رادیو گاماس, مشاوره

افزایش تراز در آزمون

افزایش تراز در آزمون و راهکار هایی برای پیشرفت

ویس رتبه برتر کنکور مشاور آقای ناصری

رتبه برتر کنکور تجربی و دانشجوی پزشکی اصفهان

مشاور کنکور گروه گاماس۲۰

ویس رتبه های برتر کنکور

 

افزایش تراز در آزمون

در این ویس نکاتی برای افزایش تراز در آزمون و نکات مشاوره ای برای پیشرفت تراز و راه کار های آن ارائه شده است

گوش دادن به ویس رتبه های برتر کنکور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این ویس ها میتواند شامل مطالب مختلفی باشد.

مطالبی از قبیل نحوه مطالعه دروس، برنامه ریزی بهتر و رفع اشکالات مطالعاتی.

کسانی که راه کنکور را تا انتها با موفقیت رفته اند بهترین راهنمایی هارا در کنکور ارائه میدهند.

دانش آموز باهوش کسی است که با بهره مندی از راهنمایی ها راه مخصوص به خودش را پیدا کند.

ویس رتبه برتر کنکور مشاور های گاماس ۲۰ در این زمینه به کمک خواهند آمد.

نکات مهم در بهره گیری از ویس ها

از صحبت های حاشیه ای و استرس زا دوری کند و تنها با تمرکز کامل بر مطالعه پیش برود. بالا بردن ساعت مطالعه یکی از نکات مهمی است که به تدریج و با رعایت نکات مطالعاتی بدست می آید.

انتخاب منابع مفید مطالعاتی در رسیدن به هدف بسیار حائز اهمیت است. منابع مرتبط و ممتاز و استاندارد با تیپ بندی ها و درسنامه های خوب لازمه ی مطالعه ی مفید است.ویس رتبه برتر کنکور مشاور های گاماس ۲۰ در این زمینه به کمک خواهند آمد.

پیدا کردن عادت های مطالعاتی و شناخت خود. حذف عادت های بد به صورت تدریجی و یادگرفتن روش ها و عادت های خوب مطالعاتی از اهداف مهم در شروع مطالعه برای کنکور است.هرچند سخت و تدریجی.

یافتن روش های مطالعه ی دروس مختلف عمومی و اختصاصی برای هر دانش آموز با هر سطح و رتبه ای مهم است . زیرا که همین روش های با نکات بسیار کوچک تاثیرات بزرگی در رتبه خواهد داشت. زیرا ما علاوه بر مطالعه ی زیاد به دنبال مطالعه ی مفید هستیم.ویس رتبه برتر کنکور مشاور های گاماس ۲۰ در این زمینه به کمک خواهند آمد.

 

 

 

در ادامه شما را با نکات کلیدی آشنا خواهیم کرد.

نکات کلیدی افزایش تراز:

اول، رنده کردن کتاب درسی:

داوطلب کنکور باید کتاب رو مو به مو و حتی نقطه به نقطه بررسی کنه تا جای ابهامی در اون وجود نداشته باشه و روی مطلب درسی احاطه کامل داشته باشه تا خدایی نکرده سر کنکور آزمايشي به مشکل و شبهه بر نخوره. مثلا پیدا کردن جاهای مهم و استثنا های کتاب + خط کشیدن و هایلایت کردن تو این یادگیری کمک خوبی به کنکور‌ی می ‌کنه.

دوم، تست زیاد:

بعد از یادگیری و حتی قبل یادگیری تست زدن بسیار مفیده. چون هم باعث تثبیت یادگیری شده و هم به رفع ابهامات درس کمک می‌کنه. به صورتی که قدرت تست زدن شما رو بالا می بره. حتما توجه کردین که تو بعضی مباحث وقتی تعدادی تست می ‌زنین، هم روش و هم دیدگاه تستی اون درس رو به دست میارین. همچنین تست زیاد باعث میشه تا تو آزمونا شما ذهنیت و تمرکز بیشتر داشته باشین و به تدریج تستای غلط و بی پاسخ کمتر میشه و تراز شخص رشد میکنه.

نکته: فرد باید زمان تست زدن مراحل اون رو رعایت کنه و همینطور باید زمان تست زدن شرایط کنکور رو هم در نظر بگیره. مثلا تست زمان دار بزنه

تست ترکیبی:

بعضی درسا از جمله زیست قابلیت ترکیب شدن رو دارن پس بهتره تعداد تست ترکیبی در این درسا رو بالا ببرین.

سوم، خلاصه‌ نویسی و یاداشت برداری:

بعد مطالعه درسا و حتی بعد آزمون واجبه که داوطلب کنکور، نکات مهم +خلاصه مباحث را تنظیم و تدوین کنه تا تو دفعه های بعد با صرف هزینه و زمان کمتر، دسترسی سریعتری به اطلاعات مهم داشته باشه. می دونیم که تو بعضی آزمونا گاهی مطالب تکرار می‌شه و به طوری پایه ثابت هر آزمونن و بهتره ما قبل هر آزمون مروری روی اون داشته باشیم و تو این موضوع خلاصه نویسی درسا به ما کمک میکنه.

چی رو باید یادداشت بردای کنیم؟

  • اول، نکات درسی
  • دوم، تست بی جواب
  • سوم، نکات مهم سوالات
  • چهارم، تست با جواب غلط
  • پنجم، برنامه ریزیو هدفگذاری آزمون
  • ششم، جمع بندی و مرور قبل آزمون

برخی افراد که تراز نوسانی دارن از ما راهکار افزایش تراز می‌ خوان. در واقع این افراد تو یه آزمون از دانش بالا برخوردارن ولی در آزمون بعد دچار گسستگی و فراموشی می ‌شن! اما چرا؟ چون فقط ما با یه بار مطالعه درس به نظر می‌رسه تنها یه روخونی ساده داشتیم و فاتحه اون و خوندیم و خاکش کردیم. پس بهتره از راهکارایی مثل استفاده از یه جمع بندی خوب تو برنامه ریزی تون قبل آزمون استفاده کنین تا هم مطلب دچار تثبیت بیشتر و هم تمرکز بالا تر بشه و استراتژی خوبی برای بالا بردن تراز داشته باشین.

چهارم، هدف گذاری کنین.

یکی از راه های بالا بردن تراز تو کنکور هدفگذاری کردن تو زمینه ی تراز آزمونه.  حالا چجوری باید هدف گذاری کنیم؟ شما تو هر آزمون درصدی از هر درس رو به دست میارین و به وسیله اون درصدا، تراز شما به وجود میاد.
اگه شما سعی کنین که تو هر درس چند درصد بیشتر مثلا ده درصد بیشتر تست بزنین باعث رشد تدریجی تراز و موفقیت تون میشه. البته شما نیاز ندارین که یه دفعه همه درسا رو ۱۰ درصد اضافه کنین. می تونین اول با یه درس شروع کنین و کم کم تعداد هدفگذاری تو درسا رو بالا ببرین تا تحت فشار قرار نگیرین.

پنجم، افزایش ساعت مطالعه و کیفیت مطالعه:

واضحه که با تلاش بیشتر تو زمینه ی کنکور شما نتیجه بهتری می گیرین و به موفق میرسین. همچنین کیفیت مطالعه هم مهمه. شما نباید مطالعه را طوری انجام بدین تا ذهن خسته شده و مطالب برای مغز بی اهمیت شه و شما از مطلب درسی دلخور و زده شین. یه کنکور‌ی تراز بالا تو روز ۱۲ ساعت به کنکور اختصاص می ‌ده که حداقل حدود ۶ ساعت به مطالعه و مرور درسا می‌ پردازه. اگه فکر می‌ کنین دست نیافتنیه باید بگم که شما در اشتباهید. پیشنهاد ما اینه که این افراد باید به تدریج زمان مطالعه رو بالاتر ببرن و کیفیت اون رو حفظ کنن. مثلا هر هفته ۱ ساعت افزایش تایم مطالعه داشته باشیم تا به تایم استاندارد برسیم.

ششم، مدیریت زمان

اگر بخوایم از خوبی کنکور آزمایشی  حرف بزنیم میشه به آموزش مدیریت زمان اشاره داشت. کسی که مدیریت زمان رو به خوبی انجام می ده علاوه بر بالا بردن تراز، دلگرمی و ذهن بدون استرس داره چون شخص می‌ دونه تو چه زمانی و تو چه مرحله از کنکوره و شک نمیکنه.

هفتتم، تحلیل آزمون:

جادوی افزایش تراز چیه؟ تحلیل آزمون!
هر کسی که بخواد افزایش تراز داشته باشه بهتره بعد هر آزمون سراغ دفترچه سوال و پاسخنامه بره و به دقت اون رو بررسی کنه و برای آزمون بعدی آماده بشه و نکات مهم رو یاداشت برداری کنه تا هم راه های درست انجام سوالا و هم راه های انحرافی سوالا رو کشف کنه و هم به الگوی جوابدهی به سوالا برسه.

مشاوره کنکور,رتبه برتر کنکور,مشاوره رتبه برتر کنکور,مشاوره قبولی کنکور,قبولی برتر کنکور,برتر کنکور ، افزایش تراز در آزمون

 

2 فکر در مورد “ افزایش تراز در آزمون

  1. مهوش گفت:

    عااااالی ترین مشاوره در رابطه با آزمونها….به همه سوالات ذهنم جواب دادید ممنون از بیان خوبتون..

    1. سلام و آرزوی موفقیت دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *