چگونه درس بخوانیم

چگونه در امتحان عربی ۲۰ بگیریم؟! 🧐 🤓 😎

چگونه عربی بخوانیم

درس عربی از جمله دروسی است که داوطلبان تمامی رشته‌های کنکور باید آن را برای کنکور بخوانند و معمولا تعداد زیادی از دانش‌آموزان با آن مشکل دارند. در این نوشتار می‌خواهیم به بررسی این سوال بپردازیم که برای عملکرد بهتر در کنکور، چگونه عربی بخوانیم؟ در ادامه با مفاهیمی مثل چگونه در امتحان عربی ۲۰ بگیریم؟ چگونه عربی بخوانیم؟ برای امتحان چگونه عربی را حفظ کنیم؟ عربی کنکور! چجوری عربی بخونم؟ چگونه عربی را راحت ترجمه کنیم؟ عربی رو از کجا شروع کنم؟ و آموزش خواندن درس عربی نهم خواهیم پرداخت پس با ما همراه بمانید.

روش مطالعه عربی برای کنکور چگونه است؟

 

 

برای اینکه بدانیم، چگونه عربی بخوانیم؟ لازم است تا به ابعاد مختلف این درس، به‌خصوص در زمینه تست‌های کنکور آشنایی داشته باشیم. تست‌های کنکور عربی شامل مباحث متنوعی است. لازم است بدانیم که تمام این مباحث نباید به یک روش مطالعه شوند و برای عملکرد بهتر در هر بخش، بهتر است روش مناسب همان مبحث را یاد بگیریم.

برای مثال برای بخش ترجمه بهتر است انواع فعل‌ها در زبان عربی را بشناسیم و از تکنیک رد گزینه در عربی کنکور استفاده کنیم. بخش قواعد درس عربی نکات ریز متعددی دارد که برای تسلط بر آن‌ها به تمرین و تکرار، تست زدن مستمر و مدیریت زمان آزمون نیاز داریم. یک مشاور کنکور حرفه‌ای می‌تواند شما را در مدیریت زمان، کمک کند.

برای بخش درک مطلب عربی کنکور نیز، مشابه بخش قواعد به تمرین و تکرار و زدن تست‌های هرچه بیشتر نیاز است. توجه داشته باشیم که در این بخش نیاز نیست معنی تمامی لغات را بلد باشیم. تا جایی که مفهوم کلی متن را برای پاسخ به سوالات متوجه شویم، کافی است.

بودجه‌بندی سوالات عربی کنکور

برای اینکه بدانیم چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم، باید بودجه‌بندی سوالات هر درس در کنکور را بدانیم. درس عربی نیز از این قاعده پیروی می‌کند. عربی کنکور دومین درس از دفترچه عمومی است و دانش‌آموزان باید در مدت‌زمان 20 دقیقه به 25 سوال موجود پاسخ دهند که هر سوال دارای ضریب 2 است. در حالت کلی، بودجه‌بندی سوالات عربی کنکور را می‌توان به 7 بخش تقسیم کرد:

بودجه‌بندی سوالات عربی کنکور

  • ترجمه و مفاهیم: 10 سوال
  • معنی لغت: 1 سوال
  • درک مطلب: 4 سوال
  • تحلیل صرفی: 3 سوال
  • اعراب (حرکت گذاری): 1 سوال
  • جمع مکسر، متضاد و مترادف: 1 سوال
  • قواعد: 5 سوال

از جمله مهم‌ترین مباحث کنکور عربی در سال‌های اخیر می‌توان به مباحث عدد، جار و مجرور، اسم مبالغه و فاعل و مفعول، اسم تفضیل و مکان، جمله شرطی، وصف و اضافه (مبحث تست خیز عربی کنکور) ، حروف مشبهه و منصوبات اشاره کرد.

بهترین کتاب­های عربی برای کنکور

یکی از راه‌هایی که به ما کمک می‌کند تا بدانیم چگونه عربی بخوانیم؟ این است که بهترین کتاب‌های عربی کنکور را بشناسیم که در زیر به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فوت و فن عربی جامع کنکور خیلی سبز

این کتاب دارای درس‌نامه‌های مفصل بوده و متن ساده و روانی دارد. در پایان هر درس نیز برای فراگیری بهتر مبحث، تعدادی تست تالیفی آورده شده‌اند. با وجود تکمیل بودن درس‌نامه‌ها، در برخی از موارد، بیش از حد به مباحث تخصصی پرداخته شده است. به‌روزرسانی این کتاب نیز معمولا به کندی صورت می‌گیرد.

کتاب فوت و فن عربی جامع کنکور خیلی سبز

  • عربی جامع کنکور تخته سیاه

این کتاب که به نسبت سایر منابع جدیدتر است را می‌توان بهترین کتاب عربی جامع کنکور معرفی کرد. درس‌نامه‌های کامل و کاربردی، تست‌های مرتبط با هر درس و نمونه تست‌های کنکور و آزمون‌های آزمایشی از جمله ویژگی‌های این کتاب هستند.

کتاب عربی جامع کنکور تخته سیاه

    • عربی جامع کنکور آی‌کیو پلاس گاج

    این کتاب شامل درس‌نامه، تست و پاسخ تشریحی کامل و جامع است و توانسته رضایت داوطلبان را تا حد بالایی جذب کند. یکی از ویژگی‌های اصلی این کتاب بانک جامع و کامل از تست‌های سطح دشوار است.

  • عربی کنکور جامع مرشد مبتکران

درس‌نامه‌های این کتاب به صورت جامع و کاربردی تدوین شده‌ و مفاهیم درسی به تفصیل و با مثال‌های فراوان بیان شده‌اند. تست‌های این کتاب به صورت طبقه‌بندی شده هستند و شامل تست‌های تالیفی و کنکوری می‌شوند.

  • روش مطالعه عربی کنکور رتبه‌های برتریکی از راه‌هایی که به ما کمک می‌کند تا بدانیم چگونه عربی بخوانیم؟ این است که بدانیم رتبه‌های برتر سال‌های گذشته چطور این کار را انجام داده‌اند. به عنوان مثال یکی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری می‌گوید: برای مطالعه درس عربی اول از لغات (مبحث تست خیز عربی کنکور) آغاز کرده و بعد به سراغ متون می‌رفتم. در مرحله بعدی قواعد را مطالعه می‌کردم.رتبه 138 کنکور تجربی نیز می‌گوید: تست زنی زیاد به من کمک بسیاری کرد. بیشتر کتاب­های موجود در بازار را چندین بار تست زده بودم.این نظر می‌تواند به طور ویژه مورد توجه علاقه‌مندان به برنامه‌ریزی کنکور تجربی قرار گیرد. این نظرات می‌توانند شما را به پاسخ سوال چگونه عربی بخوانیم برساند.سوالات متداول

    در این بخش قصد داریم تا به رایج‌ترین سوالاتی که داوطلبان کنکور، در درس عربی با آن روبه‌رو هستند پاسخ دهیم. پاسخ این سوالات، داوطلبان را برای عملکرد بهتر در کنکور درس عربی یاری می‌‌دهد.

    1. چگونه درس عربی را خلاصه‌نویسی کنیم؟چگونه درس عربی را خلاصه‌نویسی کنیم؟

    پس از خواندن هر بخش، آنچه از درس متوجه شده‌اید را به صورت خلاصه یادداشت کرده و از انتقال کامل متن خودداری کنید. نکات ریز تست‌های مرتبط با هر درس را فراموش نکنید.

    1. آیا می‌شود درس عربی را 100% زد؟

    بله! با یک برنامه‌ریزی دقیق و تمرین و تکرار می‌شود به این هدف رسید. برنامه‌ریزی کنکور گاماس 20 برای رسیدن به این هدف شما را همراهی می‌کند. این برنامه‌ریزی به ما کمک می‌کند تا بدانیم، چگونه عربی بخوانیم؟

    1. تراز درس عربی در رتبه نهایی چقدر تاثیر دارد؟

    اگرچه درس عربی نسبت به درس‌های ادبیات فارسی و دین و زندگی ضریب کمتری دارد، اما به دلیل ضعف عمومی داوطلبان در این درس، هر نمره آن، به مقدار بیشتری تراز شما را افزایش می‌دهد. به صورت کلی درس عربی به گونه‌ای است که نمره پایین آن تا 3.33 درصد مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما نمره بالاتر از 75 درصد در آن به شدت در افزایش تراز و رتبه عمومی شما موثر است.

    1. عربی در کنکور شامل چند سوال است؟

    تعداد تست‌های درس عربی کنکور 25 عدد است که به دلیل درس دوم بودن در دفترچه دروس عمومی، شامل تست‌های 26 تا 50 دفترچه است.

کلام آخر:

توی این مطلب به بررسی موضوع چگونه در امتحان عربی ۲۰ بگیریم؟! پرداختیم. شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال، پیشنهاد و یا انتقادی آن را با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید با کارشناسان ما در گاماس ۲۰ تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان مجموعه نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *