مصاحبه

از IT تا دندانپزشکی

مصاحبه با آزاده علی میرزایی رتبه برتر تجربی | گاماس

مصاحبه با رتبه برتر کنکور تجربی خانم علی میرزایی از IT تا دندانپزشکی همدان، که پس از فارغ التحصیلی از رشته فناوری اطلاعات در رشته دندانپزشکی همدان قبول شده است. همراه گروه مشاوره کنکور گاماس۲۰ باشید.

لطفا خودتون رو معرفی کنید؟

آزاده علی میرزائی هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی IT از دانشگاه صنعتی همدان و درحال حاضر ترم ۳ دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان میخونم.

چی شد که تصمیم گرفتید دوباره کنکور بدید؟

من چون عاشق فیلد پزشکی بودم این فکر همیشه تو ذهنم بود حتی تو دوره کارشناسی هم یکبار همه منابع رو تهیه کردم که انصراف بدم اما اطرافیان مانع شدن ولی یکی دو سال بعد فارغ التحصیلی وقتی از کار ناامید شدم تصمیم گرفتم که هر طور شده شانسمو امتحان کنم.

ازکی مطالعه برای کنکور رو شروع کردید؟

من از اواخر مهر مطالعه جدی رو شروع کردم با ساعت مطالعه ۶ ساعت، کم کم زیاد شد تا به ۸-۹ ساعت رسید البته من دو سال اول رتبم به دندان پزشکی و داروسازی نمیرسید و مجدد خوندم.

با توجه به اینکه شما دو سال پشت کنکور موندید چطور بوده که ناامید نشدید و ادامه دادید؟

خوب راستش شروع دوباره خیلی سخت بود مخصوصا با شرایط من که چند سال از کنکوریا بزرگتر بودم و فشار اطرافیان و دوستان که اصرار داشتن رشته های پیرا رو انتخاب کنم و اشتباه پشت کنکور موندن، اما خداروشکر خانواده پشتم بودن و شرایط رو برای من مهیا کردن. البته انتخاب اینکه پشت کنکور بمونی خیلی به روحیات شخص بستگی داره باید انگیزه و اراده بالایی داشته باشی.

شما از کلاس و فیلم و  آزمونهای آزمایشی هم استفاده کردید؟

من از کلاس اصلا استفاده نکردم اما برای درسی مثل زیست که چیزی ازش نمی‌دونستم چند تا منبع داشتم و سال اول برای اینکه راه بیفتم خیلی ازشون استفاده کردم. اما سال دوم و سوم فقط از منابع محدودی استفاده کردم. آزمون هر سال می‌دادم، فیلم هم فقط برای مبحث ژنتیک و عربی دیدم.

شما در مورد انتخاب منابع دچار سردرگمی نشدید؟

اتفاقا سال اول خیلی این مشکل رو داشتم چون بعد چند سال دوباره درس ها رو میخوندم هیچی یادم نبود تقریبا صفر بودم، سال اول برای هر درس چند منبع داشتم مخصوصا زیست رو از چندین منبع میخوندم ولی سال دوم و سوم تقریبا میتونستم منبع رو خوب تشخیص بدم و برای هر درس یک منبع اصلی داشتم یک منبع برای جمع بندی و از همونا استفاده میکردم و تستا رو به صورت طبقه بندی شده میزدم.

شما کی درسا رو تموم کردید و از کی جمع بندی رو شروع کردید؟

من طبق برنامه قلم چی پیش میرفتم یعنی ضمن اینکه مباحث جدید رو میخوندم مباحث قبلی رو هم مرور میکردم، تقریبا اواخر فروردین مباحث رو کامل تموم کردم و چند دور هم مرور داشتم.اردیبهشت و خرداد رو دیگه کلا برای مرور و آزمون های جامع گذاشته بودم.

چه توصیه ای برای کنکوریا دارید؟

به نظرم خیلی اصرار به ساعت بالا و کمیت کار نداشته باشن. با یک ساعت مطالعه معقول هم میشه نتیجه دلخواه رو گرفت البته مشروط بر اینکه کیفیت مطالعه بالا باشه. و دیگه اینکه خیلی پراکنده مطالعه نکنن تمرکز رو یک منبع داشته باشن و اون رو به نحو احسن بخونن.

در پایان اگه صحبتی هست بفرمایید؟

جا داره همینجا از پدر و مادرم و همینطور خواهرا و برادرم تشکر کنم چون واقعا اگه حمایت اونا نبود من نمیتونستم موفق بشم.

 

7 فکر در مورد “ از IT تا دندانپزشکی

  1. Mitra گفت:

    بیزحمت رتبه ها و درصداتونم هر سال بگین و اینکه چند سالگی از دانشگاه قبول شدین؟

    1. سلام دوست عزیز
      کارنامه ایشون داخل سایت قرار خواهد گرفت

  2. Mitra گفت:

    بیزحمت رتبه ها و درصداتونم هر سال بگین

    1. با سلام
      کارنامشون داخل سایت قرار خواهد گرفت میتونین بقیه کارنامه های مشابه را هم بببینین داخل سایت

  3. Zhila گفت:

    سلام ایشون متولد چ سالی هستن ؟
    و اینکه قبولی کنکور ۹۹ بودن ؟

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام خیر سال 98

  4. مینا گفت:

    سلام میشه بگین دوره دبیرستان از چه نوع مدرسه ای بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *