مصاحبه

مصاحبه با قبولی پزشکی اصفهان کنکور99

مصاحبه با قبولی پزشکی اصفهان کنکور 99

مصاحبه با رتبه برتر کنکور 99 ، رتبه 768 منطقه 2 کنکور تجربی و قبولی پزشکی اصفهان

رتبه 3 رقمی کنکور 99 درباره روش های مطالعاتی و علل موفقیت هایش  می گوید. 

در پایان در بخش نظرات، تجربیات مطالعاتی و سوال های خود را مطرح کنید و از نگات مشاوره ای دکتر هاتفی بهره مند شوید.

سلام وقتتون بخیر ، ابتدا خودتون رو لطفا معرفی کنید:

سید ایلیا هاتفی هستم،رتبه ۷۶۸ منطقه ۲ تجربی کنکور ۹۹ و قبولی پزشکی اصفهان

با توجه به بازه امتحانات استراتژیک شما در این دوران چگونه بود و چطور مطالعه میکردین؟

با توجه به اینکه هدف اصلی قبولی در رشته مورد علاقم بود و این هدف با کنکور بدست میاومد، تمرکز اصلیم در دوران امتحانات هم بر روی مطالعه ی تستی بود.
همچنین خیلی از درسا و مبحث هارو میشود با حل تست هم امادگی لازم برای امتحان رو بدست اورد.

مثلن در درس ریاضی و فیزیک و قسمت مسائل شیمی نیازی به خواندن تشریحی ندیدم و فقط تعدادی تست مروری زدم و برای امتحان هم نمره کامل بدست اوردم.

در درس های کتاب محورتر،مثل زیست،قسمت حفظی شیمی و دینی،چون از قبل مطالعه خوبی روی کتاب داشتم نیازی نبود وقت چندانی بذارم و با زمان کمی کتاب رو مرور کردم.

بعضی از درس ها و مباحث رو با توجه به اینکه در کنکور و رسیدن به هدفم تاثیری نداشت،فقط برای نمره قبولی تلاش کردم.البته در این مورد مشورت گرفته بودم و از اینکار راضی بودم و تونستم در آزمون بعد از امتحانات افزایش تراز قابل قبولی داشته باشم.

با توجه به اینکه آزمون بعد از امتحانات فقط جمع بندی نیم سال اول دوزادهم است و در این دوران امتحانات دوازدهم نیز داشتین فقط به مطالعه دروس دوازدهم پرداختین یا مباحث پایه را نیز مطالعه کردین؟

سعی کردم برنامه ریزیم بر پایه دوازدهم باشه و ۷۰ درصد تایم مطالعه ام رو به دوازدهم اختصاص بدم،چون مطالب پایه رو قبلن چندین بار مرور داشتم و مباحث دوازدهم برام تازگی داشت،همچنین آزمون بعد از جمع بندی نیمسال اول دوازدهم، مروری بر دروس پایه بود.

در این بازه ۳۰درصد تایم مطالعه رو به خواندن دروس پایه اختصاص دادم و سعی کردم اشکالاتی که در نیمسال اول داشتم رو رفع کنم.

همچنین اگرم پایه رو مطالعه نمیکردم باعث میشد حدودن در بازه یک ماهه هیچ مطالعه ای از دروس پایه نداشته باشم و در این صورت برای آزمون بعدی کمی اضطراب پیدا میکردم.

چه درس هایی براتون چالش برانگیز و چالشی بود؟

درس عربی برام کمی مشکل بود و ابتدا در آزمون ها درصدهام تو این درس اصن رضایت بخش نبود،و حتی این موضوع در تایم مطالعه درس عربی نیز برام مشکلاتی ایجاد کرده بود و بااعتماد به نفس نمیتونستم این درس رو مطالعه کنم و از مطالعه این درس اجتناب میکردم.

از ماه آبان روش مطالعه ام رو در این درس عوض کردم
و نتیجه گرفتم.
ابتدا قواعد هر درس رو به صورت مجزا مطالعه میکردم و با حل تست قواعد و نکته نویسی،قواعدم را قوی کردم.بعد از چند ازمون،مروری کوتاهی بر روی قواعد و نکاتی که داخل کتاب نوشته بودم میکردم و باعث تثبیت تسلتم بر روی قسمت قواعد شد.
بعد از اینکه در قسمت قواعد به تسلت کافی رسیدم،شروع به کارکردن تست های ترجمه کردم و به مرور توانایی حل تست های ترجمه رو پیدا کردم.
و در دوران امتحانات هر شب دوتا درک مطلب عربی کار میکردم و بعد از پاسخگویی به سوالات درک مطلب،سعی میکردم نکات ترجمه ای را نیز در متن یاد بگیرم.

چگونه آزمون های آزمایشی رو تحلیل میکردین؟

در سال های پایه تحلیل آزمون را جدی نمیگرفتم و باعث شده بود اشتباهاتم در ازمون ها تکرار شود و با اینکه زمان مطالعه رو افزایش داده بودم ولی درصد ها بالاتر نمیرفت.
اما از تابستون سال دوازدهم تحلیل آزمون هارو جدی گرفتم و باعث شد افزایش تراز داشته باشم.

ابتدا تحلیل آزمون ها برایم فرسایشی و سخت بود،اما رفته رفته برایم آسون و لذت بخش شد.

در ابتدا از درس هایی که درصد بالاتری داشتم شروع میکردم و سوالات اشتباه و نزده را بررسی میکردم و اگر نکته ای داشته در کتاب علامت گذاری میکردم و هنگام مرور وقتی به اون قسمت میرسیدم اشتباهی که در ازمون کرده بودم نیز برایم یادآوری میشد و باعث شد کمتر در دام های آموزشی بیافتم.

سپس درس هایی که درصد هایم پایین بود تمام سوالاتش را بررسی میکردم و رفع اشکال میکردم و اگر نیازی بود مبحثی رو از به طور کامل همان روز مطالعه میکردم و نقص های آموزشی ام را پیدا میکردم و اگر نیازی بود از استاد میپرسیدم.

همچنین علایمی را برای خودم آماده کرده بودم که در زمان آزمون سوالاتی که شک دارم،شانسی زدم یا ردگزینه کرده ام رو مشخص کنم و در هنگام تحلیل آزمون آنهار‌و هم بررسی کنم.

در آخر چه توصیه ای به دانش آموزان میکنید؟

توصیه ای که به دانش آموزان میکنم اینه که به هیچ وجه خودشونو درگیر درصد ها و تراز ها نکنن و اگر یک آزمون تراز دلخواه را بدست نیاوردن،ناامید نشوند و به یاد داشته باشن مهم ادامه دادن است.

3 فکر در مورد “ مصاحبه با قبولی پزشکی اصفهان کنکور99

  1. Amir گفت:

    لطفا منابع کنکورتونو دقیق و کامل برای دروس عمومی و اختصاصی بیان کنید.
    سپاس
    امیر

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام و ارزوی موفقیت
      ادبیات:
      آرایه،دستور،قرابت:هفت خوان رستم خیلی سبز
      لغت و املا:کتاب جمع بندی خیلی سبز

      عربی:
      جامع میکرو طلایی+کتاب آبی قلمچی

      دینی:
      جامع میکرو+جامع خیلی سبز

      زبان:
      مبتکران شهاب اناری+کتاب جمع بندی خیلی سبز

      ریاضی:
      جامع خیلی سبز+گلابی

      زیست:
      دوزادهم: خیلی سبز
      پایه:خیلی سبز پینوکیو

      فیزیک:
      دوازدهم خیلی سبز+جامع میکرو طلایی

      شیمی:
      مبتکران بهمن بازرگان+شیمی دوازدهم خیلی سبز

  2. مبینا گفت:

    سلام ببخشید مشاورتون چه کسی بودند؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *