مصاحبه

مصاحبه با قبولی پزشکی اصفهان

مصاحبه با قبولی پزشکی اصفهان

مصاحبه با علی راهی رتبه 472 کنکور سراسری تجربی 99 منطقه یک و قبولی پزشکی اصفهان

لطفا خودتون رو معرفی میکنید.

من علی راهی هستم و رتبه ی ۴۷۲ منطقه ی یک کنکور سراسری ۹۹، کنکور تجربی، قبولی پزشکی اصفهان

بنظر خودتون مهمترین عاملی که باعث شد تا این رتبه رو کسب کنید چی بود؟ چه عملکردی از شما نسبت به بقیه بهتر و منظم تر بوده که منجر به این رتبه شده؟

بنظرم یکی از عوامل مهم برای سال کنکور من تحلیل کامل سوالات بود. بطوری که من نسبت به یه دانش آموز عادی و حتی خوب تایم خیلی بیشتری روی تحلیل تست ها میگذاشتم شاید از نظر تعداد تست کمتر بود ولی تحلیل اونها رو کامل انجام میدادم . هم تست های کتب آموزشی هم آزمون های آزمایشی. و خب با این تحلیل ها هم نکاتی که نمیدونستم، هم تیپ های مختلف تست ها از مباحث مختلف و همینطور بی دقتی ها رو شناسایی میکردم و با مطالعه پاسخنامه روی اون ها مسلط تر میشدم.

توی سال کنکورتون کلاس خصوص گرفتید  یا از ویدئوهای دبیری استفاده کردید؟ پیشنهادتون در این باره به بچه ها چیه؟

خیر، من توی سال کنکور فقط از کلاس های مدرسه برای دروسی که میدیدم میتونستند موثر باشند استفاده میکردم. کلا من با کلاس خصوصی و ویدئو دیدن خیلی موافق نیستم مگر در شرایطی. مثلا اگه دانش آموزی قسمت خاصی از درسی رو اشکال داره میتونه ویدئو مربوط به اون قسمت (بر فرض معادلات مثلثاتی) رو ببینه. و اینکه یک نفر کل ریاضی رو کلاس بره و ویدئو ببینه و چندین ساعت از وقتش رو بگیره کار درستی نیست . اگه بچه ها خودشون درسنامه های آموزشی و تست ها و نکاتشون رو بخونند خیلی خیلی موثر تر از نکته ای هستش که دبیر بهشون بگه .. گفتم مگر در حالتی که واقعا یه مبحث خاصی رو متوجهش نمیشند.

نقش کتاب های کمک آموزشی

به عنوان قبولی پزشکی اصفهان با توجه به این که گفتید کلاسی شرکت نمیکردید. نقش کتب کمک آموزشی رو توی پیشرفت و درصد هاتون چطور ارزیابی میکنید؟

خیلی زیاد. درسته که منبع اصلی کنکور کتاب درسیه و مهمه. ولی برای همه واضحه با کتاب درسی توی کنکور، بخصوص ۹۹ و مشابه اون نمیشه نتیجه اورد. اگه انتخاب منابع اصولی باشه با درسنامه و توضیحات و تست ها و تحلیل از روی پاسخنامش میتونید اندازه کسی که ده تا کلاس میره به پیشرفتتون کمک کنید. ولی خب انجام دادن اینکار صبر و حوصله میخواد. خیلی بچه ها میخواند سریع یه منبع رو تموم کنند برند سراغ منبع بعدی و تست بزنند که این اشتباهه. نمیگم فقط تک منبعی باشید ولی تا سر و ته منبعی رو در نیوردید(در صورتی که منبع مناسب باشه) سراغ منابع تکمیلی نرید.

لطفا در ارتباط با روش مطالعتون توی درس زیست شناسی و همچنین منابعتون هم برای بچه ها یه توضیحی بدید.

بطور کلی منابع مناسب به عنوان منبع اول برای تست های سطی اول و درسنامه ، کتب خیلی سبز هستند. و برای منبع سطح دوم آی کیو و خیلی سبز جامع(ماز) کتب خوبی هستند. کتاب های مثل نشر الگو کمی خارج کتابه و اگه منابع بالایی تموم شد میتونید استفاده کنید.بخصوص یازدهمش کتاب بهتریه.  کتاب نشر دریافت زیست هم کتاب پر نکته ای هستش که می تونید ازش استفاده کنید. (البته دهم و نیمسال اول دوازدهمش چاپ نشده هنوز)در ارتباط با منابع آزمونی که برای جمع بندی و نزدیک کنکور یا نزدیک ازمون ها مناسبند کتاب ۱۰۰۰ تست نشر دریافت که توسط رتبه برتر ها هم ویرایش شده کتاب خوبیه.

کتاب موج آزمون هم کتاب خوبیه ولی نه بصورت آزمونی حل کردن. چون سطح تست ها بالا و پر نکته اند. بدون تایم میتونید حل کنید و نکاتش رو یاد بگیرید. کتاب فصل آزمون هم کتاب سطح پایین تریه که بخصوص برای روز های قبل ازمون پیشنهاد میشه استفاده کنید.در ارتباط با نحوه مطالعه این درس باید نکات تست هارو در بیارید و توی کتاب یادداشت کنید و مرورشون کنید تا از تکرار اشتباهاتتون جلو گیری بشه. البته این رو هم بگم صرفا در اوردن یکسری نکات زیست به درد نمیخوره. شما باید بتونید دقیقا تعیین کنید که این نکته چطور و از کجای متن یا شکل اومده. و اینطوری یادشون بگیرید.این روش مطالعس که ارزشمنده و باعث میشه شما هر وقت شکل و یا متن رو میخونید بدونید دنبال چه چیز هایی باید باشید.

توصیه آخر به کنکوری های 1400

اگه حرف و توصیه ی دیگه اگه برای بچه ها دارید بفرمائید.

فقط سعی کنید که توی سال کنکور خودتون رو با کسی مقایسه نکنید و راه خودتون رو پیش برید. ذهنتون رو از حواشی دور کنید چون فقط تاثیر منفی روی شما داره و با تمرکز روی مسیر و هدفتون با برنامه ریزی اصولی پیش برید تا انشالله به موفقیت برسید. به عنوان حرف آخر هم میخوام تشکر کنم از پدر و مادرم به خاطر زحماتشون… و اینکه قطعا هر موفقیت ناچیزی هم اگه هست بخاطر وجود اوناست.

 

14 فکر در مورد “ مصاحبه با قبولی پزشکی اصفهان

  1. علی خندان نیک گفت:

    موفق باشی تو همه مراحل زندگیت دوست عزیز🌹❤️🥰🥰

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون و رات آرزوی موفقیت داریم

  2. Hana Masoudi گفت:

    سلام وقتتون بخیر.امکانش هست درصد هاتونو بگید

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام و ارزوی موفقیت
      کارنامه ایشان را قرار خواهیم داد

  3. Hana Masoudi گفت:

    سوال دیگه اینکه بنظرشما برای درس تخصصی مثل شیمی و زیست که متن تشریحی داره لازمه متن رو کامل حفط باشیم کامل خط به خط؟یا تست کافیه برای یادگیری کامل

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام و ارزوی موفقیت
      وقتی درسی رو مثل زیست و شیمی خوب مطالعه کنین در نهایت روی متن هم کاملا تسلط پیدا میکنین. این اهمیت داره که نکات اصلی رو کاملا بلد باشیم نه اینکه توی صورت سوال ها ی تستی وقتی میبینیم یادمون بیفته و این برای رسیده به تسلط بالا عه

  4. سمیه گفت:

    سلام خسته نباشید من دانش آموز یازدهمی و رشته ی تجربی هستم من دهم رو کامل تموم نکردم و امسال هم تعریفی نداره من میخوام شروع به خوندن کنم ولی همش دلشوره و استرس دارم و حس میکنم خیلی عقبم و نمیتونم برسونم

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام دوست عزیز در کامنت قبل یپاسخ سوالتون رو دادیم
      موفق باشی

  5. سمیه گفت:

    سلام خسته نباشید من دانش آموز یازدهم رشته ی تجربی هستم من دهم رو کامل تموم نکردم و یازدهمم تعریفی نداره میخوام شروع به خوندن کنم ولی دلشوره و استرس دارم و حس میکنم خیلی عقبم

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما تازه در ابتدای مطالعه برای کنکور هستی. سعی کن امسال یازدهم را خوب ببندی ( که خیلی وقت داری برای این کار ) برای درس های اختصاصی یک کتاب تست خوب داشته باشی و کار کنی. از تابستان فرصت بسیار عالی برای مرور یازدهم و مطالعه دهم خواهی داشت

  6. علی خندان نیک گفت:

    موفق باشی دوست عزیز❤️🌹

    1. مشاور گروه گاماس۲۰ گفت:

      مرسی آقای دکتر❤❤… و همچنین🌹

  7. ریحانه گفت:

    سلام من تو اموزشگاه فرزانه 20 که تو کرجه درس میخونم این اموزشگاه از همه نظر عالیه هم مشاوره هم اساتید

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      موفق باشید دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *