ویژه کنکور

سوالات متداول کنکوری ها

سوالات متداول کنکوری ها

کنکور در ایران تعیین کننده سرنوشت هر دانش‌آموزی است. وقتی صحبت از کنکور می‌شود باید توجه داشت که در این مسیر پر فراز و نشیب راه درست را انتخاب کنیم و به سمت پیشرفت حرکت کنیم تا در نهایت در رشته و دانشگاه مورد نظر قبول شویم و آینده خود را تضمین کنیم. کنکوری ها به خصوص متقاضیان رشته تجربی سوالات زیادی درباره کنکور و مراحل تحصیل پزشکی دارند که در این متن به سوالات متداول کنکوری ها می‌پردازیم و به آن‌ها جواب می‌دهیم.

سوالات رایج در مورد نحوه برنامه ریزی کنکور

اولین بخش مربوط به سوالات رایج نحوه برنامه ریزی کنکور است که در ادامه به پاسخ برخی از مهم‌ترین آن‌ها می پردازیم.

  1. اولین قدم برای برنامه ریزی چیست؟

برنامه ریزی از اصلی­ترین سوالات متداول کنکوری ها است. برای برنامه ریزی شما در ابتدا باید هدف‌گذاری کنید. نسبت به زمان باقی مانده به کنکور این هدف گذاری و برنامه ریزی برای آن متفاوت خواهد بود. در برنامه ریزی شما باید یک مرجع برای خود انتخاب کنید و با آن حرکت کنید. مثلا در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید و هر هفته خود را به بودجه‌بندی آن آزمون رسانده و سعی کنید با آن جلو بروید.

البته برنامه ریزی کنکور خیلی فراتر از این بوده و بهتر است دانش‌آموزان از مشاور رایگان کنکور بهره‌مند شوند. مشاوره یکساعته رایگان کنکور از پیچ و خم مسیر کنکور می­گوید و به شما کمک می­کند.

  1. بازه زمانی برای برنامه ریزی کنکور چقدر است؟

بازه زمانی می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد؛ مثلا یک دانش‌آموز نیاز دارد در کلاس‌های مدرسه شرکت کند و خود را برای امتحانات نهایی نیز آماده کند. برنامه ریزی شما می‌تواند نسبت به بازه زمانی در اختیار شما متفاوت باشد. البته برای نتیجه بهتر برنامه ریزی یک ساله مناسب­تر خواهد بود. با مشاوره یکساعته رایگان کنکور نیز می‌توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با شیوه برنامه ریزی کسب کنید.

  1. اصلی‌ترین عامل یک برنامه ریزی خوب برای نتیجه بهتر در کنکور چیست؟

در برنامه ریزی باید واقع بین بود؛ توانایی خود را بشناسید و زیاد از حد از خود کار نکشید. به یاد داشته باشید که ماراتون کنکور حداقل یک سال زمان می‌برد و شما نباید همه انرژی خود را در ماه‌های اول تلف کنید. خیلی‌ها به همین صورت از رقابت کنکور خارج شده‌اند. ساعت مطالعه شما باید تدریجی زیاد شود و روز به روز در زمانی که به مطالعه اختصاص می‌دهید بهتر شوید.

  1. آیا ساعت مطالعه زیاد برای یک برنامه ریزی مناسب کنکور کافی است؟

خیر. فرض کنید شما می‌خواهید در رشته پزشکی پذیرفته شوید. به همین دلیل روزانه 15 ساعت مطالعه دارید. اما اگر این 15 ساعت را به درسی مثل زمین شناسی اختصاص دهید، هیچ گاه به هدف خود نخواهید رسید. برای هر درس مطابق اهمیت زمان باید گذاشت. کانال مشاوره رایگان کنکور اطلاعات مفیدی در رابطه با اهمیت دروس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  1. برنامه ریزی در ایام عید به چه صورت است؟

ایام عید زمانی است که دانش‌آموزان علاقه دارند تفریح کنند. تفریح ایرادی ندارد اما دروس نیز نباید فراموش شود. سرفصل‌های مهم که می‌خواهید در عید مطالعه کنید را در یک کاغذ برای خود بنویسید و برای آن زمان بگذارید. بین مطالعاتتان می‌توانید به تفریح با خانواده و دوستان بپردازید

در سال کنکور، برنامه ریزی باید ساعتی با هدف‌گذاری روزانه، هفنگی و ماهانه باشد

سوالات رایج در مورد کنترل استرس کنکور

از دیگر سوالات متداول کنکوری ها در رابطه با استرس است که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  1. چگونه از استرس کنکور دوری کنیم؟

یکی از مهم­ترین سوالات متداول کنکوری ها استرس است. برای دوری از استرس، به یاد داشته باشید که تلاش‌هایتان هیچ گاه به هدر نخواهد رفت. از نوشیدنی‌های انرژی زا و کافئین دار در زمان‌هایی که تپش قلب و یا استرس دارید دوری کنید. مدیتیشن و یوگا برای آرامش کنکوری‌ها خیلی مؤثر است.

  1. استرس قبل آزمون را چگونه حل کنیم؟

قبل از آزمون‌های آزمایشی و خود کنکور خواب مناسب داشته باشید تا مجبور به مصرف کافئین نباشید. خودتان را به دست خدا بسپارید. فراموش نکنید که تلاش شما قرار نیست ناامیدتان کند و قطعا موفق خواهید شد.

  1. استرس بعد از نتایج آزمون‌های آزمایشی را چگونه حل کنیم؟

اگر نتایج آمد و رضایت بخش نبود ناراحت نشوید. آزمون‌های آزمایشی برای برنامه دادن به شما است و گاهی به اندازه کافی قابل استناد نیست. چه بسیار رتبه‌های تک رقمی که در آزمون‌های آزمایشی شکست خورده‌اند.

  1. موقع استرس شدید چه کنیم؟

چشمانتان را ببندید و چند نفس عمیق بکشید. در صورت امکان کمی راه بروید و نوشیدنی خنک مثل آب سرد بنوشید. چند نفس عمیق ضربان قلبتان را سریع پایین می‌آورد.

سعی کنید آرامش خود را در سال کنکور حفظ کنید. تلاشتان شما را ناامید نمی¬کند.

سوالات رایج در مورد روش تست زنی کنکور

حالا نوبت آن است به بررسی سوالات متداول کنکوری ها درباره روش تست زنی بپردازیم. همراه ما باشید.

  1. در تست زنی کند هستم چه‌کار کنم؟

برخی از سوالات متداول کنکوری ها درباره تست زنی است. هر چیزی با تمرین ممکن خواهد بود. با تست زدن بیشتر با سوالات آشنا خواهید شد و سرعتتان بالا خواهد رفت. هر چیزی اولش سخت و زمان بر است. ناامید نشوید.

  1. تست‌های شمارشی را چه کنیم؟

در دور اول سوالات آسان را جواب دهید. امتیاز سوال سخت و آسان یکی است و نیازی نیست وقتتان را با سوالات سخت هدر بدهید. اگر زمان داشتید به سوالات شمارشی و دشوار برگردید.

  1. تست قرابت معنایی ادبیات را چگونه پاسخ دهیم؟

برای قرابت معنایی، حذف گزینه روشی مناسب است. با خواندن گزینه اول جواب ندهید و دنبال بهترین جواب باشید. گاهی تمام گزینه‌ها معنای نزدیکی به شعر سوال دارند و شما باید دنبال بهترین جواب باشید.

  1. آیا رها کردن تستی اشتباه است؟

به هیچ عنوان. بسیاری از سوالات کنکور برای حل نکردن طراحی شده‌اند. با تمرین زیاد به این سوالات که وقتتان را نباید برایشان بگذارید آشنا خواهید شد.

  1. تست را نزنیم یا با شک جواب دهیم؟

کنکور نمره منفی دارد. به این صورت که سه جواب غلط، امتیاز یک جواب درست را خواهد گرفت. اگر شک زیادی دارید جواب ندهید.

برای بهتر شدن نتایج در آزمون¬ها باید تست زنی را تمرین کنید.

سوالات مشاوره تحصیلی و اصول مطالعه

از سوالات متداول کنکوری ها می‌توانیم به مشاوره تحصیلی و اصول مطالعه اشاره کنیم. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را پاسخ خواهیم داد.

  1. مشاوره تحصیلی آنلاین رایگان چقدر کمک کننده است؟

سوالات متداول کنکوری ها در رابطه با مشاوران زیاد است. مزیت مشاوره تحصیلی آنلاین رایگان آن است که با کسی مشورت می‌کنید که شما را درک می‌کند، مسیر را می‌شناسد و همراه شما خواهد بود. همیشه در کنارتان است و به سوالات و مشکلاتتان گوش می‌دهد. برنامه‌ای منظم نیز به شما می‌دهد تا موفقیتتان تضمین شود.

  1. چرا در درسی که نمره خوب می‌گرفتم، تراز پایین کسب می‌کنم؟

تست زنی با امتحانات تشریحی زمین تا آسمان فرق دارد. تست به تمرین منسجم نیاز دارد. برای بالا بردن تراز، بیشتر تست بزنید و آن را ترک نکنید.

  1. هنگام مطالعه تمرکز ندارم، چه‌کار کنم؟

در زمان مطالعه کاغذی کنارتان بگذارید و افکار بیهوده را بر روی آن بنویسید و به خود بگویید که بعداً به آن فکر می‌کنم. بالا بردن تمرکز کار راحتی نخواهد بود اما به خود باور داشته باشید و همه حواستان را بر درس بگذارید.

  1. هر درس را چگونه مطالعه کنم؟

شیوه مطالعه هر درس متفاوت است. مشاور رایگان کنکور به شما راه مطالعه صحیح هر درس را آموزش می‌دهد. کانال مشاوره رایگان کنکور نیز برای کمک به شما هست.

  1. چگونه درسی را فراموش نکنم؟

برای فراموش نکردن روتینی شبانه برای خود بگذارید. هر شب در ذهنتان مطالبی که آن روز مطالعه کردید را دوره کنید. خلاصه نویسی و فلش کارت نیز به شما کمک می‌کند.

سوالات رایج در مورد تغذیه کنکوری ها

اگر در رابطه با تغذیه کنکوری‌ها سوالی دارید، ادامه مطلب می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

  1. تغذیه دانش‌آموز باید به چه صورت باشد؟

برخی سوالات متداول کنکوری ها درباره تغذیه کنکوری هاست. دانش‌آموزان در سال کنکور فعالیت ذهنی بالایی دارند. مواد مغذی و سبک مثل آجیل و میوه بسیار مناسب است. از غذاهای سنگین و چرب دوری کنید.

  1. برای جلسه کنکور چه تغذیه‌ای ببریم؟

آب یا آبمیوه با بیسکوییت خشک. از تنقلاتی مثل شکلات که آب می‌شوند و ممکن است دست و یا برگه‌تان را کثیف کند دوری کنید.

  1. شب قبل آزمون چه بخوریم؟

شامی سبک سرشار از پروتئین و لبنیات. از غذاهای چرب و سنگین و نشاسته زیاد دوری کنید.

  1. برای افزایش حافظه چه بخوریم؟

پروتئین، لبنیات، گردو، مویز، کشمش همه سبب بالا رفتن حافظه می‌شوند.

در سال کنکور از خوردن غذاهای چرب پرهیز کنید.

سوالات رایج در مورد انتخاب رشته دانشگاه

از سوالات متداول کنکوری ها می‌توانیم به انتخاب رشته دانشگاه اشاره کنیم که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را برای شما ذکر خواهیم کرد.

  1. انتخاب اولمان چه باشد؟

سوالات متداول کنکوری ها در رابطه با انتخاب رشته زیاد است. حتما با اولویت علاقه انتخاب‌هایتان را قرار بدهید. هیچ گاه رشته‌ای را انتخاب نکنید که دوست ندارید با این تفکر که “قرار نیست من قبول شوم” حتما رشته موردعلاقه‌تان را در انتخاب‌های اول بگذارید.

  1. اگر می‌دانیم در رشته‌ای قبول نمی‌شویم آن را انتخاب کنیم؟

در انتخاب رشته 150 انتخاب بیشتر ندارید و قرار نیست معجزه‌ای رخ دهد. اگر مطمئن نیستید قبول می‌شوید یا نه حتما آن را بزنید اما بیهوده انتخاب‌هایتان را زیاد نکنید. این گونه تنها خود را گمراه خواهید کرد و به‌ اشتباه می‌افتید.

  1. تفاوت شبانه با روزانه چیست؟

دانشگاه شبانه مدرک مشابه روزانه دارد ولی هزینه‌ای را در ابتدای ترم از دانشجویان می‌گیرد. البته مزیت شبانه آن است که اگر انصراف دهید، سال بعد می‌توانید در کنکور شرکت کنید و انتخاب رشته کنید و محروم نخواهید شد.

  1. دانشگاه آزاد یا دولتی؟

دانشگاه‌های دولتی عموما رتبه بهتری دارند. البته پیش از انتخاب دانشگاه می‌توانید در باره آن سرچ کنید و بر اساس رتبه جهانی دانشگاه آن را انتخاب کنید.

  1. بین روزانه، آزاد، شبانه، غیر انتفاعی و پیام نور کدام را اول انتخاب کنیم؟

معمولا روزانه سطح بالاتر از بقیه دانشگاه‌ها دارد. شبانه نیز مدرکش مانند روزانه است. تفاوت پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد بین دانشگاه‌ها متفاوت است و بر حسب علاقه خود انتخاب کنید.

با یک انتخاب رشته موفق پله های ترقی را طی کنید.

نتیجه­ گیری

کنکور ماراتونی طولانی است که پشتکار و تلاش می­طلبد. در این مسیر مشاوره کنکور که برای راهنمایی شما حضور دارد به شما کمک می­کند. مشاور کنکور گاماس 20 با داشتن تجربه­های فراوان موفق برای کمک به شما حضور دارند تا شما نیز طعم موفقیت را بچشید.

کلام آخر:

در این مطلب درباره ی سوالات متداول کنکوری ها پرداختیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید با کارشناسان ما در گاماس ۲۰ تماس بگیرید.

3 فکر در مورد “ سوالات متداول کنکوری ها

  1. خانی گفت:

    سلام
    برای کسانی که دیپلم هنر نظام قدیم رو دارن و میخوان کنکور ریاضی شرکت کنن شرایط تغییر رشته به چه صورت هست، چه مراحلی باید طی کرد؟

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام. لطفا از طریق راه های تماس مجموعه (‌واتسپ، تلگرام، تماس و یا اینستاگرام)‌ سوالتون رو بپرسید تا به مشاور تخصصی در زمینه ای که سوال دارید متصل بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *