زیست شناسی, مشاوره

نحوه مطالعه درس زیست

نحوه مطالعه درس زیست برای کنکور

مشاوره رتبه برتر کنکور تجربی

مشاور گروه مشاوره گاماس بیست خانم توکلی پزشکی لرستان

مشاوره کنکور تجربی برای مطالعه درس زیست و پیشرفت در آن

نحوه مطالعه درس زیست

چگونه در درس زیست از ۱۵ به ۶۶ رسیدم:

برای دانش آموزان تجربی زیست مهم ترین درس کنکور محسوب میشود و کسب درصد قابل قبول در این درس برای قبولی در هر رشته و دانشگاه معتبری لازم است

اولین و مهم ترین منبع این درس مهم تنها و تنها کتاب درسی می باشد.

اولین قدم برای یادگیری زیست مطالعه به دقت و مو به موی کتاب درسی است.

هرچیزی که در کتاب درسی نوشته شده جنبه ی طراحی سوال دارد.

من در سال دوم تمرکزم را در درس زیست شناسی از جزوات دبیر، درسنامه کتاب های کمک آموزشی و … گرفته و بر روی کتاب درسی تمرکز کردم بعد از مطالعه ی درست و دقیق کتاب درسی انتخاب یک منبع تست خوب یک اصل اساسی است این منبع با توجه به سطح و سلیقه ی دانش آموز میتواند متفاوت باشد.

شیوه تست زنی

شیوه ی درست تست زدن در درس زیست شناسی و هر درس دیگری تعیین کننده ی میزان فایده و میزان مطالبی است که از این کار به دست می آوریم. در دور اول تست زنی لازم است که حتما پاسخ تشریحی تست ها به طور کامل مطالعه شود و اگر نکته ی جدیدی داشت یادداشت برداری شود و سعی کنیم همان لحظه نیز آن نکته را فرا بگیریم (تست اموزشی). در درس زیست شناسی توصیه میشود که تست ها بیشتر از یک و حتی دوبار حل شوند در دفعات بعدی تست زدن میتوانیم همان تست های اولیه را به صورت زمان دار و سنجشی حل کنیم. برای مرور درس زیست شناسی صفحات کتاب را باز کرده سرفصل هارا برای خود تکرار کرده و آنچه را که از هر سرفصل به خاطر داریم به صورت ذهنی برای خود تکرار کنیم سپس به کتاب نگاه کنیم و آنچه را که فراموش کرده یا جا انداخته ایم باز خوانی کنیم موفق و پیروز باشید.

رتبه برتر کنکور,مشاوره کنکور,پزشکی لرستان, رتبه برتر کنکور سراسری,مشاوره کنکور سراسری,نحوه مطالعه زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *