ویژه کنکور

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401

داوطلبایی که تو انتخاب رشته دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و 4 رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد شرکت کردن، می تونن از طریق سایت مذکور برای مشاهده نتایج اقدام کنن. نتایج اولیه کنکور دی ماه اعلام شد و لینک مستقیم آن در این متن قرار گرفته شده است. این گروه از داوطلبا با وارد کردن اطلاعات خواسته شده مثل (شماره پرونده، داوطلبی و …) می تونن نتایج کنکور 1402 رو مشاهده کنن. برای اطلاع از تاریخ اعلام نتایج کنکور تا پایان این متن با ما همراه بمونین.

زمان اعلام نتایج کنکور:

نتایج کنکور سراسری رو میشه به دو دسته زمان اعلام نتایج اولیه کنکور و زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دسته بندی میشه.

تو زمان نتایج اولیه کنکور سراسری، کارنامه داوطلبا می تونن رتبه و تراز کسب شده رو ملاحظه کنن. همچنین از وضعیت مجاز و غیر مجاز شدن خودتون هم آگاه شن. در حقیقت تو همین کارنامه است که داوطلبا می تونن از همه ی درصداتون تو هر درس اطلاع پیدا کنن که به طور میانگین یک ماه و چند روز بعد از برگزاری آزمون منتشر میشه.

🕓 اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 🕓
دی ماه سه شنبه 9 اسفند اعلام شد
تیر ماه نیمه دوم مرداد 1402

 

در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور همون نتایج انتخاب رشته هر کدوم از داوطلباست که البته این کارنامه برای داوطلبایی که تو رشته های با آزمون و بدون آزمون شرکت کرده باشن، یکسان خواهد بود و هر کدوم از پذیرفته شدگان می تونن تو اقدام بعدی نسبت به ثبت نام تو دانشگاه محل پذیرش اقدام کنن.

زمان اعلام نتایج کنکور

ذکر این نکته ضروریه که نتایج نهایی داوطلبای دانشگاه های آزاد و دانشگاه های روزانه به شکل جداگانه و تو زمانای متفاوتی اعلام میشه. بنابراین زمان اعلام نتایج کنکور برای انتخاب رشته هر دو گروه متقاضی شهریور ماهه. ولی این زمان برای دانشگاه آزاد اندکی دیرتر از دانشگاه های روزانه خواهد بود. به طور میانگین sanjesh.org تو نیمه دوم شهریور ماه نتایج رو اعلام می کنن.

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور:

داوطلبا برای اعلام نتایج کنکور سراسری دو روش پیش رو دارن. تو هر کدوم از این راه ‌ها، متقاضیا لازمه اطلاعات هویتی و همچنین اطلاعات کارنامه تون رو وارد کنن. بنابراین اگر به این اطلاعات دسترسی ندارید، حتماً باید با کارشناسان مربوطه صحبت کرده تا راه‌های پیشنهادی رو به شما ارائه کنن و از این طریق بتوانید نتایج نهایی کنکور سراسری رو بگیرن.

  • اول، بر روی لینک فعال “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1402” کلیک کنین.
  • دوم، سپس مجدد گزینه “کارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 (لطفا کلیک کنید)” را کلیک کنین.
  • سوم، تو صفحه ای که پیش روتون قرار داره، می تونین یکی از 3 روش موجود رو انتخاب کنین و به کارنامه تون دست پیدا کنین.

روش اول: با استفاده از شماره پرونده و شماره شناسنامه است. شماره پرونده همون کدیه که بعد از اتمام ثبت نام این شماره در اختیار شما قرار می‌ گیره. اگه به کارت ورود به جلسه تون دسترسی داشته باشین، می‌ تونین این شماره رو تو بالای کارت خود ملاحظه کنین. بعد از وارد کردن شماره پرونده تون، می‌ تونین نتایج رو دریافت کنین.

روش دوم: تو این روش مشاهده نتایج نهایی کنکور بر طبق شماره داوطلبی و شماره شناسنامه است. شماره داوطلبی هر فرد، همون شماره‌ایه که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه در اختیار او قرار داده میشه. همچنین این شماره، روی دسته صندلی داوطلب تو زمان آزمون نصب شده که باید بعد از تموم شدن آزمون این کد رو به همراه داشته باشه.

روش سوم: همچنین میشه با ثبت “شماره پرونده”، کد رهگیری و شماره شناسنامه کارنامه را دریافت کرد. توجه کنین که نحوه مشاهده نتایج اولیه هم برای هر دو نوبت دی ماه و تیر ماه یکسانه و به یه روش مشابه می تونین تو زمان اعلام نتایج کنکور، نتایج تون رو مشاهده کنین.

نحوه دریافت کارنامه کنکور:

با توجه به این که ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه های آزاد و سراسری به شکل همزمان و ادغام شده انجام میشه، درنتیجه تو مرحله اعلام نتایج کنکور نیز این کارنامه به شکل همزمان و برای هر دو دانشگاه تو قالب یه کارنامه قابل دریافت و مشاهده است. در حقیقت برای داوطلبای دانشگاه های آزاد هم با توجه به کدی که در انتهای کارنامه خود ببینید، می تونن نسبت به انتخاب رشته اقدام کنن.

نحوه دریافت کارنامه کنکور

بعد از انتشار اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور مبنی بر امکان مشاهده نتایج کنکور سراسری می تونین به سامانه این سازمان مراجعه کنین و کارنامه کنکور سراسری رو دریافت کنین. اطلاعات مورد نیاز برای مشاهده نتایج شامل اطلاعات داوطلبی و همچنین اطلاعات ثبت نامه. راه های مختلفی برای دریافت کارنامه وجود داره که هر کدوم از متقاضیان به صلاح دید تون می تونن اون رو انتخاب کنن. اگه نتونستین این فرایند رو تا آخر به درستی انجام بدین، می تونین با همکارای ما تو ایران تحصیل تماس بگیرین.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری:

برای انتخاب رشته ابتدا شما دو تا انتخاب دارین:

  • اول، رشته های با آزمون.
  • دوم، رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری.

رشته های با آزمون همون رشته هایین که روزانه و یا نوبت دوم شبانه هستن و بر طبق رتبه کسب شده و همچنین تراز شما نتایج نهایی را اعلام میکنن که شما می تونین و یا این که نمی تونین تو این رشته ها شرکت کنین. اگر مایل به انتخاب رشته های بدون کنکور می باشین و تو کنکور سراسری شرکت نکردین، می تونین تو همون زمان اعلام نتایج کنکور نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته کنکور اقدام کنین. کافیه هزینه رو به شکل اینترنتی پرداخت کنین تا بعد از اون بتونین نسبت به انتخاب رشته کنکور اقدام کنین. همچنین برای انتخاب رشته های با آزمون توجه به نوع گزینش آن بسیار ضروریه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *