برنامه ریزی کنکور, شیوه مطالعه دروس, مشاوره, مطالب انگیزشی

مشاوره کنکور در عید

مشاوره کنکور در عید و نکاتی درباره نحوه مطالعه و افزایش تراز در کنکور

نکات مشاوره کنکور ی در عید به بیان دکتر طایی مشاور کنکور گروه گاماس۲۰

 

مشاوره کنکور در عید

با سلام وعرض ادب و احترام خدمت شما داشن آموزان کنکور ی موفق
انشاالله سال تحصیلی جدید و عید نوروز پر از حس خوب باشه
برای هدف خودتون در کنکور بجنگید! من همیشه سال‌های قبل این مثال رو می‌زدم که این تایم عید مثل نیمه‌ی مربی‌هاست که الآن دقیقه ۴۵-۵۰ئه تیمت رو فرستادی و الآن ممکنه عقب باشی، جلو باشی مساوی باشی هر چی. اینجا تایمیه که تیمت مشخص می‌کنه ببره یا نبره ینی بازی کنکور از الآن‌ها که داره شروع می‌شه که بجنگی و نتیجه رو بگیری و تلاش کنی حتی اگه قبلاً هم خوندی، الان تلاش نکنی و سرعتت رو کم کنی نتیجه‌ای نمی‌گیری و اگه حتی قبلاً کم‌کاری کردی الآن نتیجه می‌گیری چون بچه‌ها یکی دو ساعت الآن در حد ده الی دوازده ساعت مهر- به جرات می‌گم- بازدهی داره. چرا؟

چون الآن نزدیک کنکوره و هر چی بخونین توی ذهنتون می‌مونه، فراموشی به حداقل می‌رسه و اتفاقی که دراین قضیه میفته چون دیگه الآن یه مدتی در گیر خوندن شدین روش‌های مطالعه رو بلدین و یک مشاوره خوب هم داشته باشید بهتون می‌گه چه مباحثی رو بخونید تا زود بیاین بالا. الآنا مثل تایمی می‌‌مونه که به قول معروف نیمه مربی‌هاست دقیقه ۶۰-۷۰ بازی فوتبالتونه و هر چی دارید بذارید.پس به نکات مشاوره کنکور در عید توجه کنید و برید سراغ یک سری از مباحث. تایمیه که بهش می‌گن دوران طلایی… چرا؟

چون تایمیه که هم می‌تونی جبران کنی هم می‌‌تونی بزنی جلو و هم می‌‌تونی خودت رو یک سکوی پرشی بدونی برای جلو افتادن. ینی خیلی از بچه‌هایی که یک جهش عجیب غریبی داشتن تا شاید خود عید ترازشون خیلی فرقی نکرده، مثل خیلی از شاگردای خودم. ولی تو تایم عید برای همین آزمونای جامع نتیجه تلاششون رو دیدن. مثل آزمون ۷ فروردین که ترازشون نزدیک ۱۰۰۰ تا افزایش داشته و به نقطه ثابت رسیده. و این شعار نیست.

من به عنوان مشاور کنکور خیلی شاگرد داشتم سال‌های قبل که این اتفاق براشون افتاده. سعی کنید مباحثی که قبلاً خوندید رو بهشون بپردازید. تکنیکی که هست اینه که اول تست بزنید و خودتونو ارزیابی کنید و بعد جزوه بخونید. برعکس کاری که توی مهر و آبان کرید.

نکته بعدی این که وسواس رو کم کنید. تا می‌‌تونید تعداد تست‌هارو ببرید بالا. تنوع تستی رو زیاد کنید. هر چی سرعت و تنوع تست رو زیاد کنید تمرکزتون هم بیشتر می‌شه و دقتتون بالا می‌ره. درصد و ترازهاتون هم بالا می‌ره. اینا مثل زنجیره بهم وصل هستن. این تغییر فصل ممکنه یکم لختی و سستی توی شما ایجاد کنه سعی کنید به هدفه فکر کنید. و وقتی به هدفه فکر می‌کنید و می‎جنگید، بی‌خوابی می‌کشید و هر آنچه براش لازمه رو انجام می‌دید.

قدر این تایم رو بدونید چون خیلی خیلی مهمه. برنامه‌هاتون باید تنوع درس داشته باشه و بقچه‌ای نباشه! ینی یه روز ۴ ساعت زیست بخونید و ۵ ساعت شیمی تا جمع کنیدش بره. این غلطه.من هم شاید این دیدگاه رو نداشتم و شاید خیلی از مشاور ها هم نداشتن ولی الآن می‌گم اگه می‌شه درس‌ها رو با کیفیت و تست‌های زیاد زودتر ببندیم تا سریع‌تر به آزمون جامع‌ها برسیم و اشکال‌هامونو پیدا کنیم. چون خیلی از بچه‌ها متاسفانه می‌خونن ولی متاسفانه آزمون جامع‌ها رو دیر شروع می‌کنن. و دیر اشکالاشونو می‌فهمن. نمی‌خوام این اتفاق برای شما و دانش آموزهای خودم بیفته. درس بخونید و مطمئن باشید ذره‌ای الآن بیشتر درس بخونید نسبت به دیروزتون حتی یک دقیقه، اون یک دقیقه رو توی کنکور تون حسش می‌کنید. به علاوه خدا بودن ینی منهای تمام مشکلات بودن.

مشاور کنکور ، مشاوره کنکور ، کنکور ، کنکور تجربی ، کنکور ریاضی ، کنکور سراسری ، موفقیت در کنکور ، مشاوره کنکور در عید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *