مصاحبه

مصاحبه با رتبه ۶۲ کنکور ۹۹

مصاحبه با سهیل بهرامی رتبه 62 کنکور تجربی 99 | گاماس

مصاحبه با سهیل بهرامی رتبه ۶۲ کنکور ۹۹ ، رتبه برتر کنکور سراسری تجربی ۹۹ و رتبه ۳۶۹ کشوری. قبولی کنکور ۹۹ گاماس۲۰

لطفاً خودتون رو معرفی کنید؟

سهیل بهرامی هستم رتبه ۶۲ منطقه سه و ۳۶۹ کشوری رشته تجربی در کنکور ۹۹، از شهر جدید هشتگرد استان البرز. دانش آموز گروه مشاوره کنکور گاماس۲۰

درصد های دروس مختلف رو در این سه سال ذکر کنید؟

سال ۹۷
ریاضی ۴۲ زیست ۴۱ فیزیک ۳۷ شیمی ۱۳
ادبیات ۴۵ عربی ۳۸ دینی ۷۰ زبان ۹۴
سال ۹۸
ریاضی ۳۸ زیست ۵۶ فیزیک ۲۶ شیمی ۳۶ ادبیات ۵۰ عربی ۳۸ دینی ۷۰ زبان ۷۷
سال ۹۹
ریاضی ۵۵ زیست ۸۰ فیزیک ۵۵ شیمی ۷۰
ادبیات ۶۶ عربی ۹۰ دینی ۷۳ زبان ۸۹

چی شد تصمیم گرفتید برای بار سوم کنکور بدید؟

بعد از اینکه نتیجه کنکور سال دومم رو مشاهده کردم خیلی متعجب نشدم به علت کم کاری ها و عدم پیوستگی که در مطالعم داشتم انتظار چنین رتبه ای رو داشتم. بعد از تفکر زیاد و پیدا کردن مشکلات و عیوبی که در این دو سال داشتم و مشورت با چند نفر از رتبه های برتر و مشاوران کنکور تصمیم گرفتم یک سال دیگر هم پشت کنکور بمونم چون به خودم ایمان داشتم و میدونستم که میتونم بهتر از این نتیجه بگیرم.

از کی مطالعه برای سال سوم کنکور رو شروع کردید؟

من برای سال سوم از ۲۳ شهریور به طور جدی شروع کردم، در حالی که پیشنهاد میکنم از تابستون شروع کنند و پایه رو در تابستون جمع کنند.

چه تغییراتی رو در سال سوم اعمال کردید که باعث جهش شدید شما شد؟

من بعد از اینکه نتیجه سال دومم رو مشاهده کردم تغییراتی خیلی اساسی و مهمی رو ایجاد کردم برای مثال برخلاف دوسال قبل از اول با مشاور و با برنامه قلمچی پیش رفتم، هیچ روزی مطالعه رو تعطیل نکردم حتی اگر کار ضروری برام پیش میومد تا جایی که میتونستم مطالعه میکردم و دنبال بهونه برای درس نخوندن نبودم و هیچ غیبتی در آزمون ها نداشتم. به کتاب هام و اتاقم نظم دادم و هر شب که مطالعم تموم میشد اتاق و میزم رو کاملاً منظم میکردم و کتاب هام رو سرجاشون قرار میدادم چون اگه محیطی که شما در اون مطالعه دارید منظم نباشه ذهن شما منظم نیست و تمرکز و صبر شما رو پایین میاره. با تحقیق خودم و مشورت مشاورم منابعم رو کامل کردم چون منابع قسمت مهمی از مسیر کنکور هستند و حتماً باید بهشون توجه ویژه بشه.

ساعت مطالعه شما به چه شکل بود؟

من با حدود ۸ ساعت مطالعه در روز شروع کردم و تونستم قبل از عید به میانگین ۱۱ برسونم و بعد از عید میانگینم به ۱۲ رسید و در دوران جمع بندی هم تونستم روزانه حدود ۱۳ ساعت مطالعه داشته باشم. افزایش ساعت مطالعه یک فرآیند تدریجی هستش و نباید سریع انجام بشه. چون من از ۸ شروع کردم دلیل نمیشه که برای همه این ساعت مطالعه برای شروع ایده آل باشه و این کاملاً بستگی به دانش آموز داره. نکته خیلی مهم که من توصیه میکنم همه داوطلبان کنکور بهش توجه داشته باشند این هست که در مطالعه، پیوستگی اولویت بالاتری از ساعت مطالعه داره کسی که هر روز هشت ساعت مفید میخونه نتیجه بهتری از کسی یک روز ۱۲ ساعت میخونه و روز بعد ۵ ساعت میگیره.

تاثیر شیوع بیماری کرونا در مسیر شما تا کنکور چگونه بود؟

من از زمانی که شروع کردم به مطالعه برای سال سوم به کتابخونه میرفتم چون محیط خونه برام خیلی تکراری شده بود و محیط مناسبی برای من نبود، متاسفانه با شیوع بیماری کرونا کتابخونه ها بسته شد و شرایط برای من خیلی سخت، چون به فضای کتابخونه عادت کرده بودم و چون هیچ پانسیون یا کتابخونه ای قابل دسترسی نبود مجبور شدم در خونه درس بخونم که خیلی سخت بود در ابتدا ولی من تا اینجای مسیر رو خیلی خوب طی کرده بودم و نمیتونستم الان پا پس بکشم و تصمیم گرفتم به هرشکلی که هست ادامه بدم و به تدریج عادت کردم.

با توجه به اینکه شما سه سال پشت کنکور بودید چطور ناامید نشدید و ادامه دادید؟

یأس و ناامیدی سراغ من هم اومد مثل اکثر دانش آموزان، مخصوصاً حدود بهمن ماه و دی ماه که حجم درس ها در دوران جمع بندی بچه ها رو اذیت میکنه. چیزی که به من کمک کرد این بود که من همیشه سعی میکردم برای خودم هدف گذاری های کوتاه مدت داشته باشم برای مثال برای هر آزمون قلمچی هدف گذاری میکردم برای ترازم و برای درصد های دروس مختلف ، که رسیدن به این هدف گذاری هایی که کرده بودم خیلی به من انرژی و انگیزه میداد برای پیمودن ادامه مسیر و اگر گاهی اوقات به هدفی که داشتم نمی رسیدم ناامید نمی شدم و برای آزمون بعد تلاشم رو دو برابر میکردم. و نکته دیگه این هست همیشه هدفتون رو در ذهنتون داشته باشید و همیشه بهش فکر کنید و خودتون رو در اون رشته و دانشگاهی که میخواین تصور کنید.

شما از کلاس و فیلم و آزمون های آزمایشی استفاده کردید؟

من از هیچ کلاسی استفاده نکردم و فقط برای مباحثی که توشون مشکل داشتم از فیلم های آموزشی استفاده کردم مثل ژنتیک زیست و مباحث پایه ای در شیمی. دو سال اول آزمون گزینه دو شرکت میکردم و سال سوم قلمچی.

شما کی درسا رو تموم کردید و جمع بندی رو شروع کردید؟

من در حدود ۲۰ فروردین درس ها رو تموم کردم و جمع بندی رو شروع کردم که بخاطر عقب افتادن کنکور دوران جمع بندی من خیلی طولانی شد و در اردیبهشت و خرداد طبق برنامه کانون آزمون های جامع رو داشتم و مرور دروس رو.

چه توصیه ای برای کنکوری ها دارید؟

به نظر من کلید موفقیت در کنکور پیوستگی هستش و اینکه در هر شرایطی ادامه بدین و به خودتون ایمان داشته باشین، خستگی ناپذیر باشین و هیچ چیزی نتونه شما رو متوقف کنه.

در پایان اگر صحبتی هست بفرمایید؟

نهایت تشکر و قدردانی رو دارم از موسسه گاماس و آقای ایمانی و مشاورم آقای عشایری و پدر و مادر عزیزم که همیشه من رو حمایت کردند.

کارنامه قبولی پزشکی تهران 

در این بخش کارنامه قبول یپزشکی تهران ، آقای سهیل بهرامی آورده شده است . نظرات، اهداف و سوالاتتون را در بخش کامنت با ما در میان بزارید و از پاسخ های مشاوره ای آقای سهیل بهرامی  بهره ببرید.

قبولی پزشکی تهران

46 فکر در مورد “ مصاحبه با رتبه ۶۲ کنکور ۹۹

  1. فرح گفت:

    سلام لطفا منابع کتاب های کمک اموزشیتون رو هم معرفی کنید

    1. سلام
      منابعم در ریاضی خیلی سبز و موج ازمون در زیست فقط نشر الگو در فثیزیک میکرو گاج و در شیمی مبتکران و موج ازمون

    2. سلام و ارزوی موفقیت
      برخی منابعم :
      ریاضی خیلی سبز و موج آزمون
      زیست فقط نشر الگو
      فیزیک میکرو گاج
      شیمی مبتکران و موج آزمون

  2. bhmdi گفت:

    چطوری تو محیط خونه درس میخوندن؟
    منم ب کتابخونه عادت کردم و بزرگترین مشکلم تو خونه خوندنه چون رعایت نمیکنن😕🤦🏻‍♀️

    1. سلام و ارزوی موفقیت
      داخل خونه میشه از خانواده کمک گرفت و اول شرایط را خوب توضیح بدید که برای مدت کوتاه به تمرکز بالا احتیاج دارید. از صبح تاعصر که اغلب زمانی هست که بیشتر افراد بیرون از منزلن. حالا الان به خاطر کرونا شاید سخت تر باشه و خوبه که یک اتاق جداگانه در نظر بگیری و اونجا مطالعه کنی. یه مقدار کمی صدای محیط باعث وجود داشته باشه اشکالی نداره

  3. صبا گفت:

    سلام اقای بهرامی به شما تبریک میگم یه سوال داشتم به نظرتون اگه کسی از الان که نزدیکای ۲۰ مهره شروع کنه و صفر هم باشه واقعن صفر میتونه دورقمی بیاره ؟اگه با تمام توان و وجودش تلاش کنه اصن همچین چیزی ممکنه یا نه حتی خوابشم نمیبینه

    1. سلام و ارزوی موفقیت دوست خوبم
      ببینین بحث اصلی سر اینه که شما بلد باشید خوب درس بخونین و با برنامه درست و ساعت مطالعه کافی این کار رو بکنید . در اون صورت همه چیز ممکنه.
      هرچی زودتر و مصمم تر شروع کنی نتیجه خوبتون قطعی تره

  4. زهرا جمشید گفت:

    سلام ببخشید شما درس فیزیک رو چجوری مطالعه میکردید؟

  5. S گفت:

    سلام سال سومی که کنکور دادین پایتون قوی بود؟
    کلا در چه حدی بودین کتاب هارو خونده بودین قبلش یا نه؟

    1. سلام
      پایه م در اکثر درس ها ضعیف بود به جز زبان و زیست

      1. مینا گفت:

        سلام به نظرتون امکانش هست در کنار درس های دانشگاه برای کنکور تجربی خوند ؟ کنکور ۱۴۰۱ طرکت کرد

        1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

          سلام
          رشتتون چی هست ؟

  6. هما گفت:

    نظام قدیم بودن یا جدید؟

    1. سلام و ارزوی موفقیت
      نظام قدیم

  7. francium گفت:

    سلام و عرض ادب….میخواستم بدونم به چه علت سال سوم دیگه آزمون گزینه ۲ رو رها کردید؟

    1. گزینه دو کیفیت سوالات خوبی داره ولی مشکل اصلی اینه که هر ۳ هفته ازمون برگزار میشه.

  8. سارا گفت:

    ایشون سال سوم نظام قدیم شرکت کردن یا نظام جدید؟

    1. سلامو ارزوی موفقیت
      نظام قدیم

  9. مها گفت:

    هر ۳سال با گروه گاماس بودید یا سال آخر بهشون پیوستید؟ و چقدر روتون تاثیر داشتن؟

    1. سلام و ارزوی موفقیت
      در این باره میتونین وویسم را داخل پیج اینستاگرام گاماس۲۰ که ادرسش داخل سایت هست گوش بدید و به خوبی تصمیم بگیرین

  10. سلام. من سال دهم تجربی هستم در درس زیست خیلی میلنگم لطفا ی راهنمایی کنید

    1. سلام و ارزوی موفقیت
      درباره درس زیست بهتر هست که از همین سال دهم هر روز مطالعه بشه . الان روزی ۱ ساعت تا ۲ ساعت و در سال یازدهم این روند ادامه داشته باشه
      روی متن کتاب درسی تاکید زیادی بکن و اگر معلم خوبی نداری حتما از کلاس یا درسنامه های خوب استفاده کن . میتونی مطالب بیشتری درباره نحوه مطالعه زیست داخل سایت بخونی و سوالات بیشتری بپرسی

  11. بهار گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    اولا بهتون تبریک میگم
    و اینکه یک سوالی داشتم
    در طول روز توی برنامتون چند درس از ۸ درس رو میخوندید
    منظورم اینه که خیلیا میگن راه درست اینه که اکثر درسا توی روز حتی با حجم کم خونده بشه
    اگه مثلا ۴ تا درس توی ۱ روز و ۴ تای باقی مونده روز بعد خونده بشه کار غلطیه؟
    ممنون میشم بگین برنامه درست شامل چند درس در طول روزه
    با توجه به اینکه ازمون قلمچی میدم

    1. سلام ممنونم و برات ارزوی موفقیت میکنم
      بهتره که در یک روز درس های متنوعی خونده بشه ولی خب برای هر دانش اموز میتونه متفاوت باشه
      بعضی درس های عمومی مثل ادبیات بهتره هر روز باشه درسهای اختصاصیم خوبه ۲ تا ۳ تاشون انتخابی مطالعه بشن و زیست هر روز باشه . عمومی هم میتونه تایم کوتاه برای ادبیات و زبان باشه ب اضافه یک درس عمومی مفصل مثل عربی یا دینی
      موفق باشی

  12. محمد گفت:

    سلام،
    نحوه خوندنتون رو به طور کلی در ویس شنیدم،ولی نکته ای که برام خیلی مهمه بدونم اینه که بعد از زدن تست ها توی دروس اختصاصی با یاد نداشته ها تون چی کار می کردید ،آیا در دفتری جداگانه مینوشتید یا فقط تو کتاب کمک درسی مارک می کردید؟چه توصیه ای می کنید که هم زمان از دست نره و هم مطالب پراکنده و فراموش نشن؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      وویس جدید داخل پیج قرار گرفته که به سوال های بیشتر ی پاسخ داده شده ولی به طور کلی مهم اینه که تست های که نمیتونین حل کنین و یانکات مهم دارن توی همون کتاب علامت بزنین و در ازمون های جمعبندی و یا مرور دوباره حلشون کنین . اصولا شما یک یا دو کتاب برای هر درس اختصاصی دارید و در زمان های مرور به تست های مارک دار شده رجوع میکنین. نکاتی که یاد میگیرید اگر جدیدن خوبه که توی جزوتون وارد کنین که دچار سردرگمی نشید

  13. ملیکا گفت:

    سلام
    من مشکلی که دارم اینه که هر چی میخونم ترازم بالا نمیره باید چیکار کنم؟

    1. سلام و ارزوی موفقیت
      خب برای این موضوع راهکار زیاد هست ولی باید خودتو انالیز کنی. مهم ترین کار تحلیل ازمون روز جمعست تا ببینی داری به خاطر مطالعه غلط، کمبود وقت، بی دقتی های زیاد و تکراری یا … تراز کم میاری. بد به اصلاحش دست بزنی. اگر سطح تست هایی که حل میکنی هم دیگه برات پایینه باید ارتقا بدی

  14. امیرحسین رستمی گفت:

    سلام تبریک به آقای بهرامی اگه میشه منابع مناسب برای همه دروس معرفی کنید

    1. سلام و ارزوی موفقیت
      بهشون میگیم به طور مفصل درباره منابعشون توضیح بدن
      همچنین میتونین مطالب سایت درباره نحوه مطالعه دروس و منابع کنکور امسال، به پیشنهاد مشاوران گاماس۲۰ را مطالعه کنین

  15. Safa گفت:

    سلام
    و تبریک میگم بهتون
    نتیجه فوق العاده ای گرفتین..
    یه سوال داشتم ممنونم میشم
    پاسخ بدین
    به نظرتون با توجه به اینکه کنکور غیر قابل پیش بینی هست( از نظر سطح سوالات)
    خب نمی تونیم انتخاب درستی داشته باشیم
    در انتخاب منابع
    مثلا نمیشه گفت زیست خیلی سبز و ابی قلم چی رو چند بار بزنیم کافیه…و این باعث میشه چندین منبع انتخاب کنیم که باعث سردرگمی هست …راه حل تون چیه؟؟

    1. سلام
      ممنونم دوست عزیز
      برای این انتخاب بهتره که ۲ تا منبع برای درس های اختصاصی اصلی در نظر بگیریو منبع اول سوالات کنکوری و متوسط باشه و سوالاتش کامل حل بشه و مارکدار بشه و وقتی مطمئن شدی که اشکالی توی اون سطح نداری، سراغ یک کتاب سنگین تر میری تا سطحتو ببری بالا تر
      هر دوی این کتاب ها رو هم با برنامه خوب میتونی مرور کنی
      با ارزوی موفقیت

  16. شقایق گفت:

    سلام تبریک میگم بهتون..ببخشید من همیشه استرس تعدد منابع داشتم و فکر میکنم که با یک منبع نمیتونم رتبه عالی بیارم…شما فقط همون منابعی که در سوالات بالا جواب دادین رو استفاده میکردین؟پس میشه با یک منبع هم به رتبه عالی ای مث مال شما رسید؟

    1. سلام و ارزوی موفقیت
      بله و مهم کیفیت مطالعه هست. اگر یک منبعو خوب مطالعه کنی مارکدار کنی و مرور کنی میتونه برات بهترین سطح یادگیری و رتبه رو بیاره
      البته برای هر دانش اموزی منابع خودش در سطح خودش هست و بعضی ها خوبه که توی بعضی درس های اختصاصی با ۲ منبع پیش بیان و اینو در باره خودت میتونی متوجه بشی

  17. سلام تبریک میگم.
    یه سوالی دارم قلمچی ۱۷اردیبهشت تقریبا درس هاروتموم میکنه .چجوری برنامه ریزی کردین که تا فروردین درس هارو جمع کردین؟.

    1. سلام ممنون و ارزوی موفقیت
      خب برای این کار میتونی توی فروردین سعی کنی درس های نیم سال دوم دوازدهم و پایه یازدهم رو جمع کنی و توی اردیبهشت همرو با هم جمعبندی و مرور کنی

  18. کیمیا گفت:

    سلام باعرض تبریک
    یه سوال زیست نظام قدیم امسال
    سبک سوااش شبیه جدید نبود ؟
    ینی یکم اجحاف نکردن
    شماجطوری زیست رو انقد عالی زدین کتابا جدیدارو هم خونده بودین

  19. کیمیا گفت:

    سلام باعرض تبریک
    یه سوال زیست نظام قدیم امسال
    سبک سوااش شبیه جدید نبود ؟
    ینی یکم اجحاف نکردن
    شماجطوری زیست رو انقد عالی زدین کتابا جدیدارو هم خونده بودین

    1. سلام و ارزوی موفقیت
      میزان سختی سوالات سعی شده بود که یکسان باشه در کنکور ۹۹
      درباره نحوه مطالعه زیست خوبه ه به پیج اینستاگرام گاماس۲۰ سر بزنین و مطالب اخیر را ببینین . داخل سایت هم درباره نحوه مطالعه زیست مطلب قرار دادیم که اونجا اگر سوال بیشتری داشتین حتما مطرح کنین

  20. fatemeh گفت:

    سلام
    بنظرتون برای تداوم کارمون چیکار کنیم؟

    1. سلام
      برای تداوم خوبه که قدم به قدم ساعت مطالعه رو افزایش بدید و هر بار که مطمئن میشین یه مقدار بیشترش کنین. وجود کار های روتین مثل لغات ادبیات به صورت هرشب یا کار های زبان هم به نظم گرفتن کمک میکنه

  21. .. گفت:

    سلام وقت بخیر.ببخشید ی سوال دارم چجور با اینک سال سومتون بود انرژی کم نیوردید و تا آخر مسیر ادامه دادین؟و اینکه مانندی برنامه رو خودتون انجام میدادین؟

  22. m گفت:

    سلام وقت بخیر.ببخشید ی سوال دارم چجور با اینک سال سومتون بود انرژی کم نیوردید و تا آخر مسیر ادامه دادین؟و اینکه زمانبندی برنامه رو خودتون انجام میدادین؟

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام
      فکر کردن به اهداف و تمرکز روی موفقیت باعث میشه ادم کمتر به چیز های منفی فکر کنه. در واقع همه خسته میشن ولی مهم اینه که بمسیر برگردن
      برنامه ریزی رو خودت با کمک مشاور و با توجه به برنامه ازمون انجام بدید

  23. مهتاب گفت:

    سلام آقای بهرامی چجوری وضعیت رو مثل جلسه کنکور می‌کردید تو خونه چجوری میشه آخه ؟!

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام
      پشت میز و صندلی بشینید حتما
      در دوران جمعیندی حتی میتونین لباسی که باهاش میرید سر جلسه رو بپوشین ( نه لباس راحتی توی خانه)
      و اگر امکانش بود میتونین صندلی دسته دار قرض بگیرین
      از اطرافیان بخواهید مزاحمتون نشن ولی کمی سر و صدا هم بد نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *