ویژه کنکور

ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 1402 + زمان و مراحل

ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 1402 + زمان و مراحل

آزمون استخدامی آموزش و پرورش تحت نظر سازمان اداری و استخدامی کشور به جهت جذب دبیران و علاقمندان به شغل دبیری برگزار می گردد. مجری برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402، سازمان سنجش و آموزش کشور است. در سال های گذشته این آزمون به شکل هماهنگ با آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی برگزار می گشت. داوطلبان علاقه مند به رشته های شغلی فرهنگیان می توانند در صورت واجد شرایط بودن به منظور استخدام در وزارت آموزش و پرورش، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲ ثبت نام نموده و در صورت موفقیت در آزمون استخدامی با طی مراحل پذیرش، در رشته شغلی و محل انتخابی خود، مشغول فعالیت شوند.

با توجه به این که فرآیند انجام مراحل ثبت نام این آزمون برای متقاضیان بسیار مهم می باشد، در این متن در خصوص زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شیوه ثبت نام و شرایط ثبت نام در این آزمون به شکل کامل برای داوطلبان آزمون در سال 1402 ارائه شده است.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402:

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری و ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش،به طور معمول با انتشار اطلاعیه ای زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی را مشخص و به متقاضیان شرکت در این آزمون اعلام می کند. داوطلبان نیز موظف بوده در بازه زمانی ارائه شده، همه ی مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

تا به امروز اطلاعیه ای از سمت سازمان سنجش در خصوص ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ منتشر نشده است، ولی بر طبق آخرین اخبار منتشر شده، زمان انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 مورخ 9 یا 10 اسفندماه می باشد.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی

با توجه به این که زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش با زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال قبل هماهنگ بود، پیش بینی می شود، بازه زمانی ثبت نام این دو آزمون استخدامی در سایت سازمان سنجش اعلام و شروع می شود. در صورت انتشار هر گونه اطلاعیه در این باره، این مطلب به روز رسانی می شود.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

داوطلبان برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ باید واجد شرایط خواسته شده در دفترچه این آزمون استخدامی باشند. شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 به دو دسته ی عمومی و اختصاصی طبقه بندی شده و داوطلبانی که همه ی شرایط خواسته شده را دارند، امکان تکمیل ثبت نام خود را خواهند داشت.

درنتیجه داشتن همه ی شرایط عمومی و اختصاصی مشخص شده برای همه ی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ لازم بوده؛ چون که در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در هر کدام از مراحل استخدام، قبولی کسب شده به وسیله ی داوطلبان لغو شده و روند استخدام وی متوقف می شود.

همچنین داوطلبان آزمون استخدامی به منظور جلوگیری از بروز هر نوع خطا و مغایرت در اطلاعات ثبت نام آزمون استخدامی خود، اول می توانند با مطالعه مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 از بروز خطا در تکمیل فرم ثبت نامی خود جلوگیری کنند.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی

در ادامه مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ را خدمتتان عرض می کنیم ارائه شده است. البته خاطر نشان کنیم که شرایط بر اساس دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال قبل قرار گرفته و به محض انتشار دفترچه سال جاری شرایط موجود در متن بروزرسانی خواهد شد.

  • اول، داشتن تابعیت ایرانی و التزام عملی به قانون اساسی.
  • دوم، اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی قانون اساسی کشور.
  • سوم، داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت سربازی.
  • چهارم، عدم اعتیاد به مواد مخدر و یا دخانیات و عدم سوء سابقه ی کیفری.
  • پنجم، عدم محرومیت به منظور استخدام دستگاه های دولتی.
  • ششم، عدم استخدام رسمی و یا پیمانی در دستگاه های دولتی دیگر.
  • هفتم،‌ رعایت تجانس رشته و مقطع تحصیلی مطابق با شرایط احراز تحصیلی گفته شده برای رشته شغلی مورد نظر.
  • هشتم، داشتن حداقل 20 سال تمام برای همه ی متقاضیان.
  • نهم، داشتن حداکثر 25 سال برای دارندگان دیپلم / 30 سال.
  • دهم، برای دارندگان کاردانی / 36 سال برای مدرک کارشناسی / 40 سال برای مدرک کارشناسی ارشد / حداکثر 45 سال برای مدرک دکتری.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402:

ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ به شکل اینترنتی و به وسیله ی ورود به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام پذیر است. داوطلبان به منظور ثبت نام در این آزمون استخدامی باید در مهلت ارائه شده وارد سایت استخدام سنجش sanjesh.org شده و ثبت نام خود را در این آزمون تکمیل کنند. داوطلبان به منظور تکمیل ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 خود باید مراحلی را طی کرده و در پایان، کد رهگیری ثبت نام خود را برای ادامه و مشاهده مراحل آزمون استخدامی دریافت خواهند کرد.

اولین مرحله ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ خرید کارت اعتباری حاوی شماره سریال لازم به منظور ورود به سامانه ثبت نام این آزمون است. در آغاز داوطلبان باید هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در قسمت مربوطه پرداخت و سپس در آخرین مرحله شماره سریال را دریافت نمایند.

در ادامه ی این بخش برای راهنمایی داوطلبان خلاصه مراحل ثبت نام و راهنمای تصویری ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 را خدمتتان ارائه می کنیم.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر آموزش و پرورش ۱۴۰۲:

  • اول، جستجوی عبارت ” سازمان سنجش ” و یا ” sanjesh.org ” در کادر بالایی و یا میانی مرورگر سیستم انتخاب اولین گزینه نمایش داده شده به نام ” سازمان سنجش و آموزش کشور”
  • دوم، انتخاب گزینه ” استخدام متمرکز دستگاه های اجرایی ” از لیست سمت راست سایت سنجش.
    سوم، انتخاب گزینه ” ثبت نام نهمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور سال 1402″.
  • چهارم، انتخاب گزینه ” خرید کارت اعتباری ” از منوی سمت راست صفحه و پرداخت هزینه نام نویسی و بازگشت به صفحه ثبت نام به منظور تکمیل فرم های ثبت نام.

سوالات متداول:

اول، زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه تاریخی است؟

تاریخ زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به طور معمول هر سال در یک بازه یکسان اعلام شده که تاریخ زمان این آزمون در سال ۱۴۰۲ در متن خدمتتان ارائه کردیم.

دوم، نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 به چه شکل است؟

ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به شکل اینترنتی و در سایت سنجش صورت می گیرد.

سوم، شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 چیست؟

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ به دو دسته ی عمومی و اختصاصی طبقه بندی شده که در متن مقاله به صورت کامل ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *