چطوری درس بخونیم؟

چطوری باید درس بخونیم؟

سوالی که هر کنکوری در هر کجای مسیر هم که باشد، خصوصا هنگام شروع مطالعه از خودش می پرسید. اگر میخواهی درباره روش های مطالعه دروس اطلاع داشته باشی و در نهایت روش مطالعه خودت رو بشناسی در این مقاله با ما همراه باش.

در ابتدا، مهم ترین نکته دانست آن است که روش مطالعه هر فرد با دیگری متفاوت است. در واقع ممکن است یک روش مطالعه برای شما بسیار مفید و تاثیر گذار باشد و باعث پیشرفت مطالعه شما شود در حالیکه برای فرد دیگر این طور نباشد. همچنین روشمطالعه در هر درس برای افراد مختلف متفاوت است.

بنابراین بهترین راه، بررسی روش های مطالعه پیشنهاد شده توسط مشاورین و رتبه های برتر و امتحان کردن آن هاست تا هر کس روش اصلی خود را شناخته و با به کار گرفتن نکات درباره نحوه درس خوندن به پیشرفت دست یابد.

چگونه شیمی بخوانیم؟

همان‌طور که می‌دانید شیمی یکی از دروس مهم کنکور تجربی و ریاضی است؛ پس بر هر دانش آموز کنکوری واجب است که نحوه صحیح مطالعه این درس را یاد بگیرند. اهمیت درس شیمی در آن است که در هرکدام از زیرگروه‌های رشته تجربی و ریاضی، درس شیمی ضریب معینی دارد. برای مثال درس شیمی در زیرگروه 1 تجربی یعنی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و بیشتر پیراپزشکی‌ها ضریب 9 را دارد ولی در زیرگروه دوم یعنی رشته‌ای مثل داروسازی ضریب 12 را دارد.یکی از روش‌ها و پاسخ‌های درست به سؤال چگونه شیمی بخوانیم، فهم درست و اصولی هریک از مباحث این درس است. در ابتدا شما باید توجه ویژه‌ای به تدریس استاد در کلاس درس داشته باشید. خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداری در حین تدریس استاد و موقع به موقع مطالب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


چگونه شیمی بخوانیم؟

چگونه زیست شناسی بخوانیم؟

اگر بخواهیم که در کنکور رتبه‌ای در حد توجه داشته باشیم باید حداقل درس زیست را 50 درصد بزنیم و این یعنی مهم‌ترین درسی که در کنکور تجربی با آن سروکار داریم، درس زیست‌شناسی است. بدون یادگیری عمیق و مفهومی درس زیست‌شناسی باید با رؤیای پذیرش در رشته پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و سایر رشته‌هایی که رتبه‌های عالی در کنکور تجربی را می‌طلبند، خداحافظی کنیم.چگونه باید درس زیست‌شناسی را عمیق و مفهومی یاد بگیریم و از پس سؤالات ترکیبی و مفهومی زیست‌شناسی کنکور بربیاییم.


چگونه زیست شناسی بخوانیم؟

چگونه فیزیک بخوانیم؟

در دوران دبیرستان بهترین شیوه برای یادگیری حل مسئله درس فیزیک به صورت تشریحی است، اما افرادی که در آستانه برگزاری و شرکت در کنکور سراسری هستند باید به صورت تستی تمرین و تکرار کرده و شروع به تست زدن در مباحث آسان فیزیک و حتی مباحث دشوار فیزیک کنند‌‌.

تست‌های فیزیک کنکور انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید به صورت کاملا حساب شده به سوالات در جلسه کنکور پاسخ دهید، البته به شرط اینکه با دقت و کاملا اصولی این مباحث را مطالعه کرده و در زمینه آن‌ها تست کار کرده باشید.


چگونه فیزیک بخوانیم؟

چگونه ادبیات فارسی بخوانیم؟

ادبیات فارسی اولین درس در دفترچه عمومی کنکور است و داوطلبان باید در مدت زمان 18 دقیقه، به 25 سوال موجود پاسخ دهند.درس ادبیات فارسی را می‌توان به 6 مبحث کلی تاریخ ادبیات، املا، آرایه‌های ادبی، قرابت معنایی، زبان فارسی و معنی تقسیم بندی کرد و برای مبحث استراتژی جداگانه ای داشت


چگونه ادبیات فارسی بخوانیم؟

چگونه ریاضی بخوانیم؟

فرقی نمی‌کند که شما داوطلب کنکور ریاضی باشید یا تجربی، درس ریاضی می‌تواند یک چالش و البته فرصت عالی برای موفقیت شما باشد. اگر داوطلب کنکور ریاضی باشید مطالعه و تست‌زنی درس ریاضی برای شما بسیار ضروری است و اگر سودای رشته‌هایی مانند پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، رشته‌های پیراپزشکی و… را در ذهن دارید، آشنایی با روش‌های خواندن ریاضی تجربی می‌تواند شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند.آشنایی با بودجه‌بندی ریاضی تجربی و ریاضی می‌تواند به شما کمک کند تا در زمان برنامه‌ریزی کنکور بهتر بتوانید برای فصل و مبحث، زمان لازم را در نظر بگیرید.


چگونه ریاضی بخوانیم؟

چگونه زبان بخوانیم؟

برای اینکه بدانیم چگونه زبان بخوانیم، قبل از هر چیز بهتر است از اهمیت مرور در روش خواندن زبان غافل نشویم .مرور در مقایسه با یادگیری چیزهای جدید می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد. اما اگر در واقع می‌خواهید زبان جدیدی یاد بگیرید، باید کارهایی را که انجام داده‌اید مرور کنید. انجام این کار باعث می‌شود که آنچه را آموخته‌اید فراموش نکنید و پیشرفت خود را افزایش می‌دهید.


چگونه زبان بخوانیم؟

چگونه زمین شناسی بخوانیم؟

درس زمین شناسی برای آن دسته از داوطلبان رشته تجربی که به دنبال قبولی در رشته‌های دیگر زیرگروه‌ها به‌جز زیرگروه یک هستند می‌تواند مبحث مهمی باشد.

زمین ‌شناسی مطالعه جهان فیزیکی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. زمین شناسی درباره فرایندهایی که زمین را شکل می‌دهند، بحث می‌کند. زمین ‌شناسی به مواد، ساختارها، فرایندها و ارگانیسم‌های زمین در زمان حال و همچنین گذشته پرداخته است.


چگونه زمین شناسی بخوانیم؟

چگونه دینی بخوانیم؟

دینی کنکور همواره از دروسی بوده است که تعداد زیادی از متقاضیان کنکور از آن شاکی هستند؛ چرا که نمی‌توانند آن طور که باید نتیجه مناسب را از آن به دست بیاورند. شیوه مطالعه برای امتحان نهایی نیز برای کنکور جوابگو نیست.

برای این که بدانیم چگونه دینی بخوانیم باید در ابتدای کار بدانیم چه چیزهایی را باید بخوانیم و هرکدام چه اهمیتی دارند. درس دینی کنکور نظام جدید شامل سه کتاب است که تمام سؤالات از این سه کتاب می­آیند.


چگونه دینی بخوانیم؟

چگونه عربی بخوانیم؟

درس عربی از جمله دروسی است که داوطلبان تمامی رشته‌های کنکور باید آن را برای کنکور بخوانند و معمولا تعداد زیادی از دانش‌آموزان با آن مشکل دارند. برای اینکه بدانیم، چگونه عربی بخوانیم لازم است تا به ابعاد مختلف این درس، به‌خصوص در زمینه تست‌های کنکور آشنایی داشته باشیم. تست‌های کنکور عربی شامل مباحث متنوعی است. لازم است بدانیم که تمام این مباحث نباید به یک روش مطالعه شوند و برای عملکرد بهتر در هر بخش، بهتر است روش مناسب همان مبحث را یاد بگیریم.


چگونه عربی بخوانیم؟