ویژه کنکور

انگیزشی کنکور پزشکی

انگیزشی کنکور پزشکی

تا حالا چند نفر رو دیدین که با اشتیاقی شورانگیز یه کاری رو شروع کنن؛ اما بعد از مدتی که با واقعیتا و موانع کار مواجه شدن به‌ تدریج سرد شده و دیگه اشتیاقی برای ادامه‌ ی راه شون ندارن؟

این آدما گاهی واقعاً بر اثر یه اتفاق ساده، مثل گفت و گو با یه دوست، شرکت کردن تو یه کلاس آموزش تکنیکای موفقیت، یا یه تفکر لحظه‌ای انگیزه‌ی بسیار بالایی برای موفق شدن پیدا کردن؛ اما نکته اینجاست که این‌ آدما نمی‌دونن که مسیر موفقیت یه جاده‌ی تمام آسفالت نیستش و بعضی وقتا باید از پیچ و خمای بسیاری برای رسیدن به مقصدشون بگذرن تا بتونن به مقصد برسن.

انگیزه برای ادامه ی راه

پس نتیجه می گیریم که برای رسیدن به موفقیت تو کنکور، باید سختیا و پیچ و خمای زیادی رو بگذرونیم، پس صبور باشین، امیدتون رو از دست ندین و راه تون رو ادامه بدین.

جملات انگیزشی کنکور پزشکی:

اول، ترس از شکست خوردن رو تو خودت نابود کن!

زمانی رو که بچه بودین و تازه می‌خواستین راه رفتن رو یاد بگیرین، به یاد دارین؟ یادتون میاد چنبار زمین خوردین تا راه برین؟ فکر کنین اگه تو اون دوران بعد از چهار بار زمین خوردن اشتیاق و امیدتون رو برای تلاشی دیگه و وایسادنی دوباره از دست می‌دادین الان چه اتفاقی میوفتاد؟ جز این‌ که الان تو سن بلوغ هم باید چهار دست و پا راه می‌رفتین؟ اما آدمایی که راه رفتن رو تو بچگی یاد نمی گیرن بسیار کمه؛ به نظرت دلیلش چیه؟

ترس از شکست خوردن رو تو خودت نابود کن!

اینجوری میشه سوال بالا رو جواب داد که، بچه ها کوچک‌تر از اونن که مسائل روانی شکست و عدم موفقیت، روی اونا تأثیر منفی بذاره؛ اما چرا ما تو بزرگ‌سالی به‌ خودمون یاد میدیم که باید از شکست وحشت کنیم و از هر شکست کوچک ده تا شکست دیگه بسازیم؟ مطئمناً این چیزی جز یک نگاه اشتباه نیست که از سمت جامعه و اطرافیانمون به مرور زمان روی ما تحمیل شده و البته این طرز فکر مثل هر نگرش غلط دیگه ای قابل تغییر و درست شدنه.

دوم، باتری انگیرشتون رو شارژ کنین.

داوطلبای گرامی این نکته بسیار مهم رو فراموش نکنین که باتری انگیزش تون رو مدام شارژ کنین. اما شاید از خودتون بپرسین که چجوری می تونم این کار رو انجام بدم؟

باید سوالای بالا رو اینجوری جواب داد که، با یادآوری هدف اولیه و تجسم خلاق به ‌صورت مکرر؛ یعنی تصویر موفقیت نهایی رو تو ذهنمون ببینیم و با اون زندگی کنیم و مطمئن باشیم که اون تصویر تو دنیای واقعی اتفاق میوفته؛ البته اگر کمی تلاش کنیم و از هدفمون دلسرد نشیم می تونیم به همه ی اونا دست پیدا کنیم و بهترین نتیجه رو کسب کنیم.

سوم، به عقب نگاه کن!

تو این مسیر طولانی باید این نکته رو در نظر بگیرین که گاهی باید در کنار توجه به کیلومترای باقی‌مونده از راه، به مسیر طی‌ شده هم نگاهی بندازین و هر وقت تنبلی و ناامیدی به سراغتون اومد از خودتون بپرسین «تا این ‌جای راه با زحمت زیاد اومدم، حیفه که کارم رو نیمه ‌تموم بذارم!» این سوال به شما نیرو و انگیزه‌ی لازم برای ادامه ‌ی راه رو میده. آخر این ‌که هر وقت دیدین واقعاً دلسرد شدین یه قلم و کاغذ بردارین و همه‌ی چیزایی رو که از نیمه ‌تمام گذاشتن کار نصیبتون می‌شه، تو یه ستون بنویسین.

به عقب نگاه کن!

تو ستون مقابل همه ی لذتا و دستاوردایی رو که از ادامه دادن کار تا آخر به ‌دست میارین رو بنویسین. اگر کفه‌ی ترازو به نفع ستون اول بود برای تغییر مسیر و افتادن تو جریان درست زندگی قدم بردارین، اما اگه منفعت به ادامه دادن کار بیش‌تر بود، روی همین منفعت تمرکز کنین و با قدرت به‌ کارتون ادامه بدین و هیچ وقت این رو فراموش نکنین که این خود شمایین که می تونین بهترین کمک رو به خودتون کنین تا تو این مسیر به موققیت دست پیدا کنین.

شرایط و شیوه های ایجاد انگیزه تو داوطلبای کنکوری:

با همه ی قدرت مسیر انتخابی تون رو ادامه بدین، هیچوقت از حرکت کردن نایستین. به روزای خوبی که بعد از به موفقیت رسیدن خواهین داشت فکر کنین. این خودش یه روش برای انگیزه بیشتر تو ادامه مسیره.

شرایط و شیوه های ایجاد انگیزه تو داوطلبای کنکوری:

  • یه لیست از همه ی کارایی که خوشحالتون می کنه تهیه کنین و برای انجام شون وقت بذارین.
  • با قدمای کوچک شروع کنین. هیچ آدم موفقی یباره همه چیز رو به دست نیاورده.
  • با بهونه هاتون روبرو شین و اونا رو از بین ببرین. هر بار که متوجه شدین در حال بهونه آوردن هستین، همون لحظه جلوی خودتون رو بگیرین.
  • یه لیست از آهنگای الهام بخش تو گوشی تون داشته باشین و هر روز به اونا گوش بدین.
  • به خودتون بابت موفقیتای کوچک و بزرگ جایزه بدین. خودتون رو به یه قهوه دعوت کنین و یا چیزی که همیشه دوس داشتین رو بخرین.
  • برنامه ی روزانه، کوتاه مدت و بلند مدت تهیه کنین و براساس اون کارهاتون رو پیش ببرین.
  • هر روز زمانی رو به بیرون رفتن و قدم زدن اختصاص بدین.
  • از قانون ۵ ثانیه کمک بگیرید. هر بار که انجام کاری در ذهنتون اومد، تا ۵ ثانیه فرصت دارین برای انجام اون کار از جاتون بلند شین وگرنه ذهنتون شما رو از انجام اون منصرف خواهد نمود.
  • کتابای الهام بخش بخونین، سخنرانیای انگیزشی گوش بدین و فیلما و ویدیوهای انگیزشی ببینین.

اشتباها باعث ناراحتی هستن؛ اما اگه اونا رو تجربه کنی برای خودت، و مثل پله ازشون بری بالا و به موفقیت برسی خیلی به درد بخور هم هستن.

اگه به هدفتون یقین دارین از اشتباها هراس نداشته باشین، حتی اونا براتون فرصت هستن.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *