ادبیات, انگلیسی, برنامه ریزی کنکور, تست زنی, دین و زندگی, شیوه مطالعه دروس, عربی, مشاوره

مشاوره کنکور درباره مطالعه دروس عمومی

مشاوره کنکور درباره مطالعه دروس عمومی و اهمیت آن

مشاور کنکور دکتر خودسیانی دانشجو پزشکی اصفهان

رتبه برتر کنکور تجربی و مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰

 

مشاوره کنکور درباره مطالعه دروس عمومی

دروس عمومی جز یکی از مهم ترین بخش های بچه های کنکوریه خیلی از بچه ها به دروس عمومی بی توجهی میکنن و تمرکز اصلی خودشون را روی درس های اختصاصی میذارن و دروس عمومی را برای بعد عید میذارن.

این یکی از بزرگترین اشتباه های بچه هاست و باید بدونن که بعد عید وقت کافی برای دوره ی مناسب و تست زنی دروس عمومی پیدا نمیکنن .
بعد عید بیشتر وقتشون را باید روی حل کردن آزمون های عمومی سال های قبل بذارن و بدونن دروس عمومی هم مثل دروس اختصاصی نیاز به حل تست های زیاد و مرور های به موقع داره تا بتونن به تسلط کافی برسن.

بچه هایی که در درس های عمومی قوی ترن یک قدم نسبت به بقیه دوستا و رقیباشون جلوترن و به دلیل بی توجهی خیلی از بچه ها نسبت به دروس عمومی میتونن با تقویت دروس عمومی خودشون در کنار دروس اختصاصی به پیشرفت چشمگیری برسن.

مشاوره کنکور درباره مطالعه دروس عمومی

زبان و ادبیات فارسی

یکی از بهترین راه های مطالعه ی این درس مطالعه به صورت موضوعیه، یعنی هر کدوم از بخش های این درس به صورت جداگانه (معنی لغت، املا آرایه، تاریخ ادبیات، قرابت، زبان فارسی) خونده بشه. معنی لغت و املا و تاریخ ادبیات جز بخش هایی که نیاز به دوره و تکرار مرتب داره و اکثر بچه ها در این بخش ها به نتیجه ی مطلوب میرسن.

در بخش لغت بچه ها باید همه ی معانی یک لغت رو یاد بگیرن و همچنین در بخش تاریخ ادبیات فقط به خوندن آثار شاعرا اکتفا نکنن و تمامی نکات مربوط به اون شاعر را یاد بگیرن قرابت و آرایه هم نیاز به مطالعه و تست زنی به صورت چند روز یک بار داره و با این کار میشه به راحتی به تسلط تو این موارد رسید زبان فارسی بخشیه که اکثر بچه ها اونو نمیخونن و مینارن کنار در حالی که با مطالعه و تست زنی درست و بررسی سوالات سال های قبل خیلی راحت میشه به تسلط در این درس رسید

عربی

عربی یک درس عمومی بسیار مهمه چون اکثرا بچه ها در این درس مشکل دارن و کسب درصد خوب در این درس کمک میکنه رتبه ی شما خیلی خوب شه عربی هم از سه قسمت ترجمه درک مطلب و قواعد تشکیل شده ترجمه و قواعد بخش هایی ک با تمرین و تکرار درست میشه به راحتی به همه ی سوالاش جواب داد.

مشکل بیشتر بچه تو درک مطلبه بچه ها باید دقت کنن که از ۹ سوال درک مطلب فقط ۴ سوال به صورت مستقیم از متن اومده و برای پاسخ دادن به ۵ سوال باقی مونده اصلا نیازی به فهم کامل متن نیست برای اینکه در درک مطلبم به تسلط خوب برسیم نیازه هر چند روز یک بار یک درک مطلب از کنکورهای سال های قبل حل بشه و به صورت کامل تحلیل شه به لفات آخر کتابم توجه ویژه ای کنید و حتما اونارو کامل یاد بگیرید

دین و زندگی

دین و زندگی جز درس هایی که اکثر بچه ها در اون درصد خوبی کسب میکنن و ماهم برای اینکه عقب نیفتیم مجبوریم درصد خوبی بیاریم. دین و زندگی بیشتر نیاز به مطالعه داره و باید سعی کنیم اینقد آیات را دوره کنیم تا ملکه ی ذهن ما بشن. متن کتابم باید به صورت دقیق خونده بشه چون بعضی وقتا سوالایی به ما میدن که هر چهار گزینه صحیحه ولی ما باید چیزی که دقیق تو کتاب نوشته شده رو انتخاب کنیم.

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی هم درسی بسیار مهمه و نیاز به تمرین به صورت روزانه داره البته بعضی از بچه ها از قبل کلاس رفتن و تسلط خیلی خوبی دارن ولی کسانی که زبانشون ضعیفه پیشنهاد میشه در درجه ی اول تمرکزشون را روی لغات کتاب و گرامر بذارن و وقتی تو این موارد به تسلط رسیدن هر روز یک ریدینگ و هر دو روز یک بار یک کلوز تست حل کنن.

همه ی بچه ها باید سعی کنن که لغات خارج کتاب هم کم و بیش باد بگیرن تا دامنه ی لغاتشون بالا بره و کلوز و ریدینگ را راحت تر جواب بدن. در درس های عمومیم با حل تست و مرور زیاد میشه به تسلط عالی رسید و بهترین نتیجه رو کسب کرد پیشنهاد میشه روی سوالات سال های قبل هم تمرکز ویژه ای داشته باشیم تا خط فکریه طراح را پیدا کنیم و بتونیم با سبک سوالات سال های گذشته آشنا بشیم

 

مشاوره کنکور ، مشاوره کنکور ، رتبه برتر کنکور ، کنکور تجربی ، مشاوره کنکور درباره مطالعه دروس عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *