انسانی, تحلیل سوالات کنکور

تحلیل سوالات درس عربی کنکور انسانی دی ماه

سوالات عربی

۱.دیدگاه کلی و رویکرد ها در طراحی سوالات درس عربی:

اولین چیزی که بچه بهش توجه کردن درک مطلب بود که فکر میکردن فقط تو عربی عمومی میاد . درواقع چون سوالات عربی عمومی حذف شده بود طراح خواسته یه ابتکار عمل داشته باشه و درک مطلب آورده؛ ولی بچه ها درسته که شما درک مطلب نخونده بودین و لغاتش رو نمیدونستین ولی میتونستین به سوالات تحلیل صرفی خیلی راحت جواب بدین. سطح سوالا خوب بود ؛ درسته که بعضی از سوالا طولانی بود ولی این دلیل بر سختی نبود، هیچ وقت از سوالات طولانی عبور نکنین چون بعضا از مثال های کتاب استفاده کرده بود و راحت میتونستین جواب بدین.

2.مقایسه با کنکور های اخیر:

تیپ سوالات مشابه سال های قبل بود و اگر شما اونهارو بررسی میکردین راحت میتونستین به سوالات جواب بدین و دستتون به سوالا عادت کرده بود .

3.تفکیک مباحث:

5 تا سوال از ترجمه داده بود که خیلی آسون بودن و نکته خاص یا چالشی نداشتن ؛ یعنی اگه نکات ترجمه رو خونده بودین که چطور باید با استفاده از انواع فعل رد گزینه کنین، راحت میتونستین به سوالات این بخش پاسخ بدین ؛ یعنی به وسیله همین نکات ترجمه ای مثل فعل ماضی بعید، مضارع التزامی ، اسم های مفرد و جمع ، معرفه و نکره و ... که تو همه کتاب های کمک آموزشی هست. از مفاهیم سوال اومده بود ، ترجمه فارسی به عربی داشت ، قواعد اصلا سخت نبود ، عدد و معدود تکرار شده بود و تیپ های دیگه ای که سال های قبل هم وجود داشت باز هم تکرار شده بود. البته بچه هایی که نیمسال دوم دوازدهم رو نخونده بودن نتونستن به مباحث مفعول مطلق جواب بدن. 4.توصیه و سخن پایانی: برای کنکور تیر درک مطلب کار کنین و جزء روتینتون باشه تا دستتون قوی بشه. از همین الان نقاط ضعف خودتون توی قواعد رو پیدا کنین و روی اونا تمرکز کنین و حتما ازشون تست بزنین تا تسلط پیدا کنین. برای ترجمه هم یه جزوه بردارین و هر نکته ای که پیدا کردین رو واردش کنین و مرورش کنین.

تیم تحلیل سوالات درس عربی کنکور انسانی دی ماه :

مصاحبه
مائده رضایی- دبیری ادبیات رتبه ۶۰ کنکور سراسری
مصاحبه
سرپرست نویسندگان: دکتر حدیث نریمانی-پزشکی کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *