برنامه ریزی کنکور, تست زنی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

تست زنی یا نکته خوانی

مشاوره ی کنکور و نکاتی درباره ی تست زنی و نحوه مطالعه کنکور, تست زنی یا نکته خوانی

خانم مهری دانشجوی داروسازی تبریز، رتبه برتر کنکور و  مشاور کنکور گاماس ۲۰

چهارمی ها ،کنکوری ها

تو فرصت باقی مونده، بیشتر تست بزنم یا فقط نکته بخونم؟

تست زنی یا نکته خوانی

تست زنی یا نکته خوانی

شرایط الآن چهارمیا‌، از اون مواقع حساسه که بخاطر یه انتخاب درست یا اشتباه، میتونه تلاش های قبلیشون رو به نتیجه برسونه یا به باد بده.
تو ذهن بچه ها ی کنکوری یه دو راهی پیش میاد

تست یا نکته خوندن؟!

ببینین، هرچقدرم که تا به حال مطالعه ی تشریحی داشتین، طبیعیه که تاحدی تو ذهنتون پراکنده شده باشه؛ هرچقدر هم که درسنامه و جزوه خوندین، بازم ممکنه همش رو بطور کامل نتونین به یاد بیارین. این به معنی فراموش کردن کل مطالب نیست.اما چون استرس نزدیک شدن به کنکور رو دارین، شاید حس کنین که بطور کامل فراموش کردین و اگه دوباره همون مطالب رو نخونین، نمیتونین سوالات رو جواب بدین.اما تصور اشتباهیه.اینکه مرور تشریحی رو به تست ترجیح بدین، بطوری که کامل وقت تست رو صرف مرور کنین، شما رو از مقابله شدن با تست، دور میکنه.

مثال

این مثال رو در نظر بگیرین که دونستن نکته و استفاده کردن ازش تو سوال، مثل قفل و کلید میمونه؛ شما نکته رو میدونین یعنی کلید رو دارین، قفل رو هم در اختیار دارین، اما بلد نیستین که چطوری با کلید، قفل رو باز کنین؛ نمیدونین که چه جوری باید از این نکته، تو سوال استفاده کنین. گاها با اینکه مطلب رو خوندین، اما نمیتونین با خونده هاتون سوالش رو جواب بدین.

چرا؟

چون طراح تو طرح سوال، با یه ایده ی دیگه ای به مطلب خونده شده ی شما،نگاه کرده.  اما شما فقط نگرش خودتون رو داشتین و با ایده های مختلف آشنا نشدین.

با یه تیر، دو نشون بزنین:

قرار نیست که وقتی تست آموزشی تمرین میکنین، اکثر سوال ها رو بتونین درست جواب بدین و اگه پنج شش سوال رو پشت سر هم نتونستین جواب بدین، فوری تست رو ول کنین و برید سراغ نکته خوندن. میتونین با یه تیر، دو نشون بزنین؛ اینطوری که متن سوال رو میخونین و اگه پاسخ احتمالی داشتین میدین و اگرم نداشتین، مراجعه کنین به پاسخ تشریحی و ریز به ریز نکته ها رو از پاسخ سوال دربیارین. مگه نمیخواستین نکته بخونین؟! خب به این ترتیب هم سوال رو خوندین هم نکته رو و هم یاد گرفتین که از این نکته، تو چه تیپ سوالاتی باید استفاده کرد.

موفق باشین

تست زنی ، مشاوره کنکور , مشاور کنکور , نحوه مطالعه کنکور , رتبه برتر کنکور، تست زنی یا نکته خوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *