آموزش های کنکور

صفر تا صد تست زنی در کنکور

صفر-تا-صد-تست-زن-ی-کنکور
صفر تا صد تست زنی در کنکور

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی داوطلبان کنکور سراسری عدم برنامه‌ریزی برای تست زدن است. بسیاری از داوطلبان ساعت مطالعه بالایی دارند اما به اصول مهم تست زنی تسلط کافی ندارند. درواقع تست زنی اصولی یک اصل مهم در کنکور است. در ادامه این مطلب به بررسی صفر تا صد تست زنی کنکور می‌پردازیم.

صفر تا صد تست زنی در کنکور
تقویت مهارت تست زنی رمز موفقیت داوطلبان کنکور است.

صفر تا صد تست زنی کنکور

بخشی از زمان مطالعه هر داوطلب باید به حل تست اختصاص داده شود. درواقع درس خواندن تنها 60 درصد ماجرا است و 40 درصد آن مربوط به تسلط بر تست‌ها است. مهارت تست زنی تنها با حل تست‌های چالش‌برانگیز امکان‌پذیر است. تست زنی مکمل درس خواندن است و داوطلبان علاوه بر اختصاص زمان به درس خواندن باید زمان مناسبی را نیز به حل تمرین و تست‌ها اختصاص دهند.

تست زنی همراه با درس خواندن باعث می‌شود داوطلب به نقاط قوت و ضعف خود آگاه شود. از دیگر مزیت‌های تست زنی می‌توان به‌مرور مباحث با تست اشاره کرد به این صورت که با مرور تست‌های درست و غلط می‌توانید میزان خطا در حل تست‌ها را کاهش دهید. در واقع آشنایی با صفر تا صد تست زنی در کنکور داوطلب را به درصدهای مطلوبی می‌رساند.

صفر تا صد تست زنی در کنکور
یکی از اهداف تست زنی مرور مطالب است.

انواع تست زنی

 روش تستی خواندن برای کنکور به یکی از 5 روش زیر امکان‌پذیر است:

  1. آموزشی

برای موفق شدن در کنکور و آموختن صفر تا صد تست زنی کنکور تنها درس خواندن کفایت نمی‌کند، بلکه پس از خواندن یک مبحث برای دست‌یابی به تسلط لازم در آن مبحث لازم است تعدادی تست تحت عنوان تست آموزشی بزنید. در این روش زمان تست زنی، کم یا زیاد بودن تعداد تست‌ها اهمیتی دارد. این روش با هدف آموزش و تسلط بر مطالب انجام می‌شود.

  1. سنجشی

در این روش با انتخاب حدود 50 تست (ترجیحاً تست‌هایی در سطح کنکور و بالاتر) مباحثی که خوانده‌اید را به چالش می‌کشید. در این روش بهتر است از مان صرف نظر کنید و پس از اتمام تست‌ها به تحلیل و نت‌برداری بپردازید.

  1. دوره‌ای

این روش جهت مرور مطالب خوانده شده پس از یک بازه زمانی یک ماهه است. هدف اصلی این روش مرور مطالب خوانده شده با استفاده از تست‌های زده شده است.

  1. زمان‌دار

از نیمسال دوم سال تحصیلی و در دوران جمع‌بندی کنکور تعدادی تست در حد درجه سختی کنکور و همچنین مطابق با زمان‌بندی کنکور بزنید در واقع با این روش خود را برای شرایط و زمان‌بندی کنکور آماده می‌کنید.

در ادامه این مطلب به آموزش صفر تا صد تست زنی کنکور می‌پردازیم.

صفر تا صد تست زنی در کنکور
تست‌های زمان‌دار مختص زمان جمع‌بندی است.

محتوای دروس کنکور

دروس کنکور سراسری فارغ از عمومی یا اختصاصی، شامل سه دسته تحلیلی، توصیفی و خواندنی هستند.

  • دروس تحلیلی

این دسته از دروس شامل ریاضی و فیزیک، شیمی، مبحث ژنتیک در زیست شناسی، قواعد عربی و گرامرهای زبان انگلیسی هستند. برای موفقیت در این دروس لازم است تمرین‌ها و مثال‌های زیادی را حل کنید همچنین نت‌برداری از فرمول‌ها و قواعد نیز بسیار کاربردی است.

  • دروس توصیفی

زیست، دینی و ادبیات نمونه‌هایی از دروس توصیفی هستند و برای دست‌یابی به درصد مطلوب در این دروس لازم است مطالعه را به حل تمرین ترجیح دهید.

  • دروس خواندنی

این دروس مانند تاریخ، فلسفه و معارف نیاز به مطالعه زیاد و حفظ کردن دارند بنابراین لازم است در زمان‌بندی‌های مطالعاتی خود زمانی را برای مرور مداوم این دروس قرار دهید تا به حافظه بلندمدت شما منتقل شوند.

انواع روش تست زنی

 در آموزش‌های صفر تا صد تست زنی کنکور، روش‌های تست زنی متفاوتی وجود دارند که با استفاده از آن از می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از هر روش تست زنی باید پیش از آزمون اصلی تکنیک تست زنی را تمرین کنید. در این بخش نکات مربوط به صفر تا صد تست زنی کنکور را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

برخی روش‌های تست زنی عبارتند از:

  1. روش ضربدر منها

در این روش باید به خاطر بسپارید که علامت منها برای سؤالات زمان‌گیر است و علامت ضدربدر برای سؤالاتی که علاوه بر زمان‌گیر بودن به جواب قطعی منتهی نمی‌شوند.

در آزمون با برانداز سؤالات سه دسته سؤال مشخص می‌شود: دسته‌ای که به‌راحتی قابل پاسخگویی هستند، در کنار دسته بعدی سؤالات علامت منفی می‌گذاریم یعنی زمان‌گیر هستند و دسته آخر سؤالات سختی که در کنار آن‌ها ضدربدر می‌گذاریم. در پایان با تقسیم زمان و برحسب الوات به پاسخگویی سؤالات می‌پردازیم.

  1. روش رد گزینه

 این روش برای افراد با سطح علمی بالا مناسب است. بیشترین کاربرد این روش در دروسی همچون زیست و

 شیمی کاربرد دارد. توجه داشته باشید فرد با سطح معمولی و بالا می‌تواند با رد گزینه‌های غلط به پاسخ سؤالات چالشی دست‌یابید.

  1. روش جایگزینی

این روش برای حل سؤالات ریاضی از جمله مباحث تابع و معادلات بسیار کاربردی است. درواقع با جایگذاری اعداد گزینه‌ها در صورت سؤال به پاسخ تست دست می‌یابیم.

صفر تا صد تست زنی در کنکور
روش جایگزینی در حل تست‌های ریاضی بسیار کاربردی است.

تکنیک‌های تست زنی در دروس اختصاصی

نحوه خواندن هر درس برای کنکور متفاوت است اما با آموزش تست زنی حرفه‌ای و آشنایی با انواع نمونه‌های تست زنی که در مقاله ذکر شد، می‌توانید به درصد مطلوبی در هر درس دست پیدا کنید.

در واقع با توجه به میزان تسلطی که بر مباحث دارید می‌توانید یکی از روش‌های ذکر شده را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال تکنیک رد گزینه برای افرادی با درصدهای بالا پیشنهاد می‌شود و همچنین تکنیک مهندسی معکوس یا ضدربدر منفی برای آن دسته داوطلبانی که تسلط کمتری بر مباحث دارند، مناسب است.

پیشنهاد گروه آموزشی گاماس به داوطلبان این است برای دروس عمومی تست زنی را به یک روز بعد از مطالعه مباحث موکول کنید، اما برای دروس اختصاصی پس از مطالعه تست زنی را آغاز کنید؛ زیرا این کار باعث تثبیت مفاهیم در ذهن شما می‌شود. در واقع با تسلط بر تکنیک‌های تست زنی و آشنایی با صفر تا صد تست زنی کنکور می‌توان بهترین درصدها را در کنکور کسب کرد.

راه‌های افزایش سرعت در تست زنی

به‌منظور افزایش سرعت داوطلبان در تست زنی، پیشنهاد می‌کنیم چه در آزمون‌های آزمایشی و چه در خانه هنگام حل کردن تست‌ها سعی کنید در بازه زمانی کمتر از زمان کنکور به جواب تست دست پیدا کنید. درواقع با این روش می‌توانید سرعت و دقت خود را در تست زنی افزایش دهید.

در ابتدا پس از مطالعه مباحث لازم است تعدادی تست آموزشی کار کنید اما در مرحله مرور و جمع‌بندی لازم است تست‌های زمان‌دار بزنید و با تکرار و تمرین زیاد و همچنین حل تیپ تست‌های مختلف، به تسلط و سرعت لازم در تست زنی دست پیدا کنید.

صفر تا صد تست زنی در کنکور
آشنایی با تیپ سؤال و روش حل آن باعث افزایش سرعت تست زنی می‌شود.

روش‌های جلوگیری از تشویش و نگرانی در دوران جمع‌بندی و مرور

پیشنهاد گروه آموزشی گاماس به داوطلبان مرور مطالب در زمان‌بندی‌های مناسب است. در واقع شما با خواندن مطالب نیاز دارید در دفعات مشخصی مطالب را تکرار کنید تا به حافظه بلندمدت سپرده شوند.

از مهم‌ترین روش‌های مرور می‌توان به خلاصه درس خواندن و تست زدن اشاره‌کنیم. بدین‌صورت که هر فصل را با استفاده از خلاصه‌نویسی خود یا درس‌نامه‌های چیکده مرور کنید و سپس تست‌های مارک دار و مهم آن مباحث را کارکنید.

در ادامه به برخی از پاسخ‌های متداول داوطلبان در خصوص صفر تا صد تست زنی کنکور می‌پردازیم.

 

صفر تا صد تست زنی در کنکور
پنجشنبه‌های قبل از آزمون بهترین زمان جمع‌بندی و مرور مطالب است.

سؤالات متداول

  1. چگونه تست زنی خود را تقویت کنیم؟

تست زنی در کنکور یک مهارت است که تنها با تکرار و تمرین و همچنین آموزش تست زنی حرفه‌ای اماکن پذیر است.

  1. چگونه در درس ادبیات پیشرفت کنیم؟

از آنجا که تکنیک تست زنی دروس عمومی با دروس اختصاصی متفاوت است برای درس ادبیات بهترین روش داشتن برنامه‌ای روتین برای مطالعه و تست زنی موضوعی ادبیات است.

  1. برای ادبیات کنکور چه کتابی بخوانیم؟

استفاده از کتاب‌های جامع ادبیات کنکور یا کتاب‌های ادبیات موضوعی در افزایش درصد ادبیات داوطلبان بسیار مؤثر است.

  1. چقدر تست بزنیم؟

مطالعه تنها درس خواندن نیست بلکه نیاز به حل تمرین و تست دارد، داوطلب می‌تواند با توجه به اصول تست زنی و رعایت تناسب میان ساعت درس خواندن و تست زدن به نتیجه‌ای مطلوب دست پیدا کند.

  1. زمان برای تست زدن ندارم چه کنم؟

لازمه‌ی موفقیت در کنکور تست زنی اصولی در کنار مطالعه مباحث است بنابراین باید علاوه بر خواندن مطالب، زمانی را برای تست زنی و تثبیت مباحث اختصاص دهید.

  1. از کی تست سراسری بزنم و به‌صورت حرفه‌ای تست زنی را شروع کنم؟

استفاده از تست‌های آموزشی همراه با مطالعه همواره الزامی است اما بهترین زمان برای زدن تست‌های زمان‌دار و حرفه‌ای، نیمه دوم سال تحصیلی است.

  1. اگر کنکور سخت‌تر از آنچه پیش‌بینی کرده‌ایم بود چه کنیم؟

کنکور یک رقابت است چنانچه سؤالات این آزمون فراتر از حد انتظار باشد قطعاً دوستان و رقبای شما نیز در سطح توانایی خود به تست‌ها پاسخ می‌دهند شما تنها می‌توانید با مطالعه اصولی مطالب و تسلط به صفر تا صد تست زنی کنکور بهترین نتیجه را کسب کنید.

اهمیت تست زنی در سه ماه اخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *