مصاحبه

موفقیت بزرگ در کنکور

موفقیت بزرگ در کنکور

موفقیت بزرگ در کنکور در سن 28 سالگی 

مصاحبه با خانم ابتهال ناجی راد رتبه‌ی ۱۸۰۴ کنکور تجربی منطقه ۲ سال ۹۹ از البرز که در سن ۲۸ سالگی، متاهل و با لیسانس شیمی، به موفقیت بزرگ در کنکور سراسری تجربی رسیدند. همراه با گروه مشاوره کنکور گاماس۲۰ بودند و از تجربیات کنکوری شون می گویند.

چند بار در کنکور شرکت کردید؟

سال۹۸ و ۹۹ در کنکور بصورت جدی شرکت کردم و ترتیب رتبه های ۸۲۰۰ و ۱۸۰۴ رو کسب کردم. برای کنکور ۹۸  مطالعه و تست را به صورت جدی شروع کردم.

در کدام ازمون شرکت کردید؟

از مهر ماه سال ۹۸ در ازمون های گاج شرکت کردم ولی برای کنکور ۹۹ فقط از ازمون های مجازی جامع سنجش استفاده کردم.

بزرگترین ایراد شما در دوران کنکور چه بود؟

به نظرم اگر در ازمون های کانون  شرکت میکردم، بهتر بود هم به خاطر جامعه اماری بالا و هم سخت تر بودن ازمون های کانون نسبت به ازمون های دیگر

همچنین اگر از اولین روزی که مطالعه رو شروع کردم از مشاور استفاده میکردم شاید سال ۹۸ به هدفم میرسیدم. چون مشاور یه نظم و انسجامی به مطالعه میدهد. ایراد من این بود که فقط دوماه آخر از مشاور استفاده کردم.

مشکل بعدی این بود که باید از روز اول مهر موبایلم رو خاموش میکردم و فقط ارتباطم را با خانواده م حفظ میکردم. چون یکسال کنکور واقعا مهمه و نباید درگیر حاشیه ها شد.

تاثیر  خانواده بر روند تحصیل شما چگونه بود؟

خانواده م من رو خیلی درک کردن ازشون واقعا ممنونم. از طرفی همسرم خیلی با من همکاری میکردن و هر وقت جا میزدم و خسته می شدم به من انگیزه و امید میدادن و همینطور در کارهای خانه بسیار همکاری میکردن، تا من فقط روی درس تمرکز کنم و راهم را ادامه بدهم. یک خانم متاهل پشت کنکوری دغدغه های زیادی دارد که باید یک سال کنکور را طوری برنامه ریزی کند که به همه کارهایش برسد و در این مسیر حتما به حمایت همسر و خانواده اش نیاز دارد.

نحوه مطالعه دروس

مطالعه دروس چگونه بود؟

سال ۹۸ که جدی شروع کردم، پکیج اموزشی یکی از موسسات را به طور کامل دیدم و جزوه نویسی کردم ولی انقدر وقت من را گرفت که دیگر نتوانستم کتاب ها را بخوانم و تست بزنم و تقریبا ۹ ماه طول کشید تا از پکیج جزوه برداری کنم. ولی برای کنکور سال ۹۹ روند خود را تغییر دادم، به این صورت که ابتدا کتاب درسی را مطالعه می‌کردم، در ادامه جزواتی را که نوشته بودم، میخواندم.روز بعد به سراغ کتاب کمک‌آموزشی می‌رفتم و تست میزدم. و نکاتی که ایراد داشتم به جزوات اضافه میکردم. برای این کنکور تقریبا ۴ بار تمام درس ها را مرور کردم. و در مرور سوم بود که از مشاور بهره گرفتم و به پیشنهاد او از جزوات و نکات کتاب خلاصه نویسی کردم تا موضوعات طبقه بندی شده برای دوران جمع بندی داشته باشم.

هر درس را در کنکور چند درصد زدید؟

ادبیات: ۷۳، عربی:۸۱، دینی: ۷۳، زبان: ۴۸، ریاضی:۴۱، زیست:۶۷، فیزیک: ۶۲، شیمی: ۲۵

چرا درس شیمی فقط ۲۵ درصد زدید با اینکه در رشته شیمی تحصیل کرده بودید؟

چند دلیل در این موضوع دخیل بود. حقیقتا من برای درصد ۷۵ شیمی خود را اماده کرده بودم. ولی سوالات کنکور به شدت من را شوکه کرد و اصلا انتظار این سوالات را نداشتم. من تقریبا ۱۵ سوال شیمی کنکور ۹۹ را حتی نخواندم چون به حدی طولانی و عجیب بودند که به معنای واقعی هنگ کردم. حتی ترتیب سوالات مثل هر سال نبود و این باعث شد نظم فکری من به هم بخورد. ولی به طور کلی فکر میکردم حداقل ۴۵% شیمی زده باشم و تا روز اعلام نتایج فکر میکردم رتبه زیر هزار خواهم بود چون ۱۷ سوال را پاسخ دادم ولی چون به سوالات چند در میان پاسخ میدادم، در پاسخنامه اشتباه وارد کردم و درصدم را پایین آورد.

آیا در این ایام تفریح میکردی؟

تقریبا هر دوماه به خانواده ام سر میزدم. حدودا ماهی یک روز مهمان داشتم. بیشتر از این نمی توانستم چون برخی از کارهای منزل را باید انجام میدادم و کمی از وقتم را میگرفت.

تنها تفریحم تقریبا تا قبل از بیماری کرونا این بود که باشگاه میرفتم. همچنین اوایل برخی سریال های هفتگی را دنبال میکردم ولی بعد از عید کلا تلویزیون نمیدیدم و گوشی موبایلم را خاموش کردم و فقط از طریق واتس اپ با مشاورم و خانواده در ارتباط بودم.

از چه کتابهایی استفاده میکردید؟

زیست: خیلی سبز و آی کیو، شیمی: مبتکران و آی کیو، ریاضی: خیلی سبز و آی کیو، فیزیک: مبتکران و خیلی سبز

دینی و عربی: گاج، ادبیات: هفت خان خیلی سبز و کتابهای موضوعی نشر الگو، زبان: شهاب اناری و گاج،

البته برای همه دروس کتابهای دیگه داشتم ولی اگر در مبحثی مشکلم حل نمی شد به کتابهای دیگر نیز در آن مبحث مراجعه می کردم.

من تستهای بسیار سخت را هم میخواندم ولی اگر حل  سوال از حوصله م خارج بود آن سوال را کنار میگذاشتم. ولی با توجه به کنکور امسال به نظرم باید سخت ترین سوالات موجود در هر درس را کامل مسلط شد.

چه پیشنهادی برای کسانی که میخواهند مثل شما در کنکور شرکت کنند دارید؟

برای رسیدن به آرزوها، هیچ وقت دیر نیست. به قول یک استادی، به هر حال به سن ۳۵ میرسیم، ولی این زیباست که روز تولد ۳۵ سالگی حسرت سالهای گذشته را نخوریم. من هم خوشحالم که تولد ۳۵ سالگی رو به عنوان یک دندانپزشک جشن میگیرم.

به نظر من وارد  این راه شدن سخت نیست، ولی برای ادامه حتما به اراده قوی و تشویق خانواده نیاز دارید.

به کنکوری ها پیشنهاد می‌کنم درگیر حاشیه ها نشوند. تمرکز خودشان را روی درس‌ها بگذارند و طوری برنامه‌ریزی کنند و درس بخوانند که خسته نشوند. در برنامه‌‌شان حتماً استراحت و تفریح 

را هم در نظر بگیرند.

خیلی از کنکوری ها تا قبل از عید آن‌قدر به خودشان فشار می‌آورند که بعد از عید خسته می‌شوند و بازدهی‌شان کم می‌شود. پیشنهاد می‌کنم حتما از مشاور و آزمون ها از همان ابتدا استفاده کنند و همان تلاش قبل از عید را بعد از هم داشته باشند و شاید اگر تلاششان را حتی بیشتر کنند در دور آخر پیست کنکور میتونن از رقبا جلو بیافتند.

کارنامه کنکور

در این بخش کارنامه خانم ابتهال آرده شده است . نظرات، اهداف و سوالاتتون را در بخش کامنت با ما در میان بزارید و از پاسخ  های مشاوره ای خانم ابتهال  بهره ببرید.

کارنامه موفق درکنکور

کلام آخر:

در این متن به بررسی موفقیت بزرگ در کنکور پرداختیم. شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال، انتقاد و یا پیشنهادی آن را با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان گاماس ۲۰ نهایت بهره را ببرید. 

29 فکر در مورد “ موفقیت بزرگ در کنکور

  1. سمانه گفت:

    سلام شما نظام قدیم بودید یا نظام جدید

    1. سلام وقت بخیر
      نظام قدیم

    2. سارا گفت:

      سلام و تبریک به این خانم به خاطر جدیت و ناامید نشدنشون،من خودم پشت کنکوریم نزدیک۵سال ولی انقدر بلاهای مختلف سرم اومده انگار سی سال پیش دیپلممو گرفتم. الانم با افتخار دکترای معلولداری و حمالی از دانشگاه خانوادم دارم!هرگز نمیدونی چی در انتظارته…
      دیگه اون ادم قبل نمیشم…

      1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

        دوست عزیزم برات آرزوی موفقیت میکنم و میخوام بدونی که تلاش هات هیچ وقت بی نتیجه نخواهد بود. شرایط هر فرد خاص هست و بابت تمام تلاش هایی که کردی و سختی هایی که از سر میگذرونی بهت خسته نباشید میگم. نا امید نشو و بدون توی این مسیر ما در کنارت هستیم

  2. Mitra گفت:

    کاش سوالات بیشتری میپرسیدید.مثل ساعت مطالعه.درصدهای کنکور سال قبلشون.کتاب هاشونو سال بعدش به روز کردن یا تغییر دادن و …

    1. سلام وقت بخیر
      بله حتما این سووالات را هم میپرسیم . ممنون از توجهت دوست عزیز

  3. نیلوفر گفت:

    واقعا بهتون تبریک میگم واز خوندن مصاحبتون درس گرفتم

    1. ممنون دوست خوبم . با ارزوی موفقیت

  4. نیلوفر گفت:

    سلام ببخشید خانم ناجی راد نظام قدیم امتحان دادن . به خاطر منابعشون پرسیدم .

    1. سلام
      نظام قدیم
      موق باشی

  5. نیلوفر گفت:

    سلام چرا نظرمن ثبت نمیشه ؟

    1. ثبت شده و جواب دادیم نگران نباش دوست عزیز

    2. tohid گفت:

      از منابع کدوم موسسه استفاده کردن؟

      1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

        سلام
        درباره منابع پست میزاریم بعدا
        موفق باشید

  6. محسن گفت:

    سلام چی قبول شدین؟

  7. Kh گفت:

    سلام من دانشجوی شیمی هستم و شنیدم که اگر یکبار از سهمیه دانشگاه دولتی استفاده کنی نمیتونی دوباره دانشگاه دولتی قبول بشی و خوندم یه جایی که یک سری محدودیت ها داره ایا درسته ؟؟میشه توضیح بدید و بگید شما برای قبولی دولتی مشکلی نداشتید ؟؟

    1. admin گفت:

      سلام در این باره مطلب قرار خواهیم داد مفصلا

  8. ناشناس گفت:

    عالی

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      ممنونم دوست خوبم

    2. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      موفق باشی

  9. فاطمه گفت:

    توصیه اتون به یک یازدهمی سطح متوسط که نا امید هست چیه؟

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام دوست خوبم
      تو به عنوان یک دانش اموز یازدهمی فرصت های بسیار خوبی داری که مطالعه تو جمع کنی . امسال میتونی روش های مطالعاتی، تست زنی یا افزایش ساعت مطالعه رو تمرنی کنی که سال بعد انرژیتو بزاری روی یادگیری بیتر
      امسال حداقل برای یک یا دو درس اصلس اختصاصیت تست بزن و از تابستون با برنامه دقیق کنکوری مطالعه رو شروع کن و مطمئنا میتونی پیشرفت کنی و موفق بشی

  10. مائده گفت:

    چطور اینقدر از روز هاتون استفاده بهینه کردید با این حجم از مشغله مثلا زندگی مشترک؟! من یک دهم مشغله های شمارو ندارم ولی اینقدر افسرده ام که تمام روز هام رو هدر میدم و با اینکه در کنکور تا به حال شکستی نداشتم و یازدهم هستم امیدی ندارم

    1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

      سلام دوست خوبم
      اولا اینکه یازدهمی هستی یک فرصت خیلی خوب بهت میده که بتونی مهارت های مورد نیاز یک کنکوری مثل ساعت مطالعه و تست زنی را یاد بگیری. سعی کن خودت رو در موقعیت رقابتی قرار بدی دوستات یا هم شهریات . نه اینکه رقابت نا سالم باشه استرس بگیری. حتما سعی کن توی ازمون ازمایشی شرکت کنی و خودتو با خودت بسنجی. و امسال حداقل روی یک یا دو درس اختصاصی هدف گذاری کن و نتیجشو میبینی

    2. ندا گفت:

      سلام دوست عزیز من یه کارمندم که تا خرداد سال 1401 قرارداد دارم با روزی 10 ساعت کار من برای سال 93 کنکور دادم و با درس خیلی فاصله دارم ولی دارم با تحقیق کردن و انتخاب راه درست برای کنکور سال1402 برنامه ریزی میکنم شما چطوری میتونید از ناامیدی اونم اینقدر زود حرف بزنید به نظرم از یه مشاوره کمک بگیر ید اگه خودتون موفق نمیشید برای روحیه دادن به خودتون
      خیلی راه هست که بتونید برید برای ناامیدی خیلی زوده

      1. مشاور گروه گاماس 20 گفت:

        سلام
        مرسی از انرژی و انگیزه عالی شما
        انشا الله از رتبه های خوب کنکور 1402 هستین

      2. مهدیه گفت:

        سلام منم مثل شما هستم میشه باهم پیش بریم

  11. محمد گفت:

    سلام من دانشجوی شیمی هستم و شنیدم که اگر یکبار از سهمیه دانشگاه دولتی استفاده کنی نمیتونی دوباره دانشگاه دولتی قبول بشی و خوندم یه جایی که یک سری محدودیت ها داره ایا درسته ؟؟میشه توضیح بدید و بگید شما برای قبولی دولتی مشکلی نداشتید ؟؟

    پاسخ

    Admin گفت:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *