انسانی, تحلیل سوالات کنکور

تحلیل سوالات روانشناسی کنکور انسانی دی ماه

سوالات روانشناسی

۱.دیدگاه کلی و رویکرد ها در طرح سوالات :

سوالات روانشناسی عالی طرح شده بود ، سوال چالشی و خیلی سختی نداشت و سطح سوالات کاملا عالی و آسون بود و فقط تنها چیزی که وجود داشت و قطعا شما هم بهش توجه کردین این بود که 5 تا سوال از تعداد سوالات روانشناسی کم شده بود .

2.تیپ و سبک سوالات درس روانشناسی کنکور امسال:

شاید بگین تیپ سوالات مفهومی شده بود ، بله ؛ ولی بچه ها الان سه چهار ساله که تیپ سوالات روانشناسی گرایش پیدا کرده به مفهومی شدن و دانش آموزی که فقط حفظ میکنه قطعا از یادش میره و نمیتونه جواب بده .

تعداد سوالات حفظی خیلی کم بود و بیشتر مفهومی و مثالی بودن. پس اگر دانش آموز مفهومی خونده بود و در کنارش کتاب تست مهروماه و آبی قلم چی رو کار میکرد ، اصلا سر جلسه دچار مشکل نمیشد ولی کسی که حفظ کرده بود و مرور خوبی نداشت نمیتونست نتیجه بگیره .

سوالات خیلی طولانی طرح شده بودن و طراح میخواست با یه تیر چندتا نشون بزنه یعنی دیده بود تعداد سوالات داره کم میشه ؛ پس به جاش محتوا رو زیادتر کرده بود .

3.درصد مناسب :

سطح سوالات عالی و استاندارد بود ؛ یعنی دانش آموزی که کتابو خونده بود و خوب جمع کرده بودراحت میتونست درصد 80 تا 90 رو کسب کنه

۴.سخن پایانی:

در کل سطح سوالات خوب بود ، مفهومی شده بودن ، استاندارد بود و فقط یکم همت میخواست که بچه ها نتیجه بگیرن و تنها چالشی که داشت کم شدن تعداد سوالات بود و سوالات طولانی شده بودن که از این مورد اصلا نباید میترسیدین و فقط لازم بود بیاین اون سوالات رو به بخش های مختلفی تقسیم کنین ، مفهوم هر سوال رو بالاش بنویسین و راحت جواب بدین.

تیم تحلیل سوالات روانشناسی کنکور انسانی دی ماه 

مصاحبه
مائده رضایی- دبیری ادبیات رتبه ۶۰ کنکور سراسری
مصاحبه
سرپرست نویسندگان: دکتر حدیث نریمانی-پزشکی کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *