شیوه مطالعه دروس, مشاوره, مصاحبه

مشاوره کنکور کیفیت مطالعه

مشاور کنکور خانم شاهماری پیرامون بهبود کیفیت و افزایش ساعت مطالعه دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه کرمانشاه

مشاوره رتبه برتر کنکور تجربی برای کاهش خستگی و پرانرژی بودن در طول روز

یکی از روش های بسیار مفید افزایش ساعت مطالعه و کاهش خستگی پایان شب اینه که ساعت اتاقت رو حدودا بین ۴۵ تا ۱۰۰ دقیقه عقب بکشی و به هیچ ساعت دیگه ای هم بجز اون نگاه نکنی. به محض دیدن این ساعت ضمیر ناخودآگاه تو در فایل های خودش نوع تحلیلش از ساعت ۲۲ این هست که نه باید هنوز بخونی پس فشار ذهن و تمرکز و حواست رو بالا میبره.

همیشه در شروع صبح اون لحظه بیدار شدن و جدا شدن از خواب سخت هست ولی بهترین راه حل برای اون افزایش ضربان قلب با استفاده از انجام چند حرکت و تمرین ورزشی به علاوه انتخاب درسی هم که دوست دارین برای شروع کار در صبح خیلی مهمه و خودش به انگیزه ای میشه برای رغبت کردن برای رفتن به سمت مطالعه در حین مطالعه در مواقع رکود و احساس کسالت رفتن به محیط شلوغ تر برای مطالعه برای چند دقیقه و بازگشت به فضای مطالعه ، جویدن آدامس با طعم تند و مهم تر از همه تغییر در شیوه یادگیری مهمترین عوامل کسب هوشیاری و تمرکز بالاتر هستند.

تغییر در شیوه یادگیری (مشاوره کنکور کیفیت مطالعه)

حین مطالعه یه درس برای تنوع بیا و راه برو و هر چیزی که میخونی کتاب رو ببند و برای خودت بلند بلند توضیح بده اگه تخته وایت برد داری (یا ی تیکه کاغذ) نکات مهم اون رو روی تخته بنویس یا روی کاغذ یادداشت کن. اگه پشت میز بودی حالا بیا و کمی ایستاده بخون و یا جات رو عوض کن . ناهار رو سبک بخورید و بعد از اون به مدت ۲ ساعت حجم کار درسی رو خردتر کنید و بین اونا فعالیت فیزیکی حتی در حد راه رفتن ساده بذارید. بهترین شرایط خواب اون لحظه ای هست که تو نری سراغ خواب تا بیاد و اون بیاد سراغ تو و در همون دقایق اوج خواب بری بخوابی که مسلما خوابی کوتاه ولی مفید رو در طول روز تجربه میکنی .

استراحت عصرگاهی میتونه باشه یا نباشه ولی اگه شروع کار مطالعه ات زود تر از ساعت ۸ صبح هست بهتره که وسط ها در حد کمتر از ۱ ساعت استراحت هم داشته باشی.

در همون اوایل کار که احساس میکنی خواب آلودگی برات داره به وجود میاد کم کم سرعت مطالعه رو بالا ببر و مطالعت رو با حل تست و سوال و حتی توضیح دادن اون قسمت درس فعال کن ، اگر در مکان خیلی ساکتی درس می خونی در خلال مطالعه در حد ۱۰ دقیقه موسیقی انرژیک گوش بده و در اون حین با تجسم خلاق ، خودت رو پر قدرت و پر انرژی تصور کن . تنفس صحیح هم خیلی میتونه در جهت رسیدن ی اکسیژن عالی به مغز در جهت رفع خواب آلودگی ها موثر باشه همیشه این رو بدون که قوی ترین عامل جلوی خواب زیاد و کسالت ، داشتن انگیزه قوی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *