تحلیل سوالات کنکور, ریاضی

تحلیل سوالات درس ریاضی کنکور ریاضی دی ماه

سوالات ریاضی

1.مقدمه ای بر تحلیل سوالات ریاضی کنکور امسال:

با سلام خدمت همه دانش آموزان گاماسی . امروز خدمت شما هستیم با تحلیل درس ریاضی کنکور رشته ریاضی.

2.دیدگاه کلی و رویکرد ها در طرح سوالات ریاضی:

اگه بخوایم یه دید کلی نسبت به این کنکور داشته باشیم باید بگیم متوسط رو به بالا بود و واقعا از اون کنکورایی بود که میتونیم بگیم بچه ها اگر خوب روی مطالب کار میکردن میتونستن کامل به سوالات جواب بدن.

3.مقایسه با کنکور های اخیر:

اگه بخوایم با کنکور 1400 بسنجیم واقعا آسون تر بود اما نمیتونیم بگیم از 1401 هم آسون تر بود چون سختیش نسبت به 1401 مشخص بود و مابین این دو کنکور بود.

4.نحوه چینش سوالات:

ترتیب سوالات مثل قبل رعایت شده بود ؛ یعنی اون شیوه و الگوریتمی که وجود داشت مثل قبل بود اما فقط دو سوال آمار بود که بین حسابان اومده بود .

5.تفکیک مباحث ریاضی:

روال گذشته اینطور بود که از حسابان 23 الی 24 سوال میومد و از بقیه دروس مثل گسسته و هندسه26 سوال که البته امسال شاهد کاهش 10 سوال بودیم و اینطور شده بود که از حسابان 5 سوال و از بقیه مباحث هم 5 سوال کم شده بود ؛ البته که از هندسه 3 تعداد سوالی کم نشده بود. از گسسته 5 سوال اومده بود ، آمار و احتمال 6 سوال و حسابان 1 و حسابان2 و ریاضی که جمعا 18 سوال داشتن که 5 سوال حسابان نسبت به پارسال کاهش داشت و حتی ریاضی . از هندسه پایه 6 سوال و از هندسه 3 پنج سوال داشتیم ؛ که از 6 سوال پایه پنج تاشون واقعا سخت بودن وواقعا روشون کار شده بود و سعی کرده بودن سطحشون رو ببرن بالا اما سوالات دوازدهم به این شکل نبود که دوتاشون ماتریس ،یک سوال بردار و دوتا مقاطع. یه سوال از الگو و دنباله بود که ترکیبی از دنباله حسابی و هندسه بود که نسبتا چیز جدیدی بود . یه سوال سهمی داشتیم که با هندسه تحلیلی ترکیب کرده بودن . از تابع سه تا سوال داشتیم که ترکیب تابع ، نمودار ها و وارون تابع بود. از مثلثات سه سوال داشتیم که شامل دایره مثلثاتی ، نمودار سینوس و کسینوس و معادله مثلثاتی میشدو از تابع نمایی و لگاریتمی یک سوال داشتیم. یک سوال از معادلات گنگ و گویا ، دو سوال از حد و پیوستگی داشتیم که بیشتر مربوط به پایه بود و یکی از این سوالا مربوط به حد بی نهایت بود و از مشتق و کاربرد مشتق هم مجموعا دو سوال داشتیم که این یه مطلب خیلی مهم بود چون همیشه 4 سوال ازشون میومد. از هندسه تحلیلی یه سوال و نکته اساسی اینکه ما دو تا فصل داریم که خیلی وقتا نادیده گرفته میشن ولی امسال دیدیم که از فصل شمارش بدون شمردن هم یه سوال اومده بود که خیلی جالب توجه بود.

6.تحلیل جزئی مباحث:

از گسسته 5 سوال داشتیم که یک سوال درباره نظری اعداد ، یه سوال از گراف و دو سوال هم از ترکیبات که خیلی جالب بود چون نظری اعداد به نظر میومد تعداد سوال بیشتری ازش طرح بشه . آمار و احتمال 6 سوال داشتیم که از فصل گزاره ها دو تا ، از آمار توصیفی یکی و از خود احتمال سه تا و باز مثل همیشه از آمار استنباطی هیچ سوالی نیومده بود. ازتعیین علامت هم هیچ سوالی نداشتیم. امسال یه نکته ای که وجود داشت این بود که توجه به پایه زیاد شده بود و واقعا روش کار کرده بودن .

7.تیپ و سبک سوالات؛

امسال 8 سوال ترکیبی داشتیم چون 10 سوال کم شده بود و طراحا تصمیم گرفته بودن مباحثو ترکیب کنند

8.درصد مناسب:

اگر دنبال یه درصد مناسب هستین میتونم بگم اگر که 40 به بالا زده باشین ، میتونم بگم متوسط رو به بالا هستین .

9.توصیه و سخن پایانی:

دانش آموزا امسال با دیدن سوالات غافلگیر شدن و ممکنه همین اتفاق تو کنکور تیر هم بیفته اما پیشنهادی که دارم اینه که خوندن گسسته پایه و هندسه رو بذارید برای آخر چون سوالاتی که ازش طرح شده بود به شدت سخت داده بودن. همونطور که گفتم سوالات ترکیبی زیاد بود مثلا قدرمطلق و جزءصحیح و حد و پیوستگی با هم ترکیب شده بودن ؛ البته که سوالات آسون هم وجود داشت مثل نامعادله که راس سهمی داده بود ، اینها واقعا خوب بودن و میتونستیم حل کنیم ، پس بچه ها سعی کنین مباحث رو انقدر خوب کار کنین که بتونین حتی اگر ترکیبی هم سوال داده بودن بتونین راحت حل کنین.

تیم تحلیل سوالات درس ریاضی کنکور ریاضی دی ماه:

مصاحبه
حسین یوسفی -دبیری دانشگاه شهید رجایی شیراز
مصاحبه
سرپرست نویسندگان: دکتر حدیث نریمانی-پزشکی کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *