تست زنی, زیست شناسی, شیوه مطالعه دروس, مشاوره

مشاوره کنکور درباره مطالعه زیست

مشاوره کنکور درباره مطالعه زیست و نحوه بالا بردن درصد زیست در کنکور

مشاور کنکور و رتبه برتر کنکور تجربی آقای دکتر جمالی

قبولی دندانپزشکی همدان و مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰

 

مشاوره کنکور درباره مطالعه زیست

سلام به همه ی اونایی که الان دارن این متنو میخونن من میخوام بگم چطور در کنکور از زیست صفر مطلق به حدود ۷۰% رسیدم اینکه میگم صفر مطلق یعنی من رشتم تجربی نبود و حتی ابتدایی ترین مسائل زیست رو بلد نبودم.

اوایل مهر۹۵ که شروع کردم به خوندن زیست از زیست سال دوم شروع کردم کتاب رو که میخوندم چیز خاصی نداشت اما وقتی سراغ تست میرفتم هیچ سوالی رو درست جواب نمیدادم .
یادمه چن باری زیستو منفی زدم و گزینه ها بشدت ترکیبی بود و من اصلا خیلی از گزینه ها رو نمیفهمیدم و از طرفی حفظ کردن به متن که چیزی ازش نفهمی پسیار سخت تر بود با اینکه هیچی از زیست نمیفهمیدم اما اصرار داشتم خودم بخونمش و کلاس نرفتم و همینجوری ادامه دادم.

فصلای بعدی زیست سال دوم بهتر بود حداقل تستایی داشت که فقط مربوط به سال دوم باشه و میتونستم اونارو جواب بدم اینجوری دیگه درصد زیستم منفی نمیشد أماه طول کشید زیست ۱ رو تموم کنم. اونم فقط ۳۰% مطالبشو یاد گرفته بودم از وضعیت اصلا راضی نبودم ولی انگار دیگه دستم اومده بود چجوری زیست رو بخونم .
از طرفی زیست ۲ رو که شروع کردم مطالب ترکیبی اش با پیش کم بود و تند تر پیش میرفتم و همزمان که زیست ۲ رو میخوندم زیستا رو هم مرور میکردم و تستای علامت دار را دوباره بررسی میکردم .

همیشه تو زیست تستایی رو که میزدم با دقت بررسی میکردم تمام نکته ها رو در حاشیه کتاب یادداشت میکردم و هر فصلی که تموم میشد حتما فصلای قبلی باز هم در برنامه ی مروری ام بودند زیست نکات بیشتری داشت ولی بهتر از سال دوم پیش رفتم هر فصل از زیست رو با تعداد زیادی است که با دقت تمام گزینه ها رو بررسی کرده بودم تمام کردم.

مشاوره کنکور درباره مطالعه زیست

اواسط یکم از درس خوندن فاصله گرفتم برای همین زیست پیش رو دیر شروع کردم دقیق یک ماه قبل از عید. ولی استرس هم داشتم که باعث میشد تندتر پیش برم.

باز هم همزمان با زیست پیش مطالب زیست ۱و۲ رو با تست زدن و خوندن کتاب مرور میکردم ۱۳ خرداد زیست برای او این بار تموم شده بود اما انقدر تست زیاد زده بودم که انگار ۱۰بار خونده بودمش. تا اون موقع حدود۱۰ هزار تست زیست زده بودم طوری تو زیست مسلط شده بودم که برای کنکور فقط به مرور اجمالی بر روی مطالب داشتم چون بیشتر از اون وقت نداشتم، در طول سال بیشتر وقتمو زیست گرفته بود و به دروس دیگه وقت خیلی کمتری اختصاص دادم و با اینکه ژنتیک را هم حذف کردم به درصد تقریبا ۷۰ رسیدم

در درس زیست با بررسی تعداد تستهای زیاد و متنوع میتونیم به درصد بالای ۷۰ برسیم

مشاوره کنکور درباره مطالعه زیست ، مشاوره کنکور ، مشاور کنکور
کنکور تجربی ، رتبه برتر کنکور ، منابع کنکور ، نحوه مطالعه دروس ، نحوه مطالعه کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *