اخبار کنکور

موفقیت در کنکور در زمان کم

موفقیت در کنکور در زمان کم

یکی از دغدغه هایی که داوطلبای کنکور با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون ممکنه براشون پیش بیاد اینه که تو مدت زمانی که گذشته، مباحث درسی مربوط به کنکور رو خوب نخوندن و برنامه ریزی مناسبی تو اون مدت زمان نداشتن و دیگه احتمال موفق شدن تو کنکور سراسری تو زمان کم، براشون غیر ممکنه و نمیشه کاری برای بهتر شدن عملکردشون انجام بدن. اما بر اساس آمار و ارقام بدست اومده از موفقیتای دانش آموزا و داوطلبای کنکور سراسری تو سالای قبل، به خوبی این موضوع ثابت شده که معجزه تو کنکور تو کمترین زمان امکان پذیره و داوطلبا می تونن تو مدت زمان کمی با یه برنامه ریزی اصولی و مناسب به موفقیت تو این آزمون، دست پیدا کنن.

چیزی که تو این زمان کم سبب موفقیت داوطلبا میشه، کیفیت مطالعه و مدل برنامه ریزیه که این موضوع می تونه بهتون کمک کنه که مدت زمانی رو که از دست دادین رو جبران کنین. برای اطلاع از این راهکارای موفقیت تو کنکور تو کمترین زمان با ما تا آخر این متن همراه بمونین.

موفقیت تو کنکور تو زمان کم:

این سوال که، آیا با زمان کم هم میشه تو کنکور سراسری موفق شد، یکی از سوالای پرتکرار تو بازه زمانی مونده به کنکور محسوب میشه. موفقیت تو کنکور تو زمان کم مسئله ی غیر ممکنی نیست، اما شرایطی داره و شما باید به شرایط و نکات مربوط به معجزه تو کنکور تو کمترین زمان دقت کنین تا بتونین یه نتیجه خوب رو تو این آزمون بدست بیارین. به طور خلاصه مهمترین نکات و اصلی ترین عوامل موفقیت تو کنکور تو زمان کم تو کنکور سراسری رو میشه به موارد زیر تقسیم کرد:

اول، وجود یه برنامه ریزی دقیق:

سعی کنین بر اساس یه برنامه دقیق و منظم از قبل نوشته شده جلو برین. برای این کار می تونین تو آزمونای آزمایشی شرکت کنین و از برنامه ریزی کنکور اونا برای مطالعه این آزمون استفاده کنین. اگه هم نسبت به برنامه آزمونای آزمایشی عقبین، اولویتتون رو روی مطالعه و مرور مباحث مهم و پر اهمیت مربوط به کنکور بذارین.

موفقیت تو کنکور تو زمان کم

دوم، استفاده از بودجه بندی کنکور سراسری:

بودجه بندی کنکور به شما کمک میکنه که کدوم مبحث برای شما پر اهمیت تره و تعداد سوال بیشتری ازش طرح میشه. اینجوری دقیق متوجه میشین کدوم فصلا برای کنکورتون اهمیت بالاتری داره و حتما ازش تو کنکور سوال طرح میشه و الکی وقتتون رو برای مطالعه مباحث کم اهمیت هدر ندین.

سوم، زمان بیشتر برای تسلط به مباحث قبلی:

بهتره تا اندازه ی ممکن سعی کنین مباحثی که بلدین و فکر می کنین یادگیریشون براتون آسون تره رو بیشتر بخونین تا تسلط کامل روشون داشته باشین. وقتی که تسلطتتون کامل شد، اجازه دارین که سراغ مطالب جدید برین، اما اگه احساس کردین زمانتون خیلی کمه، وقتتون رو بیشتر رو همون مباحث قبلی بذارین. یادتون باشه که کیفیت مهمتر از کمیته. پس شما اگه ۵ تا تست درست بزنین خیلی بهتر از اینه که ۱۰ تا تست رو جواب بدین که ۶ تاش غلطه و نمره منفی باعث بشه که جواب سوالای درستم از بین بره.

چهارم، تحلیل دفترچه سوالای کنکور سالای قبل:

توجه کنین که تجربه کنکورای سالای قبل این موضوع رو به خوبی ثابت کرده که، معمولا مطالب سوالای کنکور هر سال جزو همون مطالبین که سالای قبلم تو آزمونا اومده بودن، به همین خاطر توصیه میشه که، حتما برای مطالعه این مباحث و سوالا وقت بذارین و سعی کنین نکات مربوط به اونا رو تحلیل کنین تا اگر سوال رو جور دیگه ای دادن و مربوط به همون مبحث بود، بتونین به خوبی جواب بدین.

مشاوره موفقیت تو کنکور تو زمان کم:

خیلیا مدت زمان زیادی برای مطالعه ی کنکور وقت میزارن و حتی ممکنه سالای زیادیم پشت کنکور بمونن، اما یه عده هستن که فقط چن ماه آخر رو مطالعه ی مفید و متمرکز دارن و یه نتیجه خیلی خوب رو هم بدست آوردن. به نظرتون عامل موفقیت گروه دوم و شکست گروه اول چی میتونه باشه؟

تو جواب به این سوال باید به این موضوع اشاره کنیم که با هدف زمان گذاشتن روی مطالعه خیلی مهم تره و حتما باید میزان زمان خوبی رو برای مطالعه درسا اختصاص بدین، اما این کمیت وقتی باید حتما همراه با کیفیت نوع مطالعه همراه بشه تا نتیجه خوبی رو تو کنکور بدست بیارین. درنتیجه گروه اول با وجود این که مسئله کمیت زمانی و رعایت کردن به نتیجه نرسیدن، چون اونا به مبحث کیفیت توجه نکردن و حتی اگر کیفیت مطالعه خوبیم داشته باشن، ممکنه به نکات طلایی مربوط به روش مطالعاتی و آزمون دادن تسلط کافی نداشته باشن.

مشاوره موفقیت تو کنکور تو زمان کم

درنتیجه، گروه دومی که روش درست مطالعاتی پیش گرفتن و به نکات موفقیت تو کنکور تو زمان کم توجه کردن تونستن به موفق برسن. پس با توجه به چیزایی که گفتیم اصلا نگرانی از بابت زمان کوتاهی که تا کنکور سراسری دارین، نداشته باشین و بدون استرس و نگرانی زیاد با توجه به راه هایی که برای شما توضیح دادیم، خودتون رو برای شرکت تو ماراتن کنکور آماده و متمرکز کنین و بدونین با شیوه های معجزه تو کنکور تو کمترین زمان مطمئنا نتیجه خوبی میگیرین.

سوالای متداول:

آیا با زمان کم هم میشه تو کنکور سراسری موفق شد؟

همونطور که گفتیم، داوطلبا به کمک مواردی مثل بودجه بندی کنکور می تونن عملکرد خوبی تو کنکور داشته باشن.

دوم، بودجه بندی کنکور چه کمکی به داوطلبا برای رسیدن به موفقیت می کنه؟

داوطلبا به وسیله ی بودجه بندی کنکور می تونن با مباحث مهم و پر تکرار کنکور آشنا بشن که توضیحات بیشتر تو این مقاله داده شده.

سوم، آیا خوندن مطالب جدید برای کنکور می تونه تو موفقیت داوطلبا موثر باشه؟

بر اساس توضیحاتی که تو این مقاله دادیم، خوندن مطالب جدید در صورتی می تونه برای داوطلبا موثر باشه که به صورت کامل روی مباحث قبلی تسلط داشته باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *