراحتتون باید مشخص باشه و سعی کنید منظم نگهش دارین. بین تایم های مطالعه هم استراحت کافی داشته باشین. البته این استراحت نباید اونقدر زیاد باشه ک انسجام فکری شما از دست بره و درس خوندن رو برای خودتون مفرح کنید، تو یادگیری خلاقیت داشته باشین، می تونین از نمودار ها استفاده کنین و یا شکل بکشین، به هرحال هر کسی بعد از مدتی راه دلخواهش رو پیدا میکنه

زمانی رو در آخر برنامتون ب کار دلخواهتون بپردازین، زمانی که از صبح ب خودتون وعده میدین و با توجه به اون از تایم مطالعه تون مفید و درست استفاده میکنین

فدرت ذهنتون رو نادیده نگیرین! ذهن به مراتب قوی تر از چیزیه که تصور میکنیم درمورد درس خوندنتون حس مثبتی داشته باشین و تاثیر عینی این مثبت اندیشی روی سرعت پیشرفتتون رو دریافت کنین.

مشاوره درباره سرعت مطالعه در کنکور ، مشاور کنکور ,مشاوره کنکور ,کنکور تجربی

کنکور ریاضی, تنظیم خواب کنکور بهتر,مشاور کنکور تجربی, مشاور کنکور ریاضی, رتبه برتر , رتبه برتر کنکور, رتبه برتر کنکور تجربی, مشاوره کنکور خواب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *