اخبار کنکور

منابع کنکور تجربی رتبه های برتر

منابع کنکور تجربی رتبه برتر

اولین قدم جهت آماده شدن برای شرکت در کنکور،پاسخ به این سوال است که "کتاب کنکور چی بخونیم؟". منابع رتبه های برتر کنکور راهنمای بسیار خوبی در انتهاب منابعی است که برای پاسخ به این سوال میتوان به آنها استناد کرد.

راهنمای خرید بهترین منابع کنکور تجربی 1403

در هنگام شرکت در کنکور تجربی پس از مطالعه کتب درسی اولین قدم انتخاب منابع است تا در زمان محدودی که دارید، بتوانید به هدف خود برسید. اهمیت منابع به حدی زیاد است که صرفا با شرکت در کلاس کنکور و آزمون‌های متعدد، موفقیت حاصل نمی‌شود. اگر می‌خواهید رتبه‌ای در سطح مود انتظار خود کسب کنید، با برنامه ریزی و مطالعه و یادگیری نکات کلیدی هر درس این کار میسر می‌شود. پس برای دریافت اطلات بیشتر و دستیابی به بهترین منابع کنکور تجربی 1403 در این صفحه همراه ما باشید.

برنامه ریزی و زمان بندی کنکور با در نظر ضریب دروس کمک زیادی به شما عزیزان می‌کند. الویت بندی بر اساس ضریب باعث می‌شود تمرکز و دقت خود را در مطالعه دروس پایه افزایش داده و زمان بیشتری را در طول روز به این دروس اخصاص دهید. به دلیل افزایش منابع خوب احتمال دارد در خرید و انتخاب کتاب کنکور دچار تردید شوید.برای یافتن راهنمای معتبر، می‌توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و به منابع کنکور تجربی دسترسی پیدا کنید. چرا که این سایت به عنوان برگزار کننده کنکور و بررسی نتایج آن مطالب مفیدی را در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار می‌دهد.

کدام انتشاراتی بهترین منابع کنکور تجربی را دارد؟

در ابتدا ممکن است این سوال به ذهنتان برسد که تمام منابع کنکور را از یک انتشاراتی خریداری کنید. در صورتی که ممکن است یک انتشاراتی نتواند به تمام سوالات شما در همه موضوعات درسی پاسخ دهد. به عنوان مثال انتشارات گاج مطالب و تست‌های درس فیزیک را به خوبی جمع بندی می‌کند. در حالی که برای مطالعه دروس عمومی مثال انگلیسی مبتکران به نسبت سایر انتشاراتی‌ها مطالب مفید‌تری را ارائه داده است.

در ادامه شاید به این موضوع فکر کنید که چه کتابی را از کدام انتشاراتی خریداری کنیم؟ نکته مهم این است که برای رسیدن به موفقیت و یادگیری تمام مطالب، فقط یک کتاب خوب وجود ندارد. یعنی شما با مطالعه کتاب‌های مختلفی می‌توانید به سطح مورد انتظار خود در کنکور برسید. اما برای کسب رتبه‌های برتر کنکور بهتر است شما با یک مشاور صحبت کنید. در این صورت از میزان قوت و ضعف خود در هر کدام از دروس مطلع شده و کتاب‌ها را با توجه به وضعیت تحصیلی‌تان انتخاب خواهید کرد.

هدف از انتخاب کتاب خوب و بهترین منابع کنکور تجربی چیست؟

معیار قوی و ضعیف بودن در درس‌ها با انجام تست و آزمون مشخص می‌شود. به عنوان مثال اگر رتبه شما در درس زیست به طور میانگین 60 درصد است، باید برای افزایش بازدهی منابعی را مطالعه کنید که رتبه شما را به بالای 90 برساند. پس این منابع در برای داوطلبی که میانگین رتبه‌اش زیر 20 درصد است، توصیه نمی‌شود. از این رو سطح بندی کمک می‌کند منابع را با توجه به میزان مهارت خود در تست زنی انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

طبقه بندی کتاب ها بر اساس سطح بندی

مطالبی که در ادامه می‌خواهیم عنوان کنیم کمک می‌کند بدون نیاز به مشاور میزان مهارت خود را بسنجید و بهترین منابع کنکور تجربی را برای رسیدن به رتبه عالی خریداری کنید. در این طبقه بندی کتاب‌ها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند:

کتاب‌ های سطح پیشرفته

کتاب‌هایی که در این دسته طبقه بندی می‌شوند، از لحاظ طرح سوالات و گزینه‌ها در سطح بالای 70 درصد قرار دارد و از مطالب خارج از کتاب درسی در این منابع استفاده شده است. توجه داشته باشید داشتن معدل ممتاز مدرسه در این سطح بندی تاثیری ندارد و فقط با انجام تست می‌توانید میانگین درصد خود را ارزیابی کنید.

کتاب های سطح متوسط

کتاب‌های سطح متوسط برای داوطلبانی مناسب است که با سوالات و نحوه تست زدن آشنایی دارند. افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند، حداقل یک یا دو سال قبل از کنکور در چند آزمون شرکت کرده‌اند تا روش پاسخگویی به سوالات را بیاموزند. در این سطح به مطالب پایه به طور مفصل پرداخته شده تا جهت یادآوری، نکته‌ای از قلم نیوفتد.

 کتاب های سطح ضعیف

چنانچه درمقطع دبیرستان هیچ مطالعه‌ای برای کنکور نداشتید، انتخاب این کتاب‌ها برای شما مناسب است. چرا که جهت بالا بردن میزان مهارت خود در تست زنی، نیاز به آموزش جامع مطالب خواهید داشت. پس اگر قصد دارید به زودی به سطح ایده آل خود برسید، نگران و ناامید نشوید. چرا که با مطالعه این کتاب‌ها نکات آموزشی و مطالب پایه را یاد خواهید گرفت و در طی زمان کوتاهی می‌توانید با رتبه‌های برتر کنکور رقابت کنید.

آیا کنکور در سال 1402 حذف خواهد شد؟

برای پاسخ به این سوال دو احتمال وجود دارد:

یک: برای حذف کنکور ابتدا باید زیر ساخت‌های لازم فراهم شود و برای تصویب آن قوانینی اجرا خواهد شد که در حال حاضر وضعیت به روال سابق است.

دو: اگر حذف کنکور را به عنوان فرض، اجرا شده در نظر بگیریم، تاثیر معدل در کنکور تنها 60 درصد خواهد بود. پس در چنین حالتی احتمال بالا بردن سطح سوالات و آزمون نهایی بیشتر است تا در بین افراد با معدل 20، یک نفر بتواند رتبه اول را کسب کند. پس توصیه ما این است که در کنار خواندن دروس اصلی، کتاب‌های کمکی را نیز مطالعه کنید.

جلسه کنکور

برای کنکور تجربی چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

منابع معتبر زیادی وجود دارند که برای قبولی در کنکور مفید و موثر اند اما کتابا‌هایی شما را به هدفتان نزدیک می‌کند که با سطح شما مناسب برابر باشند. برای این کار می‌توانید با مشاور خود مشورت کنید یا با انجام تست سطح خود را بسنجید. مطالب ذکر شده بالا بر اساس سطح بندی نیز می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید منابع باشد.

 

بهترین کتاب های زیست کنکور تجربی کدام اند؟

از نظر دانشجویان رتبه برتر کنکور، زیست، فیزیک و شیمی مهم‌ترین دروس کنکور تجربی محسوب می‌شوند. پس بهتر است از پایه نهم به مطالعه دقیق زیست شناسی بپردازید و از کتاب‌های کمک درسی برای آشنایی با تست غافل نشوید.

نام درسضریب
زمین شناسی1
ریاضی7
زیست شناسی12
فیزیک7
شیمی9

بهترین کتاب زیست برای داوطلبان کنکور تجربی 1403 کدام است؟

طبق نظر سنجی، زیست جامع خیلی سبز با 52 درصد به عنوان برترین منابع کنکور تجربی، بیشترین بازده را داشته است. پس از آن زیست IQ گاج با 30 درصد در بین کتاب‌ها رتبه دوم را کسب کرده است. زیست نسل جدید نشر الگو، نشر دریافت و زیست آبی قلم چی به ترتیب 10، 5 و 3 درصد برای موفقیت در کنکور تاثیر گذار بوده اند.
نشر خیلی سبز کتاب پینوکیو را در 2 جلد منتشر کرده که مورد استقبال بسیاری از داوطلبان قرار گرفته است. جلد اول با بیش از 3 هزار تست استاندارد و متنوع تالیف شده که مطالب پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در آن گنجانده شده است. این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی بوده و نکات مربوط هر تست به صورت جداگانه در آن عنوان شده است. علاوه بر این کتاب پینوکیو برای آموزش بهتر، مطالب مهم را با فونت درشت یادآوری کرده است.کتاب جامع خیلی سبز زیست برای داوطلبان در سطح متوسط و پیشرفته مناسب است. به کمک این کتاب و تست‌های چالشی آن، دانش آموزان می‌توانند خود را برای آزمون کنکور آماده کنند.

کتاب زیست شناسی پایه یازدهم و دوازدهم خیلی سبز مناسب چه افرادی است؟

این کتاب بهترین منابع کنکور تجربی شناخته شده و خرید آن برای دانش آموزانی که هنوز وارد پایه دوازدهم نشده‌اند، توصیه می‌شود. از این رو پر فروش ترین کتاب برای یادآوری مطالب و تسلط کامل بر مباحث دو پایه دهم و یازدهم است.

بهترین کتاب های ریاضی کنکور تجربی کدام اند؟

 اکثر داوطلبان رشته تجربی برای مطالعه ریاضی دچار مشکل در انتحاب منبع هستند. مشاوران گاماس شما را در انتخاب بهترین منابع یاری خواهند کرد

ریاضی هم مانند سایر دروس تخصصی ضریب بالایی در کنکور دارد. در صورتی که پایه ضعیفی در درس ریاضی دارید، ابتدا کتاب درسی خود را به دقت مطالعه کنید و پس از رفع اشکال در مطالب پایه، تست‌های کتاب‌های کمکی را انجام دهید. کتاب ریاضی تجربی مهر و ماه، میکرو طبق بندی گاج، ریاضی خیلی سبز و کتاب هرکول آریان حیدری از بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی هستند.

درسنامه کنکور تجربی مهر و ماه کم حجم و جامع بوده و سطح آن نسبتا بالا است. کتاب تست این انتشاراتی حجم بالایی دارد و شامل تست‌های آزمون‌های آزمایشی، تست‌های تالیفی و تست کنکور سال‌های قبل است. لحن این کتاب روان و صمیمی است و در جلد دوم آن دارای پاسخنامه تشریحی است.

ریاضی میکرو طبقه بندی گاج دارای سوالات چهار گزینه‌ای و پاسخنامه تشریحی بوده و توسط آقای آریان حیدری تالیف شده است. این کتاب در تعداد بالا به چاپ رسده و تمامی آزمون‌های ازمایشی و مباحث متداول کنکور در آن گنجانده شده است. کتاب ریاضی میکرو ریاضی گاج آریان حیدری شامل مطالب کتاب درسی و تست‌های دو گزینه‌ای و سه گزینه‌ای بوده و توضیحات فارسی به طور کامل در پاسخنامه گردآوردی شده است که با مطالعه آن احتمال موفقیت شما در کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی افزایش می‌یابد.

ریاضی تجربی خیلی سبز در دو جلد طراحی و تالیف شده است که جلد اول شامل درسنامه و سوال بوده و جلد دوم پاسخنامه تست‌ها را در بر می‌گیرد. درسنامه این کتاب کامل و جامع بوده و مطالب آن در چهارچوب کتاب درسی تالیف شده است. در کتاب ریاضی خیلی سبز تست‌های کنکوری سال‌های گذشته، تست‌های تالیفی، پاسخنامه کلیدی و پاسخنامه تشریحی گردآوری شده و اشکالات نگارشی کتاب کمتر است.

 

کتاب هرکول آریان حیدری شامل مباحث ریاضی تجربی و حسابان بوده و توسط آریان حیدری، میلاد منصوری و علی منصف شکری تالیف و گردآوری شده است. جلد اول مباحث مشترک ریاضی و تجربی را شامل شده و جلد دوم از مباحث غیر مشترک مثل احتمال، هندسه و ترکیبات تشکیل شده است.

 

بهترین کتاب شیمی برای داوطلبان کنکور تجربی کدام است؟

برای دانش آموزان ضعیف و متوسط انتخاب کتابی مناسب است که آن‌ها به مطالعه درس شیمی علاقه مند کند. کتاب شیمی مبتکران به تالیف بهمن بازرگان لحنی ساده و روان دارد. درسنامه جامع این کتاب و مطالب طبقه بندی شده و استاندارد آن دانش آموزان را راهنمایی می‌کند تا گزینه درست را بتوانند انتخاب کنند.

کتاب‌های طلایی و نقره‌ای گاج برای دانش آموزان در سطح پیشرفته گردآوری شده است تا با مطالعه این کتاب رتبه خود را در درس شیمی افزایش دهند.

با مطالعه کتاب‌های دو جلدی خیلی سبز حضور یک استاد را همراه خود احساس خواهید کرد. جلد اول شامل تست‌های طبقه بندی شده و درسنامه کاربردی است. مطالب جلد دوم به پاسخنامه‌های تشریحی اختصاص دارد و تمام نکات مربوط به درس شیمی به طور کامل در آن نوشته شده است.

 

برای مطالعه درس فیزیک کنکور تجربی پیشنهاد می‌شود؟

برای داوطلبان ضعیف بهترین روش این است با حل مسائل راحت و متوسط شروع کنند و با یادگیری مفاهیم پایه سطح سوالات را بالا ببرند. کتاب‌های فیزیک خیلی سبز به دلیل داشتن درسنامه تشریحی می‌تواند مطالب مفیدی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. تست‌های این کتاب نیز مطابق کتاب درسی طراحی شده و ذهن داوطلب را برای شرکت در آزمون کنکور آماده می‌کند. کتاب میکرو طبقه بندی گاج و منتشران به عنوان بهترین منابع کنکور تجربی به شما می‌آیند. در حین مطالعه هر یک از این منابع از خواندن کتاب درسی غافل نشوید.

 

بهترین منابع زمین شناسی کنکور تجربی کدام است؟

ممکن است تصور کنید درس زیست شناسی به دلیل داشتن ضریب پایین اهمیت کمتری داشته باشد. اما از مطالعه این کتاب غافل نشوید و کتاب زمین شناسی یازدهم خیلی سبز را تهیه کنید. مطالب این کتاب مطابق با کتاب درسی تالیف شده و علاوه بر به مطالب خارج از کتاب نیز پرداخته شده تا به شما دانش آموزان عزیز در یادگیری و درک بهتر محتوای کتاب کمک کند.

 

سخن آخر

هدف از انتشار این مقاله توصیه مطالب مفید برای انتخاب کتاب کنکور بر اساس سطح مهارت شما است. قبل از خرید کتاب‌های کنکور، ابتدا کتاب درسی خود به دقت مطالعه کنید. بهترین منابع کنکور صرفا به عنوان مکمل مورد استفاده قرار می‌گیرد. منبع اصلی کنکور کتاب درسی شماست. به این نکته نیز توجه داشته باشید که خرید کتاب کنکور و صرف هزینه بابت آن برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. قبولی در کنکور و کسب رتبه برتر نیاز به تلاش و پشتکار فراوان دارد. شما با شناخت بهترین مشاور کنکور به کمک مجموعه ی گاماس ۲۰ با خیال راحت می توانید در این مسیر قدم بردارید.

7 فکر در مورد “ منابع کنکور تجربی رتبه های برتر

  1. بازتاب: Bookmark | Pearltrees

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *