اخبار کنکور

کنکور سراسری هنر 1402

کنکور سراسری هنر 1402

کنکور سراسری هنر علاوه بر این که طرفداران ویژه ای دارد، در میان داوطلبان دیگر گروه های آزمایشی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد؛ چرا که رشته های دو گروه آزمایشی هنر و زبان به شکل شناور ارائه می شوند و تمام متقاضیان کنکور سراسری انسانی، ریاضی و انسانی می توانند در کنار رشته اصلی خود، در این دو آزمون نیز شرکت کنند. متقاضیان به جهت پذیرش در برخی از رشته های کنکور هنر علاوه بر کسب حد نصاب نمره ی آزمون کتبی، باید در آزمون عملی آن نیز شرکت نموده و نمره قابل قبولی به دست آورند.

زمان ثبت نام کنکور هنر

متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری هنر مانند گروه های دیگر آزمایشی باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و ضمن مطالعه دفترچه راهنما، نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. مطالعه این دفترچه از آن جهت اهمیت داشته که شما را از همه ی مدارک، شرایط و ضوابط، مواد امتحانی و نکات مهم این آزمون آگاه می سازد.

ثبت نام کنکور سراسری هنر 1402:

به جهت شرکت در آزمون هنر، باید در زمان اعلام شده به وسیله ی سایت سازمان سنجش آموزش کشور نام نویسی خود را در سامانه مذکور انجام دهید. البته پیش از هر اقدامی ابتدا دفترچه راهنمای آن را بررسی نموده و مدارک ثبت نام کنکور سراسری را فراهم کنید.

زمان ثبت نام کنکور هنر:

همان طور که گفتیم، بر طبق روند معمول نام نویسی برای کنکور سراسری 1402 احتمالا اواسط بهمن ماه آغاز خواهد شد.

دفترچه ثبت نام:

قبل از اقدام به نام نویسی، لازم است تا داوطلبان دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را به طور کامل مطالعه نموده و از جزئیات برگزاری آزمون و شرایط و ضوابط مربوطه اطلاع یابید. این دفترچه همزمان با شروع ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مراحل ثبت نام:

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور سراسری هر کدام از گروه های آزمایشی مانند هنر، می توانند بر طبق راهنمای زیر، در موعد مقرر به سایت ثبت نام کنکور سراسری مراجعه نموده و فرآیند ثبت نام خود را شروع کنید.

  • در قدم اول، واردسایت سازمان سنجش به نشانی org  شده و از منوی سمت راست، بر روی گزینه ی “سراسری” کلیک کنید. حال بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری سال 1402” کلیک کنید.

زمان ثبت نام کنکور هنر

در این قدم لازم است تا هزینه ی نام نویسی را پرداخت نموده و شماره ی سریال کارت اعتباری را دریافت نمایید. به همین جهت، از منوی اصلی موجود در سمت راست صفحه، گزینه ی “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب نمایید. در این قدم باید نوع سریال ثبت نام را با توجه به گروه آزمایشی خود مشخص کرده و سپس گزینه ی “تایید و ادامه” را انتخاب کنید. همچنین اگر تمایل داشتید می توانید کد رشته های مربوط به دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را در انتخاب رشته خود داشته باشید، باید برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه بخرید.

پس از انتخاب نوع سریال ثبت نام به صفحه ای منتقل می شوید که لازم است اطلاعات خواسته شده را در قسمت های مربوطه وارد نمایید و سپس بر روی “تایید و ادامه”  کلیک کنید. در این مرحله اطلاعات ثبت شده نمایان خواهد شد که در صورت تایید باید تیک عبارت پایین جدول را علامت زده تا دکمه ی “ادامه روند پرداخت” برای شما فعال شود.

هزینه ی نام نویسی را به کمک درگاه پرداخت اینترنتی و به کمک کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم پویا می باشند، پرداخت  کنید. بعد از واریز کردن وجه مورد نظر، سامانه شماره ای را جهت پیگیری پرداخت در اختیار شما قرار می دهد که لازم است آن را یادداشت کنید. حال به صفحه اول سامانه ثبت نام برگشته و گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی”  را بفشارید. در این مرحله باید سریال ثبت نام خریداری شده و شماره تلفن همراه خود را در بخش های مربوطه درج نموده و سپس بر روی عبارت “تایید” کلیک نمایید. بعد از وارد شدن به سیستم باید نوع مدرک دیپلم و نوع مدرک پیش دانشگاهی را انتخاب کنید و اطلاعاتی را که مرتبط با سوابق تحصیلی تان می باشد درج کنید. عکس پرسنلی خود را منطبق بر مشخصات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، در بخش تعیین شده بارگذاری نمایید.

پس از این که مراحل بالا را انجام دادید، باید فرم ثبت نام اینترنتی را دریافت نموده و اطلاعات خود را با دقت  ثبت کنید. به یاد داشته باشید که بعد از تکمیل فرم، روی گزینه “تایید نهایی”  کلیک کرده تا اطلاعات شما ذخیره گردد. اگر تمام مراحل با موفقیت انجام شود، سامانه شماره ی پرونده و کد پیگیری صادر می نماید که لازم است از آن ها به همراه فرم ثبت نام خود پرینت گرفته و تا پایان مراحل آزمون نزد خود نگه دارید.

ضرایب عمومی و اختصاصی کنکور سراسری هنر 1402:

دروس عمومی کنکور سراسری: زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی و عربی می باشد، در تمام گروه های آزمایشی مشترک خواهد بود و تفاوت آن ها در دروس اختصاصی است. ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری هنر یکسان نمی باشد و هر درسی در هر زیرگروهی دارای یک ضریب مختص به خود می باشد.

رشته های کنکور سراسری هنر 1402:

داوطلب بایستی متناسب با ضرایب دروس زیرگروه های کنکور هنر برنامه ریزی نموده و منابع را به طور کامل مطالعه کند. به عنوان مثال اگر داوطلبی قصد ادامه تحصیل در رشته ارتباط تصویری را داشته باشد، این رشته در زیرگروه یک قرار گرفته و دروس درک عمومی هنر، خواص مواد و خلاقیت تصویری بیشترین ضریب را دارد و باید بیش از هر درس دیگری مطالعه شوند.

به جهت دسترسی یافتن به لیست رشته های کنکور هنر 1402 باید دفترچه انتخاب رشته آن را مطالعه کنید.

برنامه ریزی برای کنکور سراسری هنر 1402:

اولین اصل به جهت برنامه ریزی کنکور هنر، مشخص نمودن هدف می باشد‎، زیرا با تعیین هدف، داوطلب انگیزه و تلاش بیشتری به جهت مطالعه دروس خواهد داشت. برنامه ریزی هر داوطلبی باید مختص خود او طراحی گردد، چرا که نقاط ضعف و قوت هر فردی با فرد دیگر تفاوت دارد. از این رو نمی توان یک برنامه ریزی ثابت را به تمام داوطلبان توصیه نمود. برنامه ریزی باعث می شود تا تمام فعالیت های درسی و غیر درسی داوطلب نظم پیدا نموده و از سردرگمی و بلاتکلیفی او جلوگیری خواهد کرد.

در مسیر مطالعه کنکور، رعایت چند نکته می تواند نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از منابع کنکور هنر که داوطلبان در سال های قبل از مطالعه آن ها نتیجه گرفتند و یا شرکت در آزمون های آزمایشی که به وسیله ی موسسات مختلف برگزار می گردند، می توانند در آمادگی داوطلبان نقش موثری را بازی کنند.

برنامه ریزی برای کنکور سراسری هنر 1402

همچنین کمک گرفتن از مشاوران متخصص و مجرب بسیار موثر می باشد؛ چرا که یک مشاور خوب می تواند مسیر مطالعاتی داوطلب را مشخص کرده و متناسب با توانایی او، برنامه مناسبی را برای مطالعه و تست زنی ارائه نماید.

زمان ثبت نام:

فرآیند نام نویسی در آزمون عملی هنر به طور معمول پیش از زمان برگزاری کنکور سراسری بوده و داوطلبان می توانند حداکثر در آزمون 2  مجموعه امتحانی شرکت نمایند. هنگام ثبت نام این آزمون برای سال 1402 هنوز مشخص نگشته؛ اما این فرآیند در سال قبل و در اوایل تیر ماه انجام شد که پیش بینی می شود، روند آن برای امسال نیز به همین منوال پیش برود. به محض انتشار هر نوع خبر، متن این مقاله بروزرسانی می شود.

نحوه ی ثبت نام:

افرادی که واجد شرایط ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر می باشند، می توانند بعد از نام نویسی در سایت سازمان سنجش، در جلسه آن حضور پیدا کنند.

اول، مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org  و کلیلک بر روی گزینه سراسری

دوم، کلیک بر روی عبارت “اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر و علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی (آزمون سراسری 1402)”

سوم، درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه و ورود به سیستم.

چهارم، اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون عملی کنکور هنر و پرداخت هزینه ی آن.

نکته: هنگام برگزاری آزمون عملی کنکور هنر به صورت معمول پیش از انتخاب رشته در حوالی مرداد ماه می باشد. بعد از ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر و حضور در محل برگزاری آزمون، صلاحیت های عمومی و مهارت های عملی داوطلبان مورد بررسی قرار گرفته و اگر که نمره لازم در هر دو آزمون سراسری و عملی را کسب نموده باشند، پذیرش نهایی آن ها انجام می گیرد. لازم به ذکر است هر داوطلب می تواند حداکثر 150 کد رشته را از دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر انتخاب نموده و در فرم انتخاب رشته خود وارد کنید. توجه داشته باشید در صورت عدم حضور به موقع به جهت شرکت در آزمون عملی، شانس پذیرش در رشته های دارای آزمون عملی را از دست می دهید.

سوالات متداول شما:

اول، فرآیند ثبت نام کنکور سراسری هنر 1402 تا چه تاریخی ادامه دارد؟

هنوز زمان دقیق انجام این فرآیند مشخص نیست؛ اما به محض اعلام آن جزئیات از طریق این مقاله اعلام می شوید.

دوم، ثبت نام کنکور سراسری هنر 1402 از چه طریقی امکان پذیر می باشد؟

فرآیند ثبت نام آزمون سراسری هنر از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org صورت می گیرد.

سوم، آیا تمام رشته های کنکور سراسری هنر 1402 دارای آزمون عملی می باشند؟

خیر، تنها تعدادی از آن ها که شامل ارتباط تصویری، طراحی صحنه، طراحی پارچه و… آزمون عملی دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *