مصاحبه

مصاحبه با فاطمه محمودی رتبه برتر تجربی با رتبه 301

فاطمه محمودی رتبه برتر تجربی | گاماس

مصاحبه با فاطمه محمودی رتبه برتر تجربی با رتبه 301 کنکور سراسری تجربی 98 در گروه مشاوره کنکور گاماس 20

خودتونو معرفی کنید؟

فاطمه محمودی هستم ۲۹ سالمه ۱۰ ساله ازدواج کردم و یه دختر دو ساله دارم.
من دبیرستان نمونه دولتی درس خوندم اما مثل خیلی از شاگردهای زرنگ که فقط شب امتحان چند ساعت میخونن و بیست میشن قربانی این طرز فکر شدم که کنکورم میتونم اینجوری موفق شم. سال ۸۸ پیش دانشگاهی بودم و تلاش برای کنکور و تست و آزمون برام جدی نبود. همون سال۱۳۰۰منطقه دو شدم. خودم انتخاب رشته کردم و میکروبیولوژی دانشگاه تهران قبول شدم. البته خب ظرفیت سه رشته بسیار کمتر از الان بود. به هر حال ۴ سال گذشت و لیسانس گرفتم و تقریبا همون سال حسرت خوردن من شروع شد و هر روز بیشتر شد. سال ۹۴ و ۹۵ تو یه آزمایشگاه تشخیص طبی کار کردم و با این که کارم خوب بود و مسوول آزمایشگاهم اصرار داشت بمونم اما این حسرت منو رها نکرد تا با امیدی که همسرم به من داد بالاخره شروع کردم به تلاش برای رسیدن به پزشکی.
 

چرا چند سال حسرت رو تحمل کردید ولی شروع نکردید؟

من هر سال بیشتر از سال قبل به این فکر میکردم که دیر شده و من دیگه افتادم تو یه مسیر دیگه که مجبورم روزمرگی رو تحمل کنم و اتفاقا می دیدم خیلی از افراد دوست دارن شرایط منو داشته باشن یعنی یه کار با درآمد تضمین شده و بیمه .... ولی من خیلی زود فهمیدم نمیتونم همیشه چشمم به دست کسی باشه یا یاد گرفتن آنچنانی تو زندگیم جریان نداشته باشه. من واقعا اندازه یه نفر با بیست سال سابقه اونجا انرژی میگذاشتم و کار یاد میگرفتم اما بازم راضی نمیشدم.
 

چطور شد که این شرایط رو رد کردید و قدم اول رو برداشتید؟

به خودم گفتم سن و سال و تسلیم تقدیر و سرنوشت شدن چیزیه که به فکر  خودم بستگی داره. فرهنگ و عرف و قراردادهای نانوشته اجتماعی نباید ذهن منو متوقف کنه. من تا وقتی زنده ام حق دارم یاد بگیرم و نباید به کسی اجازه بدم به حق من آسیبی بزنه. با همسرم صحبت کردم و ایشون به من اطمینان دادن که همه ی زندگیمون رو در مسیر درس خوندن من قرار میدن. پدرو مادرم هم که مثل همیشه کاملا مشوق درس خوندن من بودن. پس با دنیایی از امید شروع کردیم. این تصمیم پاییز ۹۷ اتفاق افتاد.
 

چطور بعد این مدت دوری از کتابا تونستید به فضا و سطح یه دانش آموز برگردید؟

چند ماه مونده به کنکور ۹۷  مادرم از یه نفر که کنکور داده بود کتابای درسی رو برام تهیه کردن. من شروع کردم به مطالعه کتابا و همزمان فیلمای آلا رو دانلود میکردم هرجا که اشکال داشتم رو میدیدم. چون خانواده خودم و همسرم شهرهای دیگه ای سکونت داشتن مجبور بودم سه چهار ساعت نصف شب مطالعه و تماشای فیلم داشته باشم. البته برای کتاب تست یا آزمون وقت نداشتم. کنکور ۹۷ رو آزمایشی شرکت کردم و ۹۰۰۰ منطقه دو شدم.
 

برای کنکور ۹۸ چه کارهایی انجام دادید که تونستید نتیجه بگیرید؟

خدای بزرگ خیلی به من لطف کرد. سختی های بسیاری سر راهمون داشتیم اما هیچوقت امید و انگیزه مو از دست ندادم و همیشه همراهی همسرم باعث تلاش مضاعفم میشد. همیشه با خودم میگفتم خدا خودش مسیری رو سر راهم قرار داده و منو کمک میکنه و واقعا هم با وجود اتفاقات عجیبی که میفتاد امیدم همچنان برقرار بود. اول مهر کتاب تستهای مناسب رو تهیه کرده بودم و آزمون هم ثبت نام کرده بودم و شروع کردم. یکی دو ماه بعدم که مشاورم خانم نورانی همراهم شدن با قدرت بیشتر و جدیت ادامه دادم.
 

نکاتی که به نظرتون سال کنکور مهم هستن رو بگید؟

بچه ها کتاب تست مناسب با تعداد کم برای هر درس انتخاب کنن. شرکت در آزمون ها رو جدی بگیرن. من غیبت نداشتم حتی زمان هایی که سختی بهم فشار آورد و میدونستم اگه شرکت کنم ترازم افت میکنه بازم غیبت نکردم. از فضای مجازی حتی گپ و گفت های کنکوری فاصله بگیرن. من سال کنکور حتی عکس پروفایل هم عوض نکردم فقط کانال گاماس رو حذف نکردم و پیگیر وویس ها بودم. از زمان های کوتاه هم استفاده کنن و بیرون رفتن و کارهای جانبی رو به حداقل برسونن( بنده به صفر رسوندم)
 

همراهی خانواده چقدر مهمه؟

قطعا من به تنهایی قادر نبودم این راه رو طی کنم. همسرم و خانواده خودم و همسرم چنان همراهی کردن که همیشه شرمنده میشدم. نگه داری بچه و افتادن بار زندگی به دوش همسرم و خانواده هامون و گذشتن از زندگی روزمره ای که بقیه مردم دارن اونم به مدت چندین ماه و حرف و شایعه مردم و خیلی از مشکلات دیگه واقعا گاهی منو به مرز خستگی و استرس زیاد میرسوند. اماجمله ای که کمکم میکرد این بود که جواب من به زحماتشون نتیجه ی خوبیه که خواهم گرفت.
 

روز کنکور چطور بود؟

سه ماه آخر منزل پدرم بودم شهر آباده .روز قبل کنکور مهمون اومد و دخترم هم بهونه میگرفت و حتی نتونستم زود بخوابم.
من چون تغییر حوزه آزمون داشتم مثل بقیه دفترچه چاپی به اسم خودم نداشتم. ده دقیقه به ۸ دفترچه عمومی رو که کنار صندلی گذاشتن دیدم که روش نوشته شده ۶-۳-۳ در حالیکه من نظام قدیم بودم. سریع به مراقب اطلاع دادم و تا دفترچه تعویض بشه ده دقیقه از زمان آزمون گذشته بود.
تمام اون مدت به خودم میگفتم یه پزشک باید بتونه شرایط استرس رو مدیریت کنه و خدایا شکرت که داری آخرین آزمونا رو هم ازم میگیری. بالتبع چون من حدود بیست تا آزمون سه روز یک بار رو با زمان بندی ۱۵ و ۳۰ و ۴۵ دقیقه از روی ساعت انجام داده بودم همه اون نظم و ترتیب به هم ریخت اما سریع ذهنمو جمع کردم. طوری که ساعت ۱۱ دیگه فهمیدم که به هدفم رسیدم
سختی های راه رو چطور تعریف میکنید؟

سختی های راه رو چطور تعریف میکنید؟

وقتی به راهمون ایمان داریم و هدفی جز اون رو نمیتونیم تصور کنیم سختی ها به حد غیرقابل تصوری آسون میشن. وقتی فکر میکنم میبینم اگه الان یکی از اتفاقات سال قبل میفتاد شاید نمیتونستم مدیریت کنم ولی اون زمان به لطف خدا تونستم. من چند ماه مجبور شدم خونه و زندگی و همسرم رو تنها بذارم و شهر منزل پدرم برم و اونجا هم اتاقی که دخترم ندونه کجام‌‌‌ برا اینکه بهونه نگیره تنها جای ممکن یک انباری با حداقل وسایل سرمایشی و گرمایشی بود که کنار کوچه بود با سر و صدای زیادی که از بیرون میومد.
زمانهایی بود که شرایط برای نگه داشتن بچه توسط یکی از خانواده ها سخت میشد و من باید ده ساعت راه تو ماشین مینشستم و جابه جا میشدم. یه شبهایی که تو راه بودم یا شرایط برا نور زیاد فراهم نبود با چراغ قوه ی گوشی درس میخوندم. شبهایی بود که دخترم نمیخوابید و من مجبور بودم برای ناقص نشدن برنامه فقط دو ساعت در شبانه روز بخوابم. مشکلات و مسایلی که تو زندگی همه پیش میاد هم که به طور معمول درجریان بود. سه روز قبل کنکور درگیر مراحل اداری تغییر شهر حوزه آزمون بودم و ممکن بود استرس چندین ساعت درس نخوندن اونم زمان طلایی تورق سریع همه چیزو خراب کنه.

13 فکر در مورد “ مصاحبه با فاطمه محمودی رتبه برتر تجربی با رتبه 301

  1. علی گفت:

    احسنت به شما، با خوندن این مصاحبه دریافتم که باهرگونه مشکل میشه درس خوند

    1. admin گفت:

      🌷🌷🌷

      1. هما توحیدی گفت:

        بسیییاااار عااالی
        برای من هم دعا کنید 🙏

        1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

          سلام دوست عزیز
          برات ارزوی موفقیت میکنم

    2. admin گفت:

      درود بر شما دوست عزیز

  2. ترانه گفت:

    واقعا دیدگاه و نگرشتون نسبت به زندگی قابل تحسین و تقدیره🌷🌷🌷🌷

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام
      ممنونم دوست عزیزم و برات ارزوی موفقیت دارم

  3. فاطمه محمودی گفت:

    چه اراده قوی داشتین واقعا تبریک بهتون امیدوارم منم امسال یک فاطمه محمودی موفق دیگه توی کنکور باشم

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام و ارزوی موفقیت
      بله حتما همین طور خواهد بود

  4. هانا گفت:

    سلام.احسنت ب شما.چجوری با شما میتونم ارتباط برقرار کنم و نام کتاب های کمک درسی که مطالعه کردیدو بدونم؟چون من هم دقیقا شرایط شما و دارم.
    اگه واستون مقدور بود ب من ایمیل بدید.ممنونم

    h_k_ai_engineer@yahoo.com

  5. هانا گفت:

    سلام.احسنت ب شما.چجوری با شما میتونم ارتباط برقرار کنم و نام کتاب های کمک درسی که مطالعه کردیدو بدونم؟چون من هم دقیقا شرایط شما و دارم.
    اگه واستون مقدور بود ب من ایمیل بدید

    h_k_ai_engineer@yahoo.com

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام و ارزوی موفقیت
      از طریق واتسپ گاماس 20 میتونین با مشاورین در تماس باشید

  6. ساینا گفت:

    روزی چند ساعت درس میخوندین و تست میزدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *