اخبار کنکور

مصاحبه دکتر سجاد ابارشی + رتبه برتر کنکور تجربی

سجاد ابارشی

امروزە رشتەی دندان پزشکی یکی از رشتە های تاپ وپر طرفدار بین داوطلبان رشتەی تجربی و حتی داوطلبانی از رشتەهای دیگر کە با تغییر خود بە تجربی میخواهند برای بدست آوردنش زورآزمایی کنند، است. رشتەای کە قبولی در آن سخت ونیازمند پشتکار وانگیزەی بالا ست ، طوری کە  لازم است از همان ابتدای سال دهم با برنامە ریزی و نقشەی راە هدفمند ، مستمر ، متمرکز و با شور اشتیاقی زندە تلاش را آغاز کرد.

رشتەی دندان پزشکی در همەی کشورها بخصوص ایران ، از رشتەهای درامد زاست و با توجە بە اینکە فرهنگ و دانش  مراقبت و پیشگیری در ایران ضعیف است. بە همین دلیل در بخش دندان ، مردم چون پیشگیری و مراقبت های لازم و کافی رو ازدندونها شون ندارند  درنتیجە اکثر مردم  دندانهایشان از نظر سلامت و بهداشت چندان تعریفی نداد، لذا جامعە نیازمند دندان پزشکان حازق تحصل کردە و باتجربە بیشتری است.

دندان پزشکی را می توان از دو منظر نگاە کرد: منظری کە در آن دندان پزشک کل زمان روز کاری باید چشم در دهن بیمار ، بوی بد دهن و دندان  ،چرک و خون باشد و در کل ویوی چشم پزشک دندانهای خراب و پوسیدە و بو گرفتە همراە خون و چرک است کە باید در کنار اینها هم فشار فیزیکی بر روی جسم را تحمل کند و هم  صبر و حوصلە با بیمار را در خود افزایش دهد .

از منظر دیگر میتوان گفت کە دندان پزشکی یک شغل با استرس و نگرانی کمتر ، مسئولیت کمتر و محدودتر  نسبت بە شاخە های دیگر پزشکی است ، کە بازار کار خوبی دارد و میتوانید هم زمان کە باعلاقە این کار را انجام میدهید درامد زایی خوبی هم از آن داشتە باشید.

در این مقاله گفتگوی سجاد ابارشی به همت دکتر میثم نجفی خدمت شما دوستان ارائه شده است که ناگفته هایی از تلاش و سختی راه قبولی در رشته دندانپزشکی را در بردارد.

مصاحبه دکتر سجاد ابارشی

 

سلام و عرض ادب خدمت بچه های کنکوری …

دکتر میثم نجفی هستم دانشجوی رشته دندانپزشکی و مشاوره تیم بزرگ گاماس .

این سری با قسمت سوم حرف دل بچه های مؤفق در خدمتتون هستم .

حرف های من با + و حرف های مهمون عزیزمون با – مشخص میشه براتون تا راحت باشید .

+ در‌ خدمت دکتر سجاد ابارشی هستیم ، رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران…

این پسر خیلی پر انرژی و با اراده است ، حالا خودتون متوجه میشید ..

خب سجاد جان ، مشتاقم بدونم حرف دلی که بخوای به بچه ها بزنی و استفاده کنن چی‌ هست ؟

– سلام ، خوب هستید بچه های گلم ؟ خیلی خوشحالم که در خدمت شما عزیزان هستم .

یه چیز میخوام بگم که به نظرم مهم ترین اصل برای مؤفق شدن تو کنکوره …

گوش کن و دقت کن : هیچ وقت ، هیچ وقت کم نیار .

تا لحظه آخر تلاش کنید و درست تلاش کنید ..

+ بله ، این حرفی که دکتر ابارشی میزنن کاملا درسته ، ممکنه هرچقدر به کنکور نزدیک تر میشید استرس تون هم بیشتر بشه و این فکر بیاد سراغتون که تسلیم بشید و برای سال بعد بخونید ولی از زبون یکی از مؤفق ترین ها که آقا سجاد رفیق عزیزم هست بشنوید : راز خیلی پیچیده ای نداره مؤفقیت ، فقط و فقط باید دیوونه باشید و کم نیارید .

دیوونه هدفتون …

– منظور از درست تلاش کردن اینه که طبق برنامه پیش برید و هیچ وقت خودتون رو گول نزنید ، که توی درسی ضعیفم یا فلانی امکاناتش بیشتر از منه یا هرچیز دیگه ای ؛ چون شما هدف دارید و باید ، باید برای اون هدف صدتون رو بزارید …

مطمئن باشید که هیچ تلاشی بدون جواب نمیمونه …

+ بچه ها دقت کردید ، سجاد عزیزم گفت تلاش درست ، یعنی نباید تلاش بیهوده کنید و خودتون رو گول بزنید …

و اینکه همیشه میگن نابرده رنج گنج میسر نمیشود ، کامل نیست ، چون رنج کشیدن و تلاش کردن به هر روشی درست نیست و نتیجه خوبی نمیگیرید …

پس باید هوشمندانه تلاش کنید و تمام انرژیتون رو برای اون هدفی که دارید صرف کنید .

– و در آخر اینکه مطمئن باشید که با برنامه ریزی درست میتونید اوقات فراغت خیلی خوبی رو برای خودتون بگذرونید …

توصیه من به شما اینه که سعی کنید در زمان اوقات فراغتتون با چیز های جدیدی آشنا بشید و یاد بگیرید ؛ مثلا من خودم کنار درس خوندن برای کنکور ، ورزش میکردم و چون علاقه شدید داشتم به ورزش کردن ، تفریح هم حساب میشد واسم …

+ بچه های عزیزم ، چیزی که میخوام بگم اینه که تفریح کنید ، ولی به موقع و به اندازه …

یه نکته ای که خیلی مهمه تفریح درسته ، اینکه ذهنتون درگیر نشه بعد اون تفریح و به درس خوندنتون آسیب بزنه …

مثلا از ممنوع های سال کنکور : سریال دیدنه که آسیب جدی به روند درس خوندن میزنه چون ذهنو درگیر خودش میکنه …

از طرفی فیلم سینمایی با موضوع انگیزشی بهترین گزینه تفریحه برای روز جمعه تون که همه کار های هفته رو انجام دادید و میخواید تفریح کنید …

امیدوارم براتون مفید بوده باشه و استفاده کنید …

بفرستید برای رفیقای کنکوریتون و بزارید اونا هم لذت ببرن ..

چِشامید ، دکتر میثم نجفی.

نتیجە گیری

دندان پزشکی یکی از رشتە های تاپ وپر طرفدار بین داوطلبان رشتەی تجربی ست کە تنها با دوست داشتن و،علاقە مند بودن نمی توان بە آن رسید.انگیزه ، تلاش و پشتکار سه فاکتور بسیار مهم برای رسیدن به این موفقیت است ، مدیریت  و اجرای دقیق این سەفاکتور در کنار شور و اشتیاقی زندە و متمرکز ، منابع خوب تستی ـ آموزشی ، و نقشەی راهی برنامە ریزی شدە می تواند هر داوطلبی را صاحب این رشتە کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *