مصاحبه, مطالب انگیزشی

صحبت های برتر کنکور

صحبت های برتر کنکور

مصاحبه با رتبه برتر کنکور آقای آرمان قمری که بعد از ۲ سال تحصیل پرستاری به دندانپزشکی دانشگاه اصفهان رسیدند

صحبت های برتر کنکور با قبولی دندانپزشکی

سلام خودتون رو معرفی می کنید؟

آرمان قمری هستم. دانشجوی سابق پرستاری ساری و دانشجوی حال حاضر دندان پزشکی اصفهان.

میشه از خودتون بگید؟ چی شد که تصمیم گرفتین کنکور مجدد بدین؟

من سال ۹۴ برای اولین بار کنکور دادم و فکر می کردم که هیچ وقت نمی تونم از این بیشتر موفق باشم. برای همین وارد رشته ی پرستاری شدم. من همیشه برای پرستارا و شغل پرستاری احترام قائل بودم و خودم رو همیشه یک پرستار هم می دونم. ولی این شغل عشق میخواد. سقف آرزو های من این نبود. برای همین بعد از این که ازدواج کردم، تصمیم گرفتم که کنکور بدم.

برنامه ریزی زمانیتون به چه صورتی بود؟

من با توجه به این که ترم پنجم (مهر ۹۶) هم دانشگاه و هم بیمارستان می رفتم، زمانم محدود بود و با کمک همسرم برنامه ریزی می کردم. از ترم بهمن بنده از دانشگاه انصراف دادم و وقتم تا حدودی ازاد تر شد.

با چند ساعت در روز شروع کردید و در اخر به چند ساعت رسیدید؟

اوایل که دانشگاه میرفتم با حدود شش تا هشت ساعت شروع کردم و ماه های اخر تونستم به ۱۶ ساعت هم برسم.

آیا در طی مسیر نا امید هم شدید؟

ببینید کنکور یک رالی نه ماهه هست و مسلما هر کسی طی این نه ماه دوره هایی از ناامیدی رو ممکنه تجربه کنه، کسی موفق هست که اولا کمتر ناامید بشه و دوما اگر ناامید شد بتونه زودتر خودش رو جمع و جور کنه. بله من هم در کل مسیر دو بار ناامید شدم؛ یک بار دی ماه و یک بار هم یک ماه مونده به کنکور که خدا رو شکر با حمایت همه جانبه ی خانواده ها و مخصوصا همسرم تونستم به دور برگردم.

رمز موفقیت کنکوری ها رو در چه چیزی میدونید؟

اولین لازمه ایمان هست و بعد تلاش. کسی که به خودش ایمان (نه ایمان کاذب) داشته باشه واقعا می تونه موفق باشه. من با تراز ۵۸۰۰ شروع کردم و تونستم به تراز بالای ۷۲۰۰ برسم. این هم خیلی مهم هست که شما روش درس خوندن رو بلد باشید؛ چون کتاب های کمک درسی برای همه تقریبا یکسانه. باید یاد بگیرن که چطور درس بخونن. موفقیت هیچ وقت اتفاقی نیست.

سخن آخر!

برای همه ی کنکوری ها آرزوی موفقیت دارم.