شیمی, مشاوره

مشاوره کنکور تحلیل شیمی

مشاوره کنکور تحلیل شیمی

مشاوره کنکور بالابردن درصد شیمی

مشاوره کنکور خواندن دروس

مشاور کنکور آقای اسدی دانشجو پزشکی مشهد

مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس ۲۰

 

مشاوره کنکور تحلیل شیمی

۳۵ تست شیمی ۴۵ دقیقه زمان

پایه ی دوم، ۱۱ تست (۳ تست فصل ۱، ۲ تست فصل۲ ، ۱ تست فصل ۳، ۳ تست فصل ۴، ۲ تست فصل ۵)

پایه ی سوم، ۱۱ تست (۴ تست فصل ۱، ۲ تست فصل ۲، ۴ تست فصل ۳)

پایه ی چهارم، ۱۴ تست (۲ تست فصل ۱، ۲ تست فصل ۲، ۴ تست فصل ۳ ،۴ تست فصل ۴)

همانطور که توجه کردید نکته اول در مورد شیمی کنکور، پایه ها تقریبا اهمیت یکسانی دارند نکته بعد در مورد سطح سوالات مباحث پایه دوم نسبت به بقیه پایه ها ساده تر و سطح دشواری مباحث شیمی ۳ و ۴ تقریبا یکسان است.

این ۳۵ تست شیمی را در سه دسته بندی می توان تحلیل کرد ۱ حفظی ۲- محاسباتی (حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد سوالات) ۲- تیپ جدید چند موردی

مطالب شیمی ۲ اکثرا حفظی هستند و از حفظی ها به محلول ها از شیمی ۲ و اسید و باز و سینتیک و الکتروشیمی از شیمی ۲ اشاره کرد و مبحث هایی که در سوالات محاسباتی بیشتر مورد توجه هستند شیمی۳ فصل اول و دوم و محلول ها و سینتیک و تعادل و اسیدوباز و اخیرا الکتروشیمی از شیمی ۴

مورد مطالعه شیمی: برای نتیجه ی بهتر نکته برداری و خلاصه نویسی بسیار مهم هستند زیرا علاوه بر افزایش دقت هنگام مطالعه و در ماه های پایانی که حجم مطالبی که باید مرور شوند زیاد است کاربردی است همچنین به حفظ تسلط با مرور های هفتگی کمک میکند.

در مطالعه شیمی به مقتضای مبحث باید دو رویه در پیش گرفته شود. مباحثی که در آن ها مطالعه ی مستمر پیش از تست زین مورد توجه است خلاصه نویسی کردن در این مباحث از اهمیت بالایی برخوردار است و مرور خلاصه ها هر چند هفته یکبار.

و مباحثی که در آن ها تست زدن برای تسلط و حل تیپ های مختلف لازم است مانند پایهی سوم و فصل ۳ و * پایه ی چهارم (توصیه می شود برای مباحث فصل ۳ و ۴ پایه ی چهارم، تست زنی را پس از مطالعه ی کتاب و جزواتی که در اختیار دارید، به تاخیر نیاندازید.

مشاوره کنکور تحلیل شیمی

تعداد سوالات از شکل ها و جدول ها ۲تا۳ سوال است که گاهی از مفهوم شکل سوال مطرح می شود و گاهی یکی از اجزای شکل حذف می شود و از آن سوال پرسیده می شود  درنتیجه شما باید به بررسی دقیق شکل ها و جدول ها بپردازید.

برای مطالب حفظی باید در حدی از تسلط باشید که کمتر از ۲۰ ثانیه گزینه های سوال تستی خوانده شود و سوال حل بشود وگرنه در مدت زمان ۳۵ دقیقه که متوسط هر سوال ۱ دقیقه زمان دارد به مشکل برمی خورید و برای سوال های محاسباتی که بین یک تا دو دقیقه زمان می برد باید زمان ذخیره کنید.

ذخیره زمان در بعضی تست ها با تکنیک ها انجام می شود که بیشتر مباحث شیمی آلی رفصل و شیمیا) محلولها شیمی۳ و اسیدوباز و ….

همچنین مباحثی که شامل ساختار ها و فرمول ها و ترکیب ها و … هست با تسلط کافی بدون صرف زمان برای رسم به سرعت در ذهن ما شکل می گیرد و یادآوری می شود.

نکته بعدی در مورد شیمی

در آزمون ها و کنکور دارای بیشترین ضریب بعد زیست در رشته تجربی هست، چون هم در ترتیب دفترچه ها شیمی عنوان آخر می باشد اگر دانش آموزان در آخر آزمون حوصله و دقت کافی را ندارند و همچنین سوالات مفهومی هستند و بدون تست کافی نمیتوان نتیجه گرفت.

مشاوره کنکور تحلیل شیمی ، مشاور کنکور برتر ، مشاوره مطالعه کنکور ، مطالعه کنکور ، مشاوره کنکور ، مشاور کنکور ،شیمی کنکور, نحوه مطالعه دروس کنکور , رتبه برتر کنکور , قبولی کنکور , قبولی برتر کنکور , برتر کنکور,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *