تست زنی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

زیست یازدهم و کنکور

بررسی زیست یازدهم و کنکور توسط مشاور کنکور خانم نگار رئیسی

صحبت های مشاوره کنکور ی برای یازدهمی ها درباره ی نحوه مطالعه زیست برای موفقیت در کنکور و سال تحصیلی

توسط رتبه برتر کنکور تجربی دانشجوی دندان پزشکی شهید بهشتی

زیست یازدهم کنکور

مشاوره کنکور درباره ی نحوه مطالعه زیست یازدهم

در نگاه اول به زیست یازدهم به طور کلی این موضوعات به چشم میان : مفصل و دقیق تر شدن توضیحات ، تاکید بیشتر بر شکل ها ، تقسیم بندی فصل به صورت گفتار ها و تیتر بندی منظم برای پاراگراف ها که گاها به صورت طرح سوال اند، بقیه ی تغییرات جزئی تر هستند مثل حذف و اضافه شدن مطالب و جابه‌جایی فصل ها . ژنتیک مندلی و قسمت های نسبتا زیادی از زیست گیاهی در این کتاب نیست و تفاوت مهم زیست سوم و یازدهمه .

بررسی فصل های زیست

فصل اول “تنظیم عصبی” هست که متناظر با فصل دوم زیست سوم دبیرستانه .فصل دوم “حواس” و متناظر با فصل سه ی سوم دبیرستانه. فصل سوم “حرکت” هستش که متناظر با فصل هشت دوم هست ولی توضیحات بسیار کامل تری رو در مورد حرکت و عضله ارائه میده . فصل بعدی “تنظیم شیمیایی ” هست که متناظر با فصل چهار سوم دبیرستانه فصل کم حجمی هست و مطالب کمتری نسبت به سوم دبیرستان داره. فصل بعدی “ایمنی” متناظر با فصل اول زیست سوم دبیرستانه ولی در مباحث مختلف کم و زیاد شدن جزئیاتش به چشم میخوره .

فصل ششم “تقسیم یاخته” مجموعی از فصل ۵ و ۶ و ۷ سومه . فصل بعدی “تولید مثل ” و متناطر با فصل ۱۱ سومه و توضیحات و شکل های اون دقیق تر و شکل ها بیشتر از قبل شده . دو فصل آخر “تولید مثل نهاندانگان ” و ” پاسخ گیاهان به محرک ” بخش گیاهی و ترکیبی از فصل های ۹ و ۱۰ سوم و قسمت گیاهی فصل ۸ دوم هست . مباحث خزه و سرخس و بازدانه حذف شده و قسمت گیاهی رو اسون تر از قبل کرده .

زیست یازدهم

با توجه به این موارد نمیشه گفت این کتاب نسبت به کتاب نظام قدیم سخت تر یا آسون تر شده و به نظر میاد تقریبا هم سطح باشن . مطالب فصل ها نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده و این موضوع یعنی به احتمال زیاد نکات و مفاهیم قبلی هنوز هم میتونن کارامد باشن. ولی با توجه به تغییرات کلی و جدید طراح کنکور موضوعات زیادی برای مانور دادن خواهد داشت و این یعنی نیاز به مطالعه ی دقیق تر برای دانش اموزان.بیشتر بدانید ها و واژه شناسی که در خلال متن یا حاشیه ی کتاب هستند هم در کنکور مورد ارزیابی قرار نمیگیرن.

مشاور کنکور ,مشاوره کنکور, زیست یازدهم و کنکور,مطالعه زیست ,
نحوه مطالعه کنکور ,موفقیت کنکور ,رتبه برتر کنکور تجربی, رتبه برتر کنکور, دندان پزشکی شهید بهشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *