اخبار کنکور, ویژه کنکور

هزینه ثبت نام آزمون های سراسری 1403 چقدر است؟

کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ به منظور شرکت در این آزمون بایستی مبلغی  را تحت عنوان هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش پرداخت کنند. پرداخت این مبلغ برای تمامی افراد یکسان و الزامی می باشد. جهت شرکت و ثبت نام در دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی  نیز بایستی مبلغی جداگانه دریافت و سریال علاقمندی مجزایی خریداری گردد.

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام می شود. داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند برای شرکت در این آزمون باید هزینه ای بپردازند که پرداخت آن از طریق سایت مذکور انجام می شود. هر داوطلب با داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم (رمز اینترنتی) می تواند سریال مربوط به کارت اعتباری را خریداری کند.

به دلیل ادغام بودن کنکور سراسری با دانشگاه آزاد، متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد لازم نیست هزینه جداگانه ای برای آن پرداخت کنند. در ضمن متقاضیانی که علاوه بر شرکت در رشته های اصلی (ریاضی، تجربی، انسانی) قصد دارند در کنکور رشته های شناور (هنر و زبان) نیز ثبت نام کنند، باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنند. با توجه به اینکه هزینه ثبت نام یکی از مدارک لازم برای تکمیل فرم اینترنتی است . متقاضیانی که فقط تمایل به شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان را دارند،383 هزار تومان و برای متقاضیانی که تمایل به ثبت‌نام در هر دو آزمون (آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم) را دارند لازم است علاوه بر پرداخت هزینه شرکت در آزمون سراسری، نسبت به خرید کارت اعتباری بصورت جداگانه برای آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم نیز اقدام کنند.

هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

لازمه شرکت در کنکور سراسری مانند هر آزمون دیگری پرداخت مبلغی تحت عنوان هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ از تمامی داوطلبان است . طبق شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ هر داوطلب می تواند حداکثر در یک گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی، انسانی) و دو گروه آزمایشی شناور (هنر و زبان) شرکت کند. خرید سریال ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ همزمان با آغاز فرایند ثبت نام از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org امکان پذیر می باشد.

سال 1402 هزینه ی ثبت نام 383000 هزار تومان برای هر گروه آزمایشی در نظر گرفته شده بود. هنوز میزان مبلغ ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ مشخص نشده اما پیش بینی می کنیم زمان ثبت نام کنکور سراسری این هزینه اندکی افزایش خواهد یافت .

لازم به ذکر است که هزینه ثبت نام با تاخیر جاماندگان کنکور618000 می باشد.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری برای برگزاری آزمون به نحو احسن و انتشار دفترچه سوالات کنکور از داوطلبان گرفته میشود تا جلسه کنکور در آرامش و به خوبی برگزار شود. به همین منظور لازم است که داوطلبان به محض اعلام زمان ثبت نام کنکور به سایت سنجش مراجعه کرده و سپس اقدام به دریافت سریال ثبت نام کنکور خود از طریق پرداخت هزینه به صورت اینترنتی نمایند.

هزینه ثبت نام در گروه آزمایشی اصلی(ریاضی، تجربی، انسانی) 383000 تومان
هزینه ثبت نام در یک گروه آزمایشی شناور (هنر یا زبان) 383000  تومان
هزینه ثبت نام در کنکور اختصاصی فرهنگیان 383000 تومان
اعلام علاقه‌مندی به انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی 383000 تومان
هزینه آزمون عملی رشته های هنر (برای هر رشته) 648 هزار تومان
هزینه آزمون عملی رشته تربیت بدنی 304 هزار تومان
هزینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی 330 هزار تومان
هزینه‌ ثبت‌نام برای داوطلبانی که خارج از کشور کنکور می‌دهند 432 هزار تومان
هزینه ثبت نام با تاخیر جاماندگان کنکور 618000 تومان
اعلام علاقه‌مندی به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ————-
خدمات پیام کوتاه 7000 تومان

مراحل پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

  1. مراجعه به سایت سازمان سنجش
  2. انتخاب گزینه خرید کارت اعتباری
  3. انتخاب یکی ازسریال های اعتباری ثبت نام کنکور سراسری
  4. درج مشخصات فردی و انتخاب درگاهپرداخت
  5. وارد کردن اطلاعات کارت بانکی وپرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

منظور از کد پرداختی هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ چیست؟

متقاضیان ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری 1403 در مراحل ثبت نام با موردی تحت عنوان ” کد پرداختی ” مواجه شدند. در این زمان برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش می آید که کد پرداختی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ چیست و چگونه می توان آن را دریافت نمود. به منظور پاسخ به این سوال لازم است اشاره کنیم ثبت نام آزمون دارای هزینه و قیمتی است و افراد مبلغی معادل 383 هزار تومان پرداخت نمایند.

پس از پرداخت هزینه ثبت نام از طریق درگاه epay.sanjesh.org سریال و کدی به داوطلبان ارائه می شود که در مرحله انتخاب گروه آزمایشی توسط داوطلب، لازم است این کد ارائه شود. داوطلبان پس از ارائه کد پرداختی کنکورمی توانند گروه های آزمایشی ای که هزینه آن را پرداخت کرده اند انتخاب نمایند.

پس بایستی این داوطلبا ن علاوه بر هزینه ثبت نام کنکور سراسری، مبلغی را به عنوان هزینه کار با سیستم کافی نت پرداخت کنند. برای همین با توجه به افزایش هزینه ها و تفاوت خدمات ارائه شده در هرکافی نت ممکن است هزینه کافی نت هر سال تغییر بکند. داوطلب اگه قصد ثبت نام در کافی نت را داشته باشد باید هزینه ثبت نام کنکور خودش را به همراه هزینه کافی نت پرداخت کند.

تکمیل مراحل ثبت نام کنکور با داشتن مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون امکان پذیر می باشد که یکی از این مدارک دریافت سریال 12 رقمی ثبت نام می باشد.

هزینه ثبت نام کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

به اطلاع داوطلبانی که تمایل به رشته‌های دانشگاه‌ فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي تهران دارند می رسانیم که در صورت دریافت مجوزهاي قانوني توسط وزارت آموزش و پرورش از مراجع مربوطه براي پذيرش دانشجو در دانشگاه‌هاي فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، باید داوطلبان مبلغ 383هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان بپردازند و همچنین در صورت کسب نمره حد نصاب اولیه باید برای انجام مصاحبه عملی مبلغ ۳۳۰ هزار تومان نیز پرداخت کنند.

هزینه ثبت نام پیام نور و مؤسسات غیردولتی (غیر انتفاعی) ۱۴۰۳

چنانچه داوطلبان تمایل داشته باشند علاوه بر گزینش در دانشگاه‌های سراسری و دولتی برای کنکور ۱۴۰۳، در دانشگاه‌های غیر روزانه نیز مورد سنجش قرار گیرند، چه کاری باید انجام دهند؟

داوطلبانی که تمایل دارند، در زمان انتخاب رشته (یعنی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد ماه)، از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات غیردولتی (غیر انتفاعی) نیز کد رشته محل‌هایی را انتخاب کنند، باید در سیستم خرید کارت اعتباری، مبلغ ۵۷.۶۰۰ تومان برای اعلام تمایل به دانشگاه پیام نور واریز کنند، همچنین برای مؤسسات غیر انتفاعی نیز به زودی اعلام خواهد شد.

هزینه ثبت نام در آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

به این دلیل که در چند سال اخیر کنکور سراسری با دانشگاه آزاد به صورت مشترک برگزار می‌شود ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، نیاز به پرداخت هزینه  جداگانه ندارد و داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانند برای دانشگاه آزاد هم اقدام به انتخاب رشته کنند.اما لازم به ذکر است که داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید هزینه مربوط به انتخاب رشته را پرداخت نمایند و در زمان انتخاب رشته که در مرداد ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام کنند.

هزینه ثبت نام کنکور در کافی نت

اگه داوطلب متقاضی خودش با سیستم کامپیوتری خود اقدام به ثبت نام کند فقط هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را پرداخت می کند و با وارد کردن سریال اعتباری فرم اینترنتی را تکمیل خواهد کرد، اما ممکن است برخی از داوطلبان دسترسی به سیستم نداشته و یا به هر دلیلی نتوانند ثبت نامشان را انجام بدهند به همین دلیل این افراد می توانند به کافی نت مراجعه کرده و ثبت نام کنکور سراسری را انجام دهند.

سوالات متداول

1-پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چگونه انجام می شود ؟

داوطلبان برای پرداخت این مبلغ باید از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده کنند که نحوه پرداخت این هزینه به صورت تصویری در متن مقاله شرح داده شده است.

2-برای پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ به چه اطلاعاتی نیاز است؟

هر داوطلب تنها با وارد کردن مشخصات فردی می تواند کارت اعتباری ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را خریداری کند که در متن مقاله به جزئیات آن اشاره شده است.

3-داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید مبلغ جداگانه ای پرداخت کنند؟

به دلیل ادغام کنکور سراسری با آزمون دانشگاه آزاد نیازی به پرداخت هزینه مجزا نمی باشد که توضیحات تکمیلی در این باره در متن مقاله ارائه شده است.

4-آیا با همه کارت ها می توان هزینه ثبت نام را پرداخت کرد؟

داوطلبان گرامی با شما هر کارت بانکی که عضو شبکه شتاب باشد و دارای رمز دوم می توانید هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ پرداخت کرده و کد ۱۲ رقمی ثبت نام را دریافت کنید.

5-منظور از کد پرداختی هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ چیست؟

در متن مقاله کامل به این سوال پاسخ داده شده است.

6- هزینه ثبت نام کنکور انسانی چقدر است؟

هزینه ی هر سه رشته ی اصلی 383 هزار تومان می باشد

سخن آخر

هرساله همزمان با ثبت نام کنکور سراسری هزینه ای نیز بابت این ثبت نام باید به صورت اینترنتی پرداخت شود.دراین مقاله به مقدار هزینه هر رشته ی انتخابی اعم از رشته های اصلی ریاضی، تجربی و انسانی و رشته های شناور زبان و هنر و همچنین دانشگاه آزاد و فرهنگیان، اشاره ی کامل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *