ویژه کنکور

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای اون دسته از داوطلبایی که نسبت به نتیجه آزمون شون اعتراض دارن امکان پذیره. بعضی از داوطلبا بعد از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری و یا نتیجه نهایی انتخاب رشته به نتیجه ای که‌ بدست اومده اعتراض دارن و قصد دارن که اعتراض شون رو ثبت کنن.

اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲

نتایج کنکور سراسری برای همه ی شرکت کنندگان تو این آزمون تو دو مرحله منتشر میشه. سازمان سنجش بعد از انتشار نتایج مهلت چند روزه‌ای برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ قرار می ده و داوطلبا فقط تو این بازه زمانی می تونن با مراجعه به سایت sanjesh.org اعتراض شون رو ثبت کنن. توجه داشته باشین بعد از گذشت این بازه زمانی نمی تونه اعتراض شون رو ثبت کنن.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 تو سیستم پاسخگویی سنجش

اولین روشی که از چندین سال قبل تا به الان متقاضیا می تونن از طریق اون نسبت به اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 اقدام کنن، سیستم پاسخگویی سازمان سنجشه. همه ی کسایی که نسبت به نتیجه بدست اومده شون تو کنکور اعتراض دارن، می تونن طبق مراحل زیر پیش برن و درخواست اعتراض شون رو ثبت کنن.

به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنین.

از منوی سمت چپ سایت بر روی گزینه “ ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک نمایین.

اگر قبلا تو این سامانه عضو شدین، روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنین و در غیر این صورت ابتدا مراحل عضویت تون رو تو سامانه انجام بدین.

اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲

عضویت تو سایت

بر روی گزینه ” عضویت در سایت ”  کلیک کنین. با کلیک روی این گزینه یه فرم برای شما نمایش داده میشه. تو این فرم اطلاعات خودتون رو که شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی و … وارد کنین و بعد روی گزینه ” تایید ”  کلیک کنین.

در ادامه عضویت تو سایت، سامانه یه نام کاربری و رمز عبور به شماره تلفن همراه و ایمیلی که وارد کردین، ارسال می کنه.

بعد از تکمیل مراحل عضویت تو سایت برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری مجددا به صفحه اول برگردین و روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنین و پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود رو وارد کنین.

با تکمیل کادرای مقابل بدین صورت که آزمون رو ” کنکور سراسری ” و سال را ” ۱۴۰۲ ” وارد کنین و بعد روی دکمه جستجو کلیک کنین.

در بین درخواستای نمایش داده شده، بر روی گزینه ” اعتراض به نتیجه قبولی ” کلیک کنین.

در این مرحله اطلاعات فردی شما رو نمایش می‌ ده و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری تون رو وارد کنین.

تو این مرحله دو گزینه پیش رو تونه، اعتراض به عدم قبولی تو رشته محلای انتخابی و اعتراض به عدم قبولی تو رشته محلای بالاتر که نوع اعتراض تون رو مشخص می کنه، با توجه به اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ خودتون یکی رو انتخاب و روی گزینه تایید کلیک کنین.

تو انتهای ثبت درخواست، سامانه به شما یه شماره درخواست می ده، که باید اون را یادداشت کنین و برای دریافت پاسخ اعتراض تون از اون استفاده کنین.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ | پیشخوان سنجش

علاوه بر سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، سامانه جدیدی تحت عنوان پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج متقاضیان به نتیجه کنکور سراسری طراحی و راه اندازی شده است.  متقاضیانی که به نتیجه کنکور سراسری 1402 اعتراض دارن، می تونن از طریق این سامانه نیز اعتراض خودشون رو ثبت کنن، فقط کافیه طبق مراحل زیر عمل کنن.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ | پیشخوان سنجش

به صفحه اصلی پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش ” darkhast.sanjesh.org ” مراجعه کنین.

تو صفحه به وجود آمده فرمی براتون نمایش داده می شه که تو این فرم اطلاعات خواسته شده از شما شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و شماره همراه خود را درج کنین و سپس گزینه ” ثبت ” رو انتخاب کنین.

بعد از ثبت اطلاعات سامانه به شماره تلفن همراهی شما یه کد ارسال میشه. این کد رو وارد کنین و بر روی گزینه ” ثبت ” کلیک کنین.

متن اعتراض نتایج کنکورتون رو که از پیش آماده کردین در بخشای مشخص شده وارد کنین و سپس اگر مایل به ارسال اسناد و مدارک به شکل فایل تصویری، پی دی اف و… نیز می باشین ارسال کنین و سپس گزینه ” ثبت ” را انتخاب کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *