مطالب انگیزشی

استرس در کنکور

استرس در کنکور | گاماس 20

استرس در کنکور  و حواس پرتی سر جلسه آزمون و چند نکته مهم درباره آرامش حین مطالعه. مشاوره کنکور درباره ی اینکه چطوری کیفیت مطالعه را بالا ببریم و استرس در کنکور را کاهش دهیم

از اکثر دانش آموزهای کنکور ی می شنویم که اظهار می کنند با اینکه خیلی خوب خواندند و تسلط کافی روی مطلب داشتند ولی به دلیل استرس در جلسه کنکور نتوانستند نتیجه دلخواه شان رو بدست آورند.

دکتر علی زاده دانشجو داروسازی مشهد عضو گروه مشاوره کنکور گاماس۲۰  در این مطلب  راه حلی برای کاهش حواس پرتی و استرس ارائه می دهد:

استرس در کنکور

❇️رفت و آمدهای سر جلسه یا تکان دادن پای داوطلب کناری گاهاً باعث حواس پرتی دانش آموزان می شود!!

حواس پرتی بدلیل محرک های محیطی ناشی از عدم تمرکز دید شما هست. این مشکل با تمرینی ساده برطرف می شود. لطفا یک برگه a4 بردارید و در وسط برگه یک دایره متوسط بکشید و آنرا با مشکی پر کنید به دیوار اتاق خود بچسبانید و هر روز سعی کنید یک دقیقه به دایره مشکی خیره شوید بدون اینکه بقیه چیزهای اطراف آن را ببینید یا حتی در خانه سعی کنید به محض خروج یا ورود کسی به اتاق سرتان را برنگردانید. به مرور این حواس پرتی شما کنترل می شود.

توجه کنید که در سر جلسه کنکور شاید همه چیز به دلخواه شما نباشد پس از همین الان نهایت تلاش خود را برای نادیده گرفتن عوامل محیطی به کار ببرید.

❇️ سر جلسه آزمون تپش قلب دارم دستم عرق می کند و دیگر نمی تونم ادامه بدهم

ببینید کنترل استرس یک پروسه نسبتاً زمان بر هستو برای تسلط بر خودتان و آرامش پیدا کردن اگر جز دانش آموزانی هستید که این علایم را دارید از الان برای بهبودی وضعیت خود اقدام کنید و اما چطور؟

۱- “اعتماد به نفس خود را افزایش دهید! “

باور داشته باشید که مطالب را به خوبی خوانده و به اندازه کافی تلاش خود را کرده اید و تسلط کافی دارید. اگر در خانه از تست های زمان دار خود درصد بالایی می گیرید، پس در آزمون هم می توانید و به خودتان ایمان داشته باشید.

۲- “قدرت تلقین کردن را دست کم نگیرید”

حتما قبل از خواب به چیزهای مثبت فکر کنید و تلقین کنید که به آن ها خواهید رسید. شب ها قبل از خواب ده بار به خود بگویید که تمام تلاش خود را کرده اید و به کمک خداوند بهترین نتیجه را در آزمون و کنکورتان می گیرید.

۳- “با روش ریلکسیشن پیش رونده بدنتان را ریلکس کنید!”

در هنگام استراحت خود دراز بکشید، چشم هایتان را ببندید و عمیق و شکمی نفس بکشید. بعد یکی یکی عضلات بدن خود را از پاها به سمت سر (انگشتان پا، ساق پا، ران ها، باسن، شکم، قفسه سینه، گردن، اجزای صورت) به مدت پنج ثانیه منقبض و ده ثانیه ریلکس کنید و به سراغ عضله بعدی بروید. سعی کنید در طی این تمرین به هیچ چیز فکر نکنید و تمام توجهتان را به انقباض و انبساط عضلات معطوف کنید.

۴- “نفس عمیق بکشید”

در بین فعالیت های روزانه یا زمان استراحتتان نفس عمیق بکشید تا در زمان استرس بهتر بتوانید با نفس عمیق کشیدن خود را کنترل کنید. اگر سر جلسه تپش قلب دارید یا حالت تهوع، سرتان را از روی برگه بلند کنید و به آخرین نقطه سالن که دید دارید نگاه کنید، سپس از تکنیک “چهار ثانیه” استفاده کنید: چهار ثانیه دم، چهار ثانیه نفس را در سینه حبس کنید و چهار ثانیه بازدم. چند بار این کار را تکرار کنید و مطمئن باشید آرامش خود را باز می یابید. نگران زمان از دست رفته تان نباشید. وقتی آرامش کافی داشته باشید بازده شما بالاتر خواهد بود.

امیدواریم با این تکات ارزشمند بتونین مطالعه ی بهتر و با کیفیت تر و در نتیجه ی اون آزمون بهتری داشته باشید

علی زاده ، مشاور کنکور گروه گاماس۲۰

استرس در کنکور ، مشاوره کنکور ، مشاور کنکور ، گاماس۲۰ ، کنکور ، کنکور تجربی ، کنکور ریاضی ، کنکور سراسری

1 فکر در مورد “ استرس در کنکور

  1. سارا گفت:

    بسیار مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *