تست زنی, زیست شناسی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

زیست شناسی مشاوره کنکور

وقتی که زیست شناسی سکوی پرتاب در کنکور می شود 

صحبت های رتبه برتر کنکور تجربی رامتین عالی پور درباره ی زیست شناسی مشاوره کنکور  تجربی گروه مشاوره کنکور گاماس ۲۰

پزشکی تبریز

نحوه مطالعه دروس کنکور ، درس زیست شناسی

 

زیست شناسی مشاوره کنکور

همونطور که میدونید زیست شناسی با ضریب ۱۲ از درس های فوق العاده رتبه ساز در کنکور تجربی هستش و خیلی مهمه که با این درس از جنبه های متفاوت آزمون و مطالعه و چطور رفتار بشه.
در این پست میخوام چند نکته اصلی که باعث شد من در کنکور زیست را ۸۱۴ % بزنم و تاثیر زیادی بر رتبه ی من داشت یاد آوری کنم .

منبع مطالعه زیست شناسی

اول از همه یک منبع قابل اعتماد داشته باشید که بتونه نیاز شما را برطرف کنه تا در طول سال دچار آشفتگی در انتخاب منبع و تعویض منبع نشید. در این درس خیلی مهمه که یک یا دو منبع قابل اعتماد داشته باشید و روی اونها مسلط باشید.تا اینکه چند منبع داشته باشید که همه نیمه کاره موندن.
مثلا من فقط از یک منبع برای زیست شناسی استفاده میکردم ولی اون منیع را چندین بار تا کنکور مرور کردم. اگر مهارت و وقت کافی داشته باشید و یک منبع را خوب استفاده کردید میتونید از کتاب تست های دیگه ای هم استفاده کنید. اما همچنان یک منبع برای شما به عنوان منبع اصلی برای خلاص برداری و مرور درسنامه باشه

 شیوه مطالعه برای مطالعه زیست شناسی

اول باید سراغ کتاب درسی برید. بار اول که مطلب را از کتاب میخونید باید سعی کنید حداقل ۷۰ درصد مباحث را متوجه بشید. توجه کنید چون بار اول مطلب را مطالعه میکنید در این مرحله خلاصه نویسی انجام ندید. چون ممکنه طولانی و حاوی مطالب کم اهمیت باشه.
بعد از مطالعه کتاب سراغ منبع تستی میرید و درسنامه های مرتبط با اون مبحث رو میخونید و برای نکته های مهم خلاصه برداری انجام میدید و تستها رو کار میکنید و نکات جدیدی که در تستها میبینید را یادداشت میکنید.

مرحله بعدی اینه که دوباره به کتاب برمیگردیم و این بار باید خیلی دقیق مطالعه شده و اگه نکنه جدید باقی مونده بود یادداشت میکنیم. توجه کنید یادداشت برداری برای زیست شناسی باید طوری باشد که همه ی نکات مهم را در بریگیره و با نگاه کردن به اونها، مطالب درس به صورت کلی مرور بَشه . پس در حجم یادداشت ها افراط نکنید

مرور زیست شناسی

برای آزمون های آزمایشی بهتره که دو وقت مطالعاتی در دوروز قبل ازمون به مرور زیست شناسی اختصاص داده بشه؟
وقت اول برای مرور پایه و وقت دود در روز دوم برای مرور زیست پیش دانشگاهی .
برای مرور اول باید متناسب با حجم مبحث حداقل ۲۰ عدد تست هایی به عنوان تست نمونه کار بشه تا مباحثی که در طول بازه دو یا سه هفته ای مطالعه شده بازیابی بشه این تست ها باید استاندارد باشه و بهتره که از کنکور سراسری و آزمون های آزمایشی باشه.

بعد از این، خلاصه برداری ها و نکاتی که یادداشت کردیم را مرور میکنیم تا تمام مباحث یکبار دیگه به صورت خلاصه مرور بشه در آخرین مرحله از مرور باید تورق سریع داشته باشیم به این شکل که مطالب کتاب درسی را به صورت کلی با نگاه به تیترها و تصاویر مرور کنیم و با نگاه به تیترها مطالب را برای خودمون توضیح بدیم

 نکاتی درباره زیست شناسی در آزمون 

در اختصاص دادن زمان به این درس وسواس به خرج ندید که باعث بشه از وقت سایر درس ها کم بشه. به جای اینکار سعی کنید با بالا بردن تسلط سرعت تست زدن را بالا ببرید. مبنا بر این باشد که حداکثر ۴۵ دقیقه صرف بشه ۲ تست های محاسباتی و چند موردی را برای اخر بذارید. این باعث میشه همه ی سوالات را دیده باشید و تست های ساده تر را از دست ندید.
حتما به قیدها و شکل منفی یا مثبت بودن فعل ها در صورت سوال و گزینه ها توجه کنید و تک تک کلمات در عبارات به دقت بررسی بشه.

زیست شناسی مشاوره کنکور ، مشاوره کنکور ، مشاور کنکور ،
کنکور تجربی ، رتبه برتر کنکور ، منابع کنکور ، نحوه مطالعه دروس ، نحوه مطالعه کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *