برنامه ریزی کنکور, شیوه مطالعه دروس, عربی, مشاوره

منابع عربی کنکور

منابع عربی کنکور و نحوه مطالعه درس عربی برای کنکور

صحبت های مشاوره ای کنکوری خانم کریم‌زاده پزشکی ایران مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰  درباره  ی منابع عربی کنکور و تست زنی برای عربی

منایع عربی کنکور کدامست و بهتر است چکونه مطالعه کنیم؟

مطالعه عربی کنکور

عربی: درس عمومی؟ بازی فکری؟ خب اگه از من بپرسید میگم بازی فکری!

ترجمه و تعریب

بذارید اینطور توضیح بدم، ما ۷-۸ تا تست معنی و تعریب داریم که از این تعداد میتونم بگم که ۶ تستش رو راحت میشه با توجه به یه سری نکات ساده حل کرد؛مثلا با توجه به جمع و مفرد معنی شدن کلمات، مخصوصا زمان فعل ها (که باید مسلط باشید)، و در بعضی مواقع معلوم یا مجهول معنی شدن جمله یا ناقص بودن ترجمه و…میشه از طریق رد گزینه به پاسخ رسید! خب یه تست قرابت هم داریم که اگه قرابت شما خوب باشه، تنها با تسلط روی مفهوم عبارت و آیات کتاب میشه این تست رو جواب داد

متن

خب رسیدیم به سنگین ترین بخش عربی که حتی واسه رتبه های برتر هم دردسر ساز میشه. باید بگم برای این بخش باید خیلی متن کار کنید! خب سوالات متن که توضیحی نمی خواد باید با توجه به متن جواب بدید اما برای بخش تحلیل صرفی باید روی عربی ۱ واقعا مسلط باشید و یه سری نکات پراکنده هم در مورد فعل و اسم از کتاب های عربی ۲ و عربی ۳ بلد باشید. برای تست های تشکیل باید شما کاملا به نقش کلمات و ویژگی اونا مثل منصوص و مقصور و.. مسلط باشید.

در ادامه برای تحلیل صرفی و تشکیل با زدن متن های متنوع قلق کار دستتون میاد.
خلاصه باید خوب کار کنین و هیچ پیش بینی نمیشه کرد که متن کنکور چی می خواد بیاد! مثلا خودم دوست داشتم امسال متن علمی باشه مثل زندگی نامه ی دانشمندا یا در مورد یه جانور خاص اما متاسفانه هم ریاضی و هم تجربی ۹۶ متن هاشون سخت بود موضوعش!

قواعد

رسیدیم به بخش سوم سوالات. باید بگم که توی بخش قواعد شما ابتدا باید جزوه معلمتون یا درسنامه ی کتاب های کمک آموزشی رو به دقت مطالعه کنید و در مرحله ی دوم تست های سراسری سال های گذشته رو با دقت بررسی کنید و نکات رو پیاده کنید. اگه یه برنامه ریزی خوب داشته باشید به راحتی میتونید تست های این بخش رو جواب بدید.

برای حل تست های عربی سعی کنین از روش رد گزینه استفاده کنین. انقدر قبل ازمون ها، تست زماندار عربی بزنین تا حسابی قلق کار، دستتون بیاد. ببینین، گزینه های سوالات عربی،پر متن هاییه که حتی روخوانیشون هم ممکنه سخت باشه، چه با حرکه گذاری، چه بی حرکه.
در نتیجه، خوندن تمام گزینه ها، باعث اتلاف وقت میشه. اینجا راه حل اینه که بیایم با رد گزینه جواب بدیم؛ اونم در حد نگاه چشمی، نه خوندن کامل همه ی گزینه ها و این توانایی هم جز با تمرین و تکرار تو خونه‌ حاصل نمیشه.

تعریب ترجمه

برای تست های تعریب و ترجمه، اگه تست هارو نگاه کنین اصلا اینطوری نیست که تک تک کلمات تمام گزینه ها رو تغییر بدن؛ بلکه فقط یه جزء خیلی ریز تو هر کدوم از گزینه ها با هم دیگه متفاوته؛ مثل یه ضمیر، یه زمان گذشته و حال، یه کلمه که باید اضافه میشد، یا نباید می بود. به این صورت، دیگه لازم نیست همه رو بخونین ، بلکه فقط در حد نگاه چشمی رد کنین.
حتما حتما زیر اون کلمه ای که باعث رد شدن اون گزینه شده هم خط بکشین که بعدا فراموش نکنین که به چه علت رد شد تا سردرگم نشین. یا در مورد قواعد هم رد گزینه خیلی خوب جواب میده.

درک مطلب

مطلب دیگه ای که هست، درک مطلبه.برای پاسخ به سوالات درک مطلب، روشتون اینطوری نباشه که اول کامل متن رو بخونین، بعد برین سراغ تستا. معمولا یک تا دو مورد از متن، زیر کلمه ی خاصی خط میکشن و به این معنیه که از این کلمات سوال اومده. همینکه به اون کلمات رسیدین، فورا به سوالات مراجعه کنین و سوال اون رو همونجا جواب بدین؛ چون اون موقع کاملا در جریان هستین که این کلمه نقشش چیه و… .

اینطوری به دو تا سوال جواب دادین. سوال اول متن، معمولا انتخاب نام یا موضوع متنه که اینم بیشتر میتونین از جمله ی اول و آخر اون متن، برای پیدا کردن موضوع استفاده کنین.مواظب باشین جملاتی که نویسنده، وسط متن و برای بال و پر دادن به موضوع آورده، ذهن شما رو از موضوع اصلی متن منحرف نکنه.

خانم کریم‌زاده پزشکی ایران

منابع عربی کنکور, منابع کنکور , عربی کنکور, مشاوره کنکور , کنکور تجربی, کنکور ریاضی , مشاور کنکور , پزشکی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *