مصاحبه

رتبه سه رقمی کنکور

sample mosahebe

مصاحبه با رتبه سه رقمی کنکور قبولی پزشکی ارومیه

سلام وخدا قوت، لطفا خودتون رو معرفی کنین

سلام، ابوالفضل جودت هستم رتبه ۳۹۲ منطقه ۳ تجربی و دانشجوی پزشکی ارومیه

میشه بگین رتبه های کنکورتون چند بود؟

بله. رتبه کنکور95 47000 ،کنکور97 9400 ،کنکور98 6400 و کنکور99 392
البته بعد کنکور 95 سربازی رفتم و 5 ماه تا کنکور 98 مونده بود که تموم شدم. شاید اگه برنامه ریزی دقیق ، مهارت آزمون دادن خوب و تحلیل آزمون بهتری داشتم میتونستم رتبه بهتری در کنکور 98 بیارم.

سال اخر رو چجوری شروع کردین و راهکارتون برای افزایش بازده درسی چه بود؟

از اوایل مهر شروع به مطالعه کردم ایندفعه برنامه منظمی داشتم و پایبند به برنامه هفتگی بودم ودر روز هایی که نمی تونستم درس بخونم سعی می کردم مباحث عقب مونده رو در طول هفته جبران کنم. همچنین روش آزمون دادنم رو تغییر دادم وزمان های نقصانی رو بیشتر رعایت کردم و اهمیت تحلیل آزمون برایم بیشتر شده بود. از مهرماه با 8 ساعت مطالعه شروع کردم وتا کنکور به 12 ساعت در روز رسوندم. دانش آموزان اگه بتونن زمان های تلف شده خود رو مدیریت کنند میتونن به ساعت مطالعه بالا برسند.

یا شما هم نا امیدی سراغتون می امد؟

بله هر دانش آموزی در طول مسیر کنکورش پستی و بلندی هایی دارد خود من چندین بار در ازمون ها افت تراز داشتم درسته باعث اظطراب و نگرانی میشه ولی نباید با یه آزمون رحیه مون تضعیف بشه. اکثر دانش آموز ها با مشکلاتی مواجح هستند نباید این مشکلات رو بهانه ای برای نخوندن کنیم و اینو به یاد داشته باشیم که مشکلات همیشگی نیستن.

با خستگی های ماه های پایانی چطور کنار اومدین؟

خستگی ماه های پایانی واقعا اذیت کننده هست که منم در این مورد استثنا نبودم حتی این باعث شد که مجبور بشم 2 روز نتونم مطالعه کنم ولی سعی میکردم شب ها غذای سبک بخورم و صبح ها هم 10 دقیقه ورزش میکردم و این کارها برای من در کاهش خستگی موثر بود. دانش آموزان نباید نگران باشند چون اکثر دانش آموزان این شرایط رو دارند.

آزمون های سه روز یکبار رو از کی شروع کردین و چطور بود؟

آزمون های 3 روز یکبار رو 2 ماه مونده به کنکور شروع کردم و بعد رفته رفته به دو روز یکبار تبدیل شد چون هرچه بیشتر آزمون برگزار میکردم و تحلیل بعد آزمون انجام میدادم مطالب داشت در ذهنم تثبیت می شد و تسلطم بالاتر میرفت و تا کنکور 25_20 آزمون برگزار کردم. معمولا درصدای این آزمون ها که از کنکور های سال قبل هست یا شبیه ساز آنهاست 15_20 درصد بیشتر از آزمون های عادی می شود. تحلیل دقیق آزمون ها میتونه کلید موفقیت دانش آموزها در این ماه های پایانی باشه.

نظرتون در مورد کلاسهای جمع بندی چیه؟

خب بستگی به خود دانش آموز داره که کدوم براشون بهتره. بعضی از دانش آموز ها فقط با کتاب جمعبندی می کنند و بعضی از انها از کلاس ها هم استفاده می کنند من برای جمعبندی از کتاب هام استفاده می کردم و فقط زبان رو از کلاس های جمعبندی استفاده کردم.

سر جلسه کنکور اتفاق خاصی براتون نیافتاد؟

چرا،اتفاقا کنکور 98 همون شروع آزمون بخاطر فشار و استرسی که بود خون دماغ شدم اما تونستم خودمو جمع و جور کنم وبا آگاهی از این موضوع در کنکور99 تونستم استرس قبل آزمونم رو به حداقل برسونم. وقتی که آزمون شروع میشه خودبه خود اون استرس ازبین می رود و همش نگرانی های کاذب قبل آزمون هست.

و توصیه های پایانی برای دانش آموزان دارین؟

امیدوارم دانش آموزان به اون چه که میخواهند برسن فقط کافیه به توانایی هایشان باور و به هدفی که دارن ایمان داشته باشن و سرسختانه در رسیدن بهش تلاش کنن.

4 فکر در مورد “ رتبه سه رقمی کنکور

  1. فائزه گفت:

    سلام وقت بخیر
    این چند سالی که کنکور دادید چطور روحیتون رو حفظ کردید؟ نترسیدید از حرف های دیگران؟

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام پاسخ دادم در کامنت بالا بهتون

  2. فائزه گفت:

    سلام وقت بخیر
    این چند سالی که کنکور دادید چطور روحیتون رو حفظ کردید؟ نترسیدید از حرف های دیگران؟
    دوران جمع بندی از چه منابعی استفاده کردید

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام و آرزوی موفقیت
      ببینین آدم حرف دیگران رو خواه نا خواه روی می شنوه ولی چیزی که مهمه هدف آدم و تفکرات درونی آدمه که با اینا مقابله میکنه. ما برای حرف دیگران زندگی نمیکنیم و هر بار که احساس نگرانی میکنی باید به هدفت فکر کنی و اونو نزدیک و نزدیک تر تجسم کنی
      برای دوران جمعبندی خوبه که یک کتاب مثل زرد قلم چی یا دور دنیا که شبیه سازی کنکوره داشته باشید از نکات و جزوات خودتون استفاده کنین و از کتاب های جمعبندی گاج و خلی سبزم میتونین کمک بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *