تست زنی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

مشاوره مطالعه متعادل کنکور

مشاوره مطالعه متعادل کنکور ، مشاور رتبه برتر

مشاوره مطالعه تشریحی و تستی برای کنکور سراسری

مشاوره کنکور و نکات لازم برای مطالعه

مشاور کنکور خانم آقاجانی دانشجو دندانپزشکی دانشگاه تهران مشاور برتر کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعادل در مطالعه ی تشریحی و تستی

امتحانات تستی با تشریحی تفاوت های بسیاری دارند در امتحانات تشریحی دانش آموزان حتی با مطالعه ی شب امتحانی و حفظ کردن چند فرمول می توانند نمره ی بالایی کسب کنند ولی در امتحانات تستی حتی با رعایت نکردن یک نگه ی ظریف ممکن است از پیدا کردن جواب درست باز بمانند مقدمه ی مطالعه ی درست برای تست، تسلط بر مطالب و در نتیجه تشریحی خواندن صحیح است اگر فردی بر مطالب تشریحی احاطه و تسلط کافی نداشته باشد، نمی تواند بر تست های مشکل و کنکوری غلبه کند. بنابراین رعایت تعادل بین مطالعه ی تشریحی درس ها و حل کردن تست های آن مطالب از نکات اصلی برای رسیدن به هدف است.

برای شروع هر مطلبی ابتدا باید به صورت تشریحی بر آن تسلط پیدا کرد و در واقع بیشترین قسمت از مطالعه در ابتدای کار باید به تشریحی خواندن اختصاص داده شود و در صورت نیاز خلاصه نویسی برای دسته بندی مطالب در ذهن و هم چنین داشتن یادداشت های کوچک برا مرور در آینده، صورت بگیرد. سپس به تست پرداخته شود و در صورت نیاز (مخصوصا در درس های دینی و زیست و شیمی) دوباره تشریحی خوانده شود تا مطلب به صورت کامل در ذهن تثبیت شود.

حتی در مطالعه ی دروسی مثل شیمی فیزیک ریاضی و عربی حل کردن تمرین های کتاب قبل از پرداختن به تست، از نکات ضمنی برای یادگیری مطلب جدید است.

مشاوره مطالعه متعادل کنکور

اما این تشریحی خواندن نباید مانع از تست زدن شود. بعضی از دانش آموزان دچار افراط در خواندن با وسواس مطالعاتیر می شوند. این دانش آموزان با صرف زمان بسیار زیاد روی خواندن و زیر و رو کردن مطالب برای پیدا کردن همه ی نکات، یا به تست زدن نمی رسند یا در همان مراحل اولیه ی تست زدن می مانند و مهارت تست زنی بالایی پیدا نمی کنند. پس همیشه دارای استرس و نگرانی برای تست های نزده و درصد های پایین خود در آزمون ها دارند. در ضمن اینکه زمان زیادی را صرف نکات بی ربط و بدون کاربرد کرده و گاها بعد از دو سال هنوز نمی توانند نکات مهم و سوال خیز را پیدا کنند.

در دسته ی دیگر دانش آموزان گرایش زیادی به تست دارند در حالیکه بر مطلب تسلط کافی را پیدا نکرده اند. این افراد بعد از رویارویی با تست ها و مواجهه با عدم توانایی شان در پاسخ دادن، دچار کمبود اعتماد به نفس در یادگیری می شوند در حالیکه اگر تعادل بین تستی و تشریحی خواندن را رعایت کنند این مشکلات برای آن ها پیش نخواهد آمد.

پس در مطالعه ی خود(مخصوصا دانش آموزان دهم و یازدهم) لازم است بین تشریحی و تستی خواندن مطالب تعادل ایجاد کنید تا هم نکات بهتری بیاموزید و هم توانایی تست زدن بالایی داشته باشید

مشاوره مطالعه متعادل کنکور , مشاوره برای مطالعه متعادل , مشاوره مطالعه تستی و تشریحی , مشاوره کنکور , رتبه برتر کنکور , مشاوره رتبه برتر کنکور , مشاوره قبولی کنکور , قبولی برتر کنکور , برتر کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *