ویژه کنکور

برای کنکور 1402 از کجا شروع کنم؟

برای کنکور 1402 از کجا شروع کنم؟

سؤال برای کنکور از کجا باید شروع کنم؟ رو دو دسته از داوطلبا می پرسن. یه دسته کسایی که سال قبل قبول نشدن و حالا میخوان اشتباهاتشون رو جبران کنن و دنبال راه حلای بهتری برای مؤفقیتن. یه دسته دیگه هم دانش آموزای پایه دوازدهمن که نمی دونن باید برای کنکور چجوری درس بخونن و سوالشون اینه که برای کنکور از چه درسی شروع کنم؟ جالبه بدونین که کمی سردرگمی تو اوایل درس خوندن طبیعیه. در نتیجه نگران نباشین، مشاورای ما تو گاماس ۲۰ اینجان تا به شما کمک کنن.

هر داوطلبی که پرسید برای کنکور از کجا باید شروع کنم؟ ممکنه فارغ التحصیل هر کدوم از گروهای آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی، هنر و زبانای خارجی باشه. اینجاست که با توجه به هر کدوم از این گروهای آزمایشی جواب این سؤال متفاوته. از عوامل دیگه ای که میتونه روی این موضوع که برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟ تاثیر بذاره هدف شماست که می تونه تعیین کننده باشه.

برای کنکور از کجا شروع کنم؟

فرقی نمیکنه که شما کدوم مخاطبین؛ چون که ما برای همه ی شما برنامه ای جامع آماده کردیم و میخوایم با کمک خودتون قدم به سمت پیروزی برداریم و تلاش کنیم تا به همه ی خواسته ها و آرزوهاتون دست پیدا کنین.

  • بهونه گیری ممنوعه!

اگه دانش آموز نظام قدیم بودین و سال قبل به هر دلیلی قبولی نشدین؛ امسال هیچ بهونه ای ندارین تا برای عدم قبولی تون بیارین و شمایی که پایه دوازدهمی هم این حرفا که دانش آموزین و قبولی تو این موقعیت سخته و … رو باید کنار بذارین.

برای کنکور از کجا شروع کنم؟

مگه نفرای اول کنکور دانش آموز نیستن؟؟ پس این بهونه ها رو کنار بذارین و به دنبال راه حلی باشین که چطور باید برنامه ریزی کنین.

  • منابع رو با دقت تهیه کنین.

شما با هر اصول و شیوه ی مطالعه ای که بخواین می تونین پیش برین! شرط اول اینکه شما بهترین منابع مطالعه کنکور سراسری رو تهیه کنین و از روی همین منابع شروع کنین به خوندن. حالا طرف صحبتم با شما داوطلب نظام قدیمه. دوستای عزیز شما هم به اندازه ی کافی وقت داشتین و پیش از اینم تجربه شرکت تو آزمون سراسری رو داشتین.

  • بودجه بندیا رو تهیه کنین:

یکی از اشتباهایی که بعضی از داوطلبا باهاش رو به رو هستن، ایناست که بی توجه به بودجه بندی کنکور ۹۹ شروع به درس خوندن می کنن. این امر از این نظر می تونه آسیب زا باشه که شما برای همه درسا به یه اندازه انرژی میذارین و همین موضوع باعث می شه در سر جلسه کنکور نتونین به سؤالای سخت و با اهمیت به درستی جواب بدین. اگه با دقت سوالا و پاسخنامه کنکور سراسری رو مطالعه کنین متوجه می شین که برای کنکور از کجا شروع کنین؟

  • از اشتباهاتتون درس بگیرین:

اگه از دانش آموزای پایه دوازدهمین فکر نکنین که این موضوع شامل حال شما نمیشه.

حتماً توصیه می کنیم که در حد امکان از آزمونای آزمایشی شرکت کنین و سعی کنین همه ی اشتباهایی رو که داشتین رو متوجه بشین و در آخر برای جبران کردنش تلاش کنین.

از اشتباهاتتون درس بگیرین:

اگر میخواین بدونین برای کنکور 1401 از کجا باید شروع کنم؟ باید از جایی که شروع نکردین شروع کنین. به معنای همون نقطه ای که همیشه گیر کردین و یا اینکه نسبت به اون بی اهمیت بودین. شما داوطلبایی که سال قبل کنکور دادین و به هر دلیلی نتونستین تو رشته مورد علاقه تون پذیرفته بشین، بهونه گیری دیگه کافیه.

تکنیکای مطالعه و تست زنی رو یاد بگیرین:

اصل کار شما همینه که تستا رو درست بزنین. بالا رفتن سرعت تست زنی کنکور از مهم ترین مواردیه که باید روی اون تمرکز زیاد کرد. حتی اگه شما همه ی اطلاعات رو داشته باشین؛ ولی نتونین موقع کنکور اون رو پیاده کنین هرگز مؤفق نمیشین. یکی از بهترین فنونی که باید رعایتش کنین اینه که حتماً زیاد تست بزنین. تست زنی کمک می کنه که شما خیلی از تستا رو بدون نیاز به فکر کردن به درستی پاسخ بدین.

در حقیقت، یکی از جوابایی که ما به سوال برای کنکور از کجا باید شروع کنم؟ به داوطلبا میگیم که شما از هر درسی که شروع می کنین، همون موقع تستاش رو هم حتماً با دقت بزنین.

این موضوع باعث تثبیت ذهنی شما میشه. در واقع، یکی از جوابایی که می تونین به سؤال چگونه تست بزنیم تا موفق بشیم اینه که همه ی تستا رو حتماً آنالیز کنین و ببنین کجاها اشتباه کردین و چطور باید رفعشون کنین.

تکنیکای مطالعه و تست زنی رو یاد بگیرین:

  • هدفتون رو مشخص کنین:

این موضوع رو به هیچ عنوان بی اهمیت نشمارین و فکر نکنین ما آدما به دنبال اهدافمون حرکت می کنیم و مسیر و سرعت حرکتمون هم بر همین اساس تعیین میشه. به همین خاطر، اگه هدفتون قبولی تو رشته پزشکیه از مشاوره تحصیلی برای کنکور پزشکی غافل نشین. چون همانطور که می دونین تو سالای قبل روز به روز رقابت بیشتر و سخت تر می شه.

باور داشته باشین که می تونین به هدفاتون برسین و فکر نکنین کسایی که به هدفاشون رسیدن از کره ی دیگه ای اومدن و یا اینکه ویژگیایی عحیب و غریبی داشتن. همین که بدونین برای کنکور از کجا باید شروع کنم؟ خودش می تونه بهترین شروع باشه. هر روز این رو با خودتون بگین که من می تونم به هدفم برسم و این رو تو برگه ای بنویسین و واقعاً برای رسیدن به اون تلاش کنین.

برای کنکور از چه درسی باید شروع کنیم؟

جواب این دو تا سوال به دو موضوع بسته است. یکی این که شما چقدر تا زمان برگزاری کنکور مهلت دارین.

دوم اینکه شما داوطلب کدوم کنکورین؟ یا دانش آموزین و به تازگی می خواین تو کنکور شرکت کنین و تجربه قبلی در این رابطه ندارین؟

برای کنکور از چه درسی باید شروع کنیم؟

اگه داوطلب کنکورین و زمان زیادی تا کنکور دارین، در رابطه با این که برای کنکور از چه درسی شروع کنیم؟ توصیه می کنیم که از درسایی شروع کنین که تسلط زیادی به اونا ندارین و نتونستین درصد بالایی تو اونا داشته باشین. حتی اگه به اون درس علاقه ای ندارین هیچ مسئله ای نیست. سعی کنین در روز تنها چند ساعت رو برای مطالعه اون در نظر بگیرین.

من به درسای عمومی علاقه ندارم و به همین دلیل اشکالی نداره درس نخونم؟

اهمیت درسای عمومی و درسای اختصاصی برای کنکور یکسانه و هرگز تصور نکنین که بدون مطالعه درسای عمومی میتونین موفق باشین. شما نمی تونین شرایط کنکور رو حدس بزنین و یا پیش بینی کنین چون که شرایط کنکور برای هیچ داوطلبی قابل شناخت نیست. ممکنه درسای تخصصی شما به اندازه ای سخت باشن که حتی نتونین 30 درصد تو هر درس رو بزنین. همچنین برای رتبه بندی کنکور و محاسبه تراز درسای عمومی و اختصاصی رو با هم محاسبه می کنن.

چه مدت زمان برای مطالعه ی هر درس لازمه؟

بعد از اینکه متوجه شدین که برای کنکور 99 از کجا باید شروع کنم؟ به کیفیت مطالعه خیلی توجه و کنین. گاهی لازمه شما برای یه صفحه شاید حدود یک ساعت زمان بذارین. درنتیجه چطور درسا رو مطالعه کنین اهمیت زیادی داره و همین موضوع میتونه موفقیت تون رو تضمین کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *