چگونه درس بخوانیم

چگونه زبان انگلیسی بخوانیم؟

چگونه زبان بخوانیم؟

برای اینکه بدانیم چگونه زبان بخوانیم، قبل از هر چیز بهتر است از اهمیت مرور در روش خواندن زبان غافل نشویم .مرور در مقایسه با یادگیری چیزهای جدید می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد. اما اگر در واقع می‌خواهید زبان جدیدی یاد بگیرید، باید کارهایی را که انجام داده‌اید مرور کنید. انجام این کار باعث می‌شود که آنچه را آموخته‌اید فراموش نکنید و پیشرفت خود را افزایش می‌دهید. در ادامه به یادگیری بخش‌های مختلف زبان می‌پردازیم. برای مشاوره رایگان کنکور کلیک کنید.

بودجه‌بندی زبان

به‌طورکلی تعداد سؤالات زبان در تمام رشته‌های کنکور، 25 سؤال است. این سؤالات در بخش‌های مختلفی مانند گرامر زبان، لغت زبان، ریدینگ زبان و کلوز تست تقسیم‌بندی می‌شوند. گرامر و لغت در مجموع 12 سؤال را شامل می‌شوند که معمولاً سطح بالایی ندارند و با کمی تمرین تست‌زدن زبان انگلیسی و تسلط بر لغت و گرامر به‌راحتی قابل پاسخگویی هستند.

بخش کلوز تست و ریدینگ نیز 13 تست باقی‌مانده را تشکیل می‌دهند. درک مطلب معمولاً 4 تا 6 سؤال دارد. برای کسب درصد بالا در زبان کنکور لازم است که مهارت‌های ریدینگ خود را نیز افزایش بدهید که در ادامه این مطلب به روش خواندن زبان در قسمت‌های ریدینگ و کلوز تست می‌پردازیم.

گرامر

چگونه زبان بخوانیم و گرامر آن را به خاطر بسپاریم؟ گرامر معمولاً در مراحل ابتدایی تسلط بر یک زبان جدید سخت است. زبان‌های مختلف برای الگوهای گرامری متمایز شناخته شده‌اند. در اینجا 8 مرحله برای یادگیری گرامر زبان آورده شده‌اند:

  • تا آنجا که می‌توانید کلمات را بیاموزید.
  • ببینید و یاد بگیرید.
  • اصلاحات را بخواهید.
  • به دنبال الگوها باشید.
  • اشکال فعل را تمرین کنید.

از بهترین کتاب‌های گرامر کنکور می‌توانیم به لقمه مهر و ماه، میکرو طلایی گاج و مبتکران جامع کنکور اشاره کنیم.

چگونه زبان انگلیسی بخوانیم؟

کلوز تست

هر دو قسمت از لغت زبان و گرامر زبان در قالب کلوز تست مورد سؤال قرار می‌گیرند. کلوز تست یک بخش مهم از سؤالات کنکور است که برای پاسخگویی به‌تمامی سؤالات این قسمت نیاز به دانش کافی از هر دو بخش لغت و گرامر زبان دارید.

تقریباً هر ساله 8 سؤال از سؤالات بودجه‌بندی زبان به کلوز تست اختصاص داده می‌شوند. پاسخگویی به این سؤالات می‌تواند تأثیر مثبتی بر تراز کلی درس زبان شما داشته باشد؛ چراکه اکثر داوطلبان دارای نقاط ضعف زیادی در این قسمت‌ها هستند. برای تقویت کلوز تست می‌توانید از کتاب‌های میکرو طلایی گاج و مبتکران جامع کنکور استفاده کنید.

ریدینگ

ریدینگ در کنکور و در بخش زبان شامل یک متن بلند و یا دو متن کوتاه است. اغلب اوقات، درک محتوای اصلی آنچه خوانده می‌شود، استخراج اطلاعات لازم از متن و درک کامل از آنچه خوانده شده است، در چنین آزمون‌هایی بررسی می‌شوند.

یکی از مسائل مهم در حوزه چگونه زبان بخوانیم ریدینگ است؛ بنابراین، این مقاله برای کسانی که انگلیسی خود را یاد می‌گیرند و برای لذت بردن از آن‌ها بهبود می‌یابند و کسانی که برای آزمون آماده می‌شوند مفید خواهد بود. برای پیشرفت در این بخش مطلب چگونه درس بخوانیم را دنبال کنید و از کتاب‌هایی همچون مبتکران زبان انگلیسی بهره ببرید.

حالت‌های خواندن

تکنیک‌های مختلفی برای خواندن ریدینگ وجود دارند که در ادامه به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

  • اسکن کردن

این حالت خواندن فقط برای یافتن اطلاعات لازم در متن است.

  • skimming

از این حالت خواندن برای شناختن و فهمیدن این که آیا این اطلاعات برای شما مفید است استفاده می‌شود. در این حالت، متن نیز به‌سرعت مشاهده می‌شود، اما به‌دقت قبلی نیست.

  • Extensive reading

هدف از این نوع مطالعه آشنایی با اطلاعات جدید است. در این حالت، معنای عبارات را می‌توان تقریباً از مفهوم درک کرد و یک راه‌حل مفید برای تست زدن زبان انگلیسی در بخش ریدینگ است.

  • Intensive reading

به طور معمول، این نوع خواندن در مطالعه انگلیسی به‌منظور تجزیه‌وتحلیل فشرده متن کوتاه پیشنهادی، استفاده می‌شود. با این نوع خواندن، ساختارهای دستوری، کلمات و عبارات ناآشنا به شما منتقل می‌شوند.

ریدینگ؛ یکی از سخت‌ترین بخش‌ها

لغت

وقتی نوبت به  چگونه زبان بخوانیم می‌رسد، واژگان بسیار مهم هستند. برای برقراری ارتباط به کلمات نیاز دارید. لغت زبان 8 تست از سوالات را در بر می‌گیرد. وقتی صحبت از ساخت واژگان زبان خارجی شما می‌شود، باید از ابتدا چند نکته را به‌خاطر بسپارید. تکرار و کاربرد کلمات بسیار مهم هستند. در تست زدن زبان انگلیسی بخشی از این تکرار اتفاق می‌افتد. در زیر چند مورد مهم برای یادگیری لغت و شیوه خواندن زبان وجود دارند:

  • کلمات را در متن مطالعه کنید
  • یک کلمه را ببینید، یک کلمه را بگویید
  • از نشانه‌های تصویری استفاده کنید
  • بازی کنید و از برنامه‌های زبان استفاده کنید
  • از فرهنگ لغت به‌خوبی استفاده کنید
  • کلمات بومی را با کلمات زبان خارجی جایگزین کنید
  • بخوانید
  • عبارات را به‌خاطر بسپارید
  • تمرین، تمرین و تمرین کنید

کتاب لقمه واژگان مهر و ماه مرجع مناسبی برای یادگیری لغات است.

روش‌های مختلف خواندن زبان انگلیسی

برای کمک به شما در روش خواندن زبان، در اینجا چند نکته عملی در مورد نحوه یادگیری مؤثر انگلیسی آورده شده‌اند.

  • عبارات را مطالعه کنید نه کلمات را

زمانی که انگلیسی یا هر زبان دیگر را می‌خوانید، نباید کلمات منفرد و تک را یاد بگیرید؛ چرا که حفظ آن‌ها بدون هیچگونه زمینه‌ای منطقی به نظر نمی‌آید. در عوض، شما باید کل عبارات را با دقت بالایی مطالعه کنید. یکی از روش‌های چگونه زبان بخوانیم، کاربرد کلمه در عبارت است. اگر معنای کلمات و نحوه استفاده از آن‌ها را در جمله بدانید، بسیار راحت‌تر است.

  • کیفیت را بر کمیت مجدداً مرتب کنید

وقتی نوبت به یادگیری هر زبانی مانند انگلیسی می‌رسد، کیفیت نسبت به کمیت برتری دارد؛ به‌جای یادگیری ده‌ها کلمه جدید در مدت‌زمان بسیار کوتاه، بهتر است بر روی یادگیری یک کلمه و تکرار آن ده‌ها بار تمرکز کنید.

  • گوش دهید و پاسخ دهید، گوش ندهید و تکرار کنید

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، از استراتژی استفاده شده توسط کتاب‌های درسی انگلیسی، تکرار بعد از سخنران استفاده نکنید. به‌جای اینکه کلمات یا عبارات گفته شده توسط گوینده را طوطی‌وار تکرار کنید، باید به سؤالات پرسیده شده پاسخ دهید. به‌عنوان‌مثال، اگر به پادکست یا ویدئویی گوش می‌دهید، هر 20 تا 30 ثانیه مکث کنید و خلاصه‌ای از گفته‌ها را تکرار کنید.

  • در کلاس شرکت کنید

دوره‌های زیادی برای یادگیری زبان کنکور وجود دارند. بسیاری از افراد با حضور در کلاس یادگیری بهتری دارند. برای بهبود اوضاع خود می‌توانید از مشاور کنکور نیز بهره ببرید.

چگونه زبان انگلیسی بخوانیم؟

جمع‌بندی

یادگیری زبان یک فرایند طولانی است، اما لزوما سخت نیست و هیچ دلیلی وجود ندارد که با انجام آن سرگرم نشوید. اگر از روش‌های گفته شده در این مطلب استفاده کنید می‌توانید گرامر، لغت زبان و… را به‌راحتی یاد بگیرید. اما قطعاً روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در پاسخ به چگونه زبان بخوانیم مفید واقع شوند. برنامه‌ریزی کنکور گاماس 20 به خاطر بسپارید.

سؤالات پرتکرار

در ادامه به نمونه مهمی از سوالات پرتکرار خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید.

  1. تعداد سؤالات در هرسال برای درس زبان چند مورد است؟

در همه رشته‌های امتحانی داوطلبان باید به 25 سوال زبان که شامل لغت، گرامر، ریدینگ و کلوز تست هستند، پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *