ویژه کنکور

بهترین مشاور کنکور

بهترین مشاور کنکور

همونطور که می دونید موفقیت تحصیلی به تلاش و انگیزه ما بستگی داره؛ اما مطمئنا وجود یه راهنمای خوب به اسم مشاور در کنار ما ضروریه. اما چجوری مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟ معیارای زیادی برای انتخاب یه مشاور وجود داره. ما، تو این مقاله به ۱۲ راز مهم برای اعتماد به یه مشاور اشاره می کنیم. پس به خوندن ادامه بده!

چجوری برای مطالعه و انتخاب رشته یه مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟

پیدا کردن یه مشاور و برنامه ریز که بتونه دلسوزانه با شما در طول دوره مطالعه همره باشه، کار چندون آسونی نیست. بیشتر از موسسه ها ادعای داشتن بهترین خدمات و مشاوره رو می دن، اما در عمل هیچ کدوم از وعده ها و بزرگ نمایی ها محقق نمی شه. چون که کسب منفعت اولویت اوناست. پس ما چجوری یه مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟ آیا راهی هست که اون رو تشخیص بدیم؟

قبل از هر چیزی شاید بهتره که بدونیم تعریف مشاور تحصیلی چیه؟ تو مشاوره کنکور حرفه ای مشاور تحصیلی یه درمانگر، دوست معمولی یا حتی روانشناس مسائل شخصی شما نیست! یه مشاور خوب به ما کمک می کنه تا موانع رو پشت سر بذاریم، برنامه ریزی درستی رو برای مطالعه درست می کنه، روی پیشرفت ما نظارت می کنه و تا رسیدن به هدف کمکمون می کنه.

چجوری برای مطالعه و انتخاب رشته یه مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟

ما از طریق مشاور تو روند مطالعه درگیر می شیم، امکانات موجود رو شناسایی می کنه و راه درست استفاده از اونا رو یاد می گیریم.

۱۲راز مهم برای اعتماد به یک مشاور:

کسی که برای تحصیل و یا هر کسی به مشاوره مراجعه می کنه به خاطر بهتر شدن وضعیتش یا گرفتن نتیجه مطلوب این کار را انجام می دن. به خاطر همین کیفیت  این مشاوره و مهارت مشاور رو نباید دست کم بگیرید.

اول، روابط بین فردی خوبی داشته باشه.

مهم ترین اصل کار یه مشاور، مهارت توی برقراری ارتباط خوب با مراجع خودشه. بنابراین یه فاکتور مهم تو جواب دادن به انتخاب یه مشاور کنکور خوب، توجه به روابط عمومی و مدل صحبت کردن اونه. مشاور کنکور خوب، شنونده ی خوبیه، موقعیت دانش آموز رو درک می کنه، آرامش رو به راحتی برقرار می کنه و فضای صمیمی ایجاد می کنه.

دوم،‌ اطلاع کامل و دقیق از منابع درسا.

اگه مشاور از دروس شناخت سطحی داشته باشه و بخشای مختلف یه کتاب رو نشناسه، مسلما برنامه ریزی قوی نیز ارائه نمی کنه. مشاور باید به داوطلب نشان بده که چجوری برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟ همینطور معرفی بهترین کتابای تست و کمک آموزشی از وظایف یه مشاور خوبه.  

سوم، چجوری یه مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟ باید نگرش مثبت داشته باشه!

مشاور خوب با رفتار خوشایند و صحبتای دلگرم کننده به شما امید میده. انگیزه ایجاد می کنه و تشویق تون می کنه.

چهارم، چجوری یه مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟

بچه های زیادی از ما می پرسن که چجوری یه مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟ یکی از رازای موفقیت مشاوران ما تو اینه که تو مسئولیت پذیری و نظم جلسات بسیار جدی و متعهدند. به همین دلیل عملکرد داوطلب رو به طور مرتب کنترل و نظارت می کنن.

اگه مشاوری در کار خود سستی کرد، مثلا جلسه ها رو به تعویق انداخت و یا اونا رو کنسل کرد، به سرعت به دنبال مشاوره دیگه ای برای این کار باشید؛ چون که شما زمان محدودی دارید و نباید اون و بیهوده هدر بدید. بعلاوه، هزینه هایی که تو این راه صرف می کنین بیهوده میشه.

 پنجم، همکاری با والدین!

همه می دونیم که پدر و مادرا دلسوزترین افراد برای فرزند خودشونن، اما شاید مهارت کافی رو برای راهنمایی تحصیلی نداشته باشن. یه مشاور تحصیلی، باید والدین رو در جریان مشکلات و یا نیازای فرزند کنکوری شون قرار بدن. بعضی وقتا متقاضی از گفتن مسائل خودشون خودداری می کنن، بهترین راه صحبت کردن با والدین و جویا شدن ریشه های مشکلات از طریق اوناست.

ششم، چجوری یه مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟ رزومه اون و نگاه کنین.

دلسوز بودن و همراهی با دانش آموز از مهم ترین خصوصیتای یه مشاور خوبه. یه کنکوری با مشکلات زیادی روبه روعه. اگه مشاور بی تفاوت باشه، مسلما کمک موثری نمیکنه. به خاطر همین مشاور، موفقیت دانش آموز رو به نوعی موفقیت خودش می دونه. 

۱۲راز مهم برای اعتماد به یک مشاور

هفتم، چجوری  یه مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟ ویژگیای اون و بررسی کنین.

یه مشاور حرفه ایی فقط چنتا نصیحت و برنامه ریزی به داوطلب تحویل یده و اون به حال خودش واگذار کنه. بر عکس، باید علاوه بر ارائه نکات برنامه ریزی درسی، قدم به قدم روی عملکردای متقاضی نظارت داشته باشه و دلایل پیشرفت یا پس رفت اونو گوشزد کنه و راهکارای مناسبی پیشنهاد بده.

هشتم، اطلاع از قوانین و شرایط دانشگاه ها:

قطعا هر کنکوری با هدف خاصی درس می خونه. این هدف باید با رشته، دانشگاه و شهر مورد نظر دانش آموز تناسب داشته باشه. تو مشاوره کنکور  با توجه به همه ی اینا، شرایط و سیاست های آموزشی دانشگاه مورد نظر در اختیار فرد قرار بگیره.

نهم،‌درک دلایل بی میلی به مطالعه دانش آموز:

اگه می خواین بدونین که چجوری یه مشاور کنکور خوب پیدا کنین؟ یکی از معیارا می تونه داشتن اطلاعات بالای روانشناختی باشه. ممکنه یه داوطلب به دلایل مختلف نسبت مطالعه برای کنکور دلسرد شه. مشاور با کنکاش مواردی مثل شرایط روحی، اقتصادی، خانوادگی و غیره، دانش آموز رو علاقه مند می کنه.

دهم، مشاور میدونه چه موقعی وارد عمل شه؟

گاهی مشاورا مجبور می شن که تو شرایط بحرانی مثل بحرانای روحی ناشی از استرس، بی توجهی، خوردن داروهای مضر برای درس خوندن و چنین شرایطی وارد عمل شن. توانایی تشخیص وضعیت مضر یا بالقوه تهدید کننده زندگی و برداشتن گامایی برای کمک به حذف دانش آموزان از این شرایط، مهارت کلیدی برای هر مشاورست.   

یازدهم، چجوری یه مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟ مهارتای اون و بررسی کنین!

نظارت، ارزیابی عملکرد و افت تحصیلی دانش آموزا از وظایف اصلی مشاور محسوب می شه. این کار بخصوص بعد از هر آزمون آزمایشی انجام می شه. مشاور با بررسی درصد، نقطه ضعف، نقطه قوت و ترازای دانش آموز به اون راهکار ارائه می ده. یه نکته مهم، توجه به پس زمینه علمی و تحصیلی دانش آموزه. این یه اصل در انتخاب یه مشاور کنکور خوبه.

دوازدهم، هزینه ی معقول و مناسب:

از مسائلی که داوطلبا تو انتخاب مشاور با اون مواجه میشن، هزینه های تحمیلیه. متاسفانه موسسه های زیادی به بهانه ی مشاوره تضمینی، هزینه های نجومی رو از داوطلبا می گیرن. این موسسه ها هیچ توجهی به شرایط مالی و اقتصادی دانش آموزا ندارن و تنهابه فکر کسب درآمدای زیادن.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *