تست زنی, زیست شناسی, شیوه مطالعه دروس

مشاوره کنکور مطالعه ژنتیک زیست

افزایش تمرکز به بیان دکتر ابوترابی مشاور کنکور گروه گاماس۲۰

مشاوره کنکور مطالعه ژنتیک زیست شناسی تجربی

مشاوره کنکور مطالعه دروس

مشاوره کنکور مطالعه زیست کنکور و ژنتیک دکتر شیخ زاده دندانپزشکی اراک رتبه برتر کنکور تجربی

مشاوره کنکور مطالعه ژنتیک زیست

یادم می آید دوم دبیرستان که بودم کنکوری ها از سختی درس ژنتیک میگفتند که سخت است ، مسائلش خیلی متنوع است ، محاسباتش وقت گیر است ، نمیدانم از کدام راه به جواب برسم و من آنزمان به کمک یکی از معلمانم کمی با مفاهیم کلی درس ژنتیک آشنا شدم و شدیدا از آن خوشم آمد، بعد کتاب کمک درسی ژنتیک خریدم و شروع به حل کردن تمام تست های آن کردم از اول تا اخر در ابتدا برایم کمی مشکل بود ولی وقتی بیشتر با مفاهیم احتمال آشنا شدم مسائل آن کمی راحت تر شد

روی هر مسله انقدر کار میکردم که به جواب برسم و هرگز از پاسخ نامه آن استفاده نکردم گاهی حتی یک روز کامل به آن مسله فکر میکردم.. انقدر در درس ژنتیک قوی شده بودم که سال چهارم دبیرستان که رفتم و ژنتیک برای کنکور میخواندم راه هایی جدید پیدا میکردم ، راه هایی که در هیچ کتابی نبود هیچ وقت یادم نمیرود مسله ای که یک صفحه جواب داشت و من در چند خط آن را حل نمودم تا بجایی رسید که بعد از کنکور و قبولی در دانشگاه برای کتاب زیست یکی از موسسه ها در قسمت ژنتیک همکاری نمودم برای موفق شدن در این درس باید ابتدا تواناییتان در درس احتمال را افزایش دهید.

احتمال یک پدیده ی منطقی است و با فکر کردن به آن به راحتی میتوانید آن را درک کنید، هرگز آن را حفظ نکنید. و روی مسائل فکر کنید و سریع به سراغ پاسخ نامه نروید ، فکر کردن روی یک مسله ای که برایتان سخت است و پیدا کردن جواب آن توسط خودتان قطعا راه را برای رسیدن به پاسخ تست های دیگر هموارتر خواهد کرد.

خوانایی نکات و حل مسائل

دریافت مفهوم مسله ژنتیک مهم ترین اصل در یادگیری آن است .  تمیز و خوانا بنویسید. خیلی از دانش آموزان هنگام حل کردن مسایل در چرک نویسشان ، آنقدر در هم ریخته مینویسندک اصلا متوجه نمیشوند از کجا شروع کرده اند و چه قسمت هایی از مسئله را لحاظ کرده اند و چه قسمت هایی را لحاظ نکرده اند . شمرده شمرده نوشتن اصل بسیار مهمی برای مسائل ژنتیک است به خصوص که در ژنتیک سوال ها بسیار طولانی هستند و بیماری ها و نکات زیادی را باید در مسئله حساب نمود .

لذا هرچه تمیز تر و تفکیک شده تر بنویسید جمع بندی آن برایتان آسان تر خواهد بود

عجله نکنید

ژنتیک درسی است که به تمرین بسیار نیاز دارد باید تعداد بسیار زیادی تست حل کنید تا بتوانید قلق های آن را دریابید و از راه حل های ساده به جواب برسید وحتی خودتان راه های جدیدی کشف کنید، در این درس هرچه بیشتر تست بزنید موفق تر خواهد بود زیرا در درس ژنتیک هر تست یک ایده ی جدید است و فکر کردن روی آن ذهن شما را باز تر میکند تا بتوانید در جلسه کنکور راحت تر به جواب صحیح برسید.

مشاوره کنکور مطالعه ژنتیک زیست ، مشاور کنکور ,مشاوره کنکور ,کنکور تجربی ,کنکور ریاضی, تنظیم خواب کنکور بهتر,مشاور کنکور تجربی, مشاور کنکور ریاضی, رتبه برتر , رتبه برتر کنکور, رتبه برتر کنکور تجربی, مشاوره کنکور خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *