معرفی رشته های پرطرفدار تجربی

رشته-های-پر-طرفدار

معرفی رشته دندان پزشکی

یکی از پر طرف دار ترین رشته های مربوط به کنکور تجربی رشته دندان پزشکی است. سالانه دانش آموزان زیادی با میل به قبولی در این رشته وارد ماراتون کنکور شده و در راه رسیدن به این رویا قدم برمی دارند. انتخاب رشته مورد علاقه، بدون تاثیر از جو و محیط اطراف کار دشواری است که تنها با تکیه بر دانش صحیح و قابل اعتماد به دست می آید. برای هر دانش آموز تجربی، داشتن این آگاهی اهمیت زیادی میابد زیرا انتخاب رشته یعنی انتخاب مسیر زندگی و رشته دندان پزشکی با پشتکاری که می طلب تنها زمانی به موفقیت منجر می شود که آگاهانه و با شناخت کافی انتخاب شود.


معرفی جامع رشته دندان پزشکی

معرفی رشته داروسازی

رشته داروسازی از مهم‌ترین رشته‌های شاخه علوم تجربی است که خیلی از داوطلبان قصد دارند به آن وارد شوند. معرفی رشته داروسازی برای داوطلبان کنکور تجربی بسیار مهم است. این رشته تئوری بسیار سنگین تری نسبت به سایر رشته ها دارد بنابراین نیازمند شناخت دقیقی از خود دانش آموز و این رشته است. علاثه و توانمندی دو ابزاری است که به کمک دانشجوی رشته دارسازی می آید و منجر به موفقیت چه در عرصه علمی و چه در بازار کار می شود.


معرفی جامع رشته داروسازی

معرفی رشته فیزیوتراپی

فیزیوتراپی با عملکرد و حرکت بدن انسان و به حداکثر رساندن پتانسیل بدنی فرد مرتبط است. به این صورت که از روش‌های فیزیکی برای ارتقاء، حفظ و بازیابی قوای جسمانی، روانی و اجتماعی با درنظرگرفتن تغییرات در وضعیت سلامتی استفاده می‌کنند. در این مطلب میخواهیم به معرفی دقیق این رشته، مدت تحصیل و دوره ، کاراموزی و تکنسین و حقوق یک فیزیوتراپ بپردازیم


معرفی جامع رشته فیزیوتراپی

معرفی رشته روانشناسی

به گفته انجمن روان‌شناسی آمریکا، در معرفی رشته روان‌شناسی، مطالعه ذهن و رفتار مهم است. مطالعه ذهن برای درک اینکه چگونه کار می‌کند و چگونه بر رفتار تأثیر می‌گذارد. روان‌شناسان و روانپزشکان برای کمک به افرادی که دارای شرایط روانی هستند همکاری می‌کنند، اما آنها کاملاً یکسان نیستند. یک روان‌شناس بیمار را از طریق روان‌درمانی درمان می‌کند و از طریق تغییر رفتار به تسکین علائم کمک می‌کند. نقش روانپزشک بیشتر بر تجویز دارو و سایر مداخلات برای مدیریت بیماری‌های روانی متمرکز است.


معرفی جامع رشته روانشناسی

برگه روانشناسی

معرفی رشته مامایی

یکی از رشته‌های پرطرف‌دار برای بانوان در رشتة تجربی و علوم پزشکی، رشتة مامایی است. نقش اصلی و وظیفه‌ای که یک ماما دارد در ارتباط با مادر و کودک است. در واقع وظایف یک ماما شامل مشاوره‌های قبل ازدواج و بعد ازدواج، مراقبت از نوزاد در دوران بارداری، انواع زایمان‌های طبیعی و سزارین، همچنین مراقبت‌های بعد از زایمان از مادر و کودک و… می‌شوند. در ادامة این مقاله به طور کامل به معرفی رشته مامایی، شرایط قبولی، حقوق رشته مامایی، کنکور مامایی، طرح مامایی، بازار کار آن و… می‌پردازیم.


معرفی جامع رشته مامایی

برگه-فوریتها

معرفی رشته فوریت های پزشکی

رشته فوریت پزشکی یا فوریت‌های پزشکی از جمله رشته‌های گروه علوم تجربی بوده که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و به دلیل اینکه اخیرا بیشتر مطرح شده است، سوالات زیادی در مورد آن برای داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب این رشته وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی رشته فوریت پزشکی پرداخته و درباره رشته ارژانس، گرایش های آن و شرایط این رشته صحبت کنیم.


معرفی جامع رشته فوریت های پزشکی

معرفی رشته پرستاری

رشته پرستاری مورد توجه و علاقه بسیاری از داوطلبن رشته تجربی است و نیازمند کسب جنبه های متفاوتی از علم و مهارت است.

در ای  مطلب به معرفی این رشته، دروس آن، رتبه مورد نیاز قبولی و دوران طرح و درآمد آن میپردازیم.


معرفی جامع رشته پرستاری

معرفی رشته زبان و ادبیات انگلیسی

افراد زیادی هستند که به رشته زبان انگلیسی علاقه‌مند بوده و به تحصیل در رشته زبان و ادبیات انگلیسی تمایل دارند. ما در این مقاله از وب‌سایت گاماس ۲۰ برای مشاوره کنکور گاماس ۲۰ به معرفی رشته زبان انگلیسی پرداخته و برایتان درباره رشته آموزش زبان انگلیسی سخن می‌گوییم. اگر کسب اطلاعات در زمینه بازار کار رشته زبان انگلیسی و موارد مربوط به آن برایتان حائز اهمیت است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.


معرفی جامع رشته زبان و ادبیات انگلیسی

شنوایی سنجی

معرفی رشته شنوایی سنجی

معرفی رشته شنوایی سنجی و بازار کار آن موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم. خیلی از دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان رشته علوم تجربی به این رشته علاقه‌مندند و می‌خواهند به ادامه تحصیل در رشته شنوایی سنجی بپردازند و در این حوزه به‌صورت حرفه‌ای درآمد کسب کنند. پس، در ادامه درباره مزایا، معایب، رشته شنوایی سنجی بدون کنکور، بازار کار شنوایی سنجی و … صحبت می‌کنیم


معرفی جامع رشته شنوایی سنجی