مصاحبه

مصاحبه با رتبه برتر

مصاحبه با رتبه برتر

مصاحبه با رتبه ی ۱۹۹ کنکور تجربی منطقه ۲ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی

مصاحبه با رتبه برتر کنکور، خانم متینه حسینی

سلام خودتون رو معرفی کنید

سلام متینه حسینی هستم. رتبه ی ۱۹۹ کنکور تجربی منطقه ۲ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی.

درصد های کنکورتون رو میشه بگید.

ادبیات ۸۶،عربی ۱۰۰،دینی ۶۹، زبان ۸۵،زیست ۶۷،فیزیک ۶۱،ریاضی ۸۰،شیمی ۸۱

از کی شروع کردید؟

من از سال آخر شروع کردم.

یعنی به بچه ها هم توصیه میکنید از سال آخر شروع کنن؟

من پشیمون نیستم ازین که سال آخر شروع کردم. به بچه ها توصیه میکنم سال سوم خوب بخونن و سال آخر کنکوری بخونن. ینی یه کاری نکنن که خسته بشن و سال آخر جا بزنن.

روش مطالعه تون توی دروس شیمی و ادبیات و عربی و ریاضی رو بگید.

برای شیمی من به شخصه چون المپیادی بودم بیشتر تمرکزم روی کتاب بود. متن کتاب رو میخوندم با دقت و بعدش تست به تعداد زیاد میزدم. ادبیات رو هم من به تفکیک موضوع میخوندم.و بعد از عید هر شب هم لغت و هم تاریخ ادبیات میخوندم. تست قرابت و آرایه هم میزدم. عربی رو هم من از روی درس نامه ی کتاب خیلی سبز جامع خوندم و چون تست ترجمه و درک متن خیلی میزدم خیلی کمکم کرد. و در آخر ریاضی رو من بیشتر تمرکزم روی تست زدن بود تا روی خوندن درسنامه.

به نظرتون کلید موفقیتتون توی کنکور چی بود؟

اولیش این بود که من استرس نداشتم زیاد. به خصوص ماه آخر. و مهم تر از اون اینکه من عمومی ها رو پا به پای اختصاصی ها از تابستون شروع کردم و خیلی جدی گرفتمشون. چون عمومی بر خلاف اینک توی آزمونا چندان تأثیر نداشت توی کنکور خیلی رتبه ام رو جا به جا کرد.

در آخر توصیه ای دارید؟

بله. اینکه سعی کنید روی سرعتتون خیلی کار کنید. توی هرآزمون سعی کنید وقت اضافه بیارید. در نهایت هم در کنکور. این به کاهش استرس و افزایش دقتتون خیلی کمک میکنه.

حرف آخر!

در آخر از خانواده ی عزیزم به خصوص پدر و مادرم تشکر میکنم که از من پشتیبانی کردن و توی این راه کمکم کردن. هم چنین از مشاور خوبم آقای امین عشایری هم تشکر میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *